Selene Skrivet augusti 27, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2004 Problemet är bara att mycket god mat/god mat kostar runt 1500 yen (som billigast och jag hoppas att jag har läst fel) men något måste jag ändå äta... Man kanske skulle hyra lägenhet och laga lite mat på egen hand (hur bra det nu skulle gå...). Jag är lite orolig eftersom jag åker själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 27, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2004 okej... då är det lite svårt.. Blir det inte lite tråkit och vilset när man bor själv i en okäns stad i japan ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 27, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2004 Problemet är bara att mycket god mat/god mat kostar runt 1500 yen (som billigast och jag hoppas att jag har läst fel) men något måste jag ändå äta... Man kanske skulle hyra lägenhet och laga lite mat på egen hand (hur bra det nu skulle gå...). Jag är lite orolig eftersom jag åker själv. Det finns nudelhak och 7-eleven-käk för billiga pengar. Vanliga restauranger håller väl ungefär Stockholmspriser (alltså 100-200 kr för en middag). Hyra lägenhet låter dyrt, min kusin gjorde sitt exjobb i Tokyo och hyrde 10 kvadratmeters lägenhet (med takhöjd på 1.70 i kök och toa) för 8000:- i månaden. Vandrarhem ("gaijin house") är billigare. Och givetvis är allt billigare på vischan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shiva Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 Inte jag iallafall, kanske ska flytta dit och hjälpa till. XD Om det händer så hjälper jag gärna till =). Jag är på! Jag vill också arbeta "hårt" för japans framtid. Jag hänger också på! :D Jag ska jobba hårt o bli manga tecknare o bo i Japan!:) Kämpa! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 Inte jag iallafall, kanske ska flytta dit och hjälpa till. XD *Ropar på taxi* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 okej... då är det lite svårt.. Blir det inte lite tråkit och vilset när man bor själv i en okäns stad i japan ? Jovisst, jag letar för fullt att hitta någon att åka med men det flesta pluggar nu i höst så det finns ingen chans. Men jag har något på gång med två män som bor i Japan som är båda, bekants bror (inte samma bekanta) som ska kolla upp lite saker åt mig och hjälpa mig om jag får problem. Den ena bor i Kobe och den andra i Kyoto, men jag får se hur det går... Men men...jag har iallafall lite mer än en månad kvar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 29, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2004 Okej :) Då önskar jag dig lycka till på din färd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet augusti 29, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2004 Tack, jag har en känsla av att jag kommer att behöva det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shinoby Skrivet september 20, 2004 Anmäl Share Skrivet september 20, 2004 i fall man går i gymnasiet kan man söka ett stupendium som heter rotio man kan då åka till japan och studera OCH du sliper prov ;) /Shinoby Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Selene? Är det nöjesresa du gör eller ska du studera japanska eller rent av lära ut engelska? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shika Skrivet september 29, 2004 Anmäl Share Skrivet september 29, 2004 Nae inte ska jag bo där, efter ett tag försvinner det exotiska som gör att de flesta vill åka dit. Kanske bo där en månad eller vara där på semester, det vore kul! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 skulle nog inte villa bo där efter som ja inte kan språket lr känner nån där. Känns lite segt att lämna kvar alla man känner :S Men ja skulle villa åka ditt en gång om året och stanna kanske 1 månad lr nåt , ja funderar också på att lära mig språket men de får man se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 är också intresserad av att lära mig språket :D, och av att åka dit! Skulle vara mycket kul! Men att bo där skulle jag inte vilja, iallafall inte i den här åldern. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 heh... jag längtar intensivt efter att få åka dit. (har längtat sen jag var en snorunge :P) skall försöka fixa plats på nån skola där efter gymnasiet. Det är verkligen inte det lättaste ska du veta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Jag bor inte i Japan men kan tänkas göra det i framtiden. Det skulle vara mycket interessant. men det får framtiden utvisa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GaaraOfTheDesert Skrivet augusti 28, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 Håller med ovanstående, flytta dit i framtiden är helt klart ett alternativ då jag söker ganska mycket i det landet :) Har alltid gillat Japan väldigt mycket och ser framemot att få åka dit och möjligen flytta när jag blir lite äldre.(är för tillfället 18år och studerar) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet september 6, 2005 Anmäl Share Skrivet september 6, 2005 Om en månad är jag i Kyoto och studerar på Nihongo Center. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kodum Skrivet september 6, 2005 Anmäl Share Skrivet september 6, 2005 Om en månad är jag i Kyoto och studerar på Nihongo Center. Vad är det för något? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VillBoIJapan Skrivet februari 21, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2006 Hehe, mitt namn säger väl det mesta ? ;D Jag SKA flytta dit direkt jag får ett hyffsat jobb ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaminix Skrivet februari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2006 Ska åka dit som utbytesstudent om någon vecka. :) Jag vet inte om jag vill bosätta mig där permanent, jag tänker iallafall flytta utomlands när jag gått ur universitetet, på listan över länder jag överväger ligger just nu England, Tyskland och Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikachu Yukitatsu Skrivet januari 24, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2007 Jag bor i Europens Japan. Heh heh. Dålig humor. EDIT: Förlåt att jag postade. Jag tittade inte på datumet. Jag komm här på den här veckan men om man tänkte på min erfarenhet i forum (inget på svenska före anime.se visserligen) skulle jag ha märkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 24, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2007 VÄLDIGT fin necropost som verkligen bidrar till tråden! Snälla Denny eller någon annan snäll moderator, ta bort mitt inlägg och det förra inlägget så denna tråd får vila i frid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 24, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2007 Har det bildats någon trådbumparliga här på forumet eller. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet februari 4, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2007 ska bo där ett år 2008-2009 <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet februari 4, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2007 Jaså du med? ^^ 2008-2010 ska jag plugga sen förhoppningsvis bo kvar där tills jag avlider eller blir bortföst därifrån. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg