Skalleponken Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Tjenare. Till hösten hade jag tänkt att få en andra tatuering gjord. Min första är FMA-märket som sitter på min vänstra axel. Och jag hade tänkt fortsätta på samma tema med den kommande tatueringen, dvs. anime-tema. Så därför undrar jag om ni har några bra tips på något från en anime, det kan vara allt från en logo till kanske t.o.m. en tatuering som finns i animen. Det behöver kanske inte vara en JÄTTEstor en, utan en medelstor, så att inte kostnaden blir för hög :). Ge mig så många exempel som ni kan komma på, så jag får mycket att välja på. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Arlong symbolen från one piece var rätt så cool :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 NERV eller Hellsing kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skalleponken Skrivet juni 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 NERV eller Hellsing kanske? Tänkte du på den här då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 'Nuff said. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 'Nuff said. ;) bäzt hittills. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 jo de e klart att MoS är bäst hittills, men imo så ska tatueringar vara djupa eller ha en hög betydelsegrad hos bäraren, inte bara tatueras för att dem är coola/snygga/läckra eller för att alla andra gör det... så om du ska ha en anime-tatuering, så är det bättre att du nämner några djupare serier, eller betydande serier som man kan ge förslag på tatueringar till... Säger yin-yang/drak nörden :P fast jag vet hur det är så fort man är klar med sin första tatuering så är lockelsen enorm på att ta en till :P Min, eller min är baserad på den, men ganska vectoriserad. (utan de kinesiska tecknen, men de kanske tillkommer redan i höst, fast bara i en ring runt själva motivet. mitt exempel; yin-yang något som jag tror på mer eller mindre, och drakar, för att jag är född i drakensår, + att jag fullkomligen är galen i drak-fantasy. Mitt nästa större tatuerinsprojekt kommer att kosta skjortan tyvärr tror jag... vill nämligen ha en drake som går längs med en stav med kinesiska tecken, längs med ryggraden, vingarna ska vara utspridda på skulderbladen. Det är iaf mitt nuvarande mål :P så som jag skrev innan, ska du tvunget ta något du står för, inget random projekt som nån allmän animenörd letat upp åt dig :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Fairy Tail logon (ska vara helsvart): Har själv funderat på att skaffa en sådan på någon axel eller skuldra samt en streckkod i nacken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Om man ska behöva ha förstoringsglas för att se den så är det lika bra att låta bli :P Min poäng är alltså att det ska vara STORT B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Min poäng är alltså att det ska vara STORT 8) SÅHÄR? =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Min poäng är alltså att det ska vara STORT 8) SÅHÄR? =D Jaaaa!! Då blir man poppis hos brudarna! <33 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Min poäng är alltså att det ska vara STORT B) SÅHÄR? =D Jaaaa!! Då blir man poppis hos brudarna! <33 Lätt! Gå med den på stranden sen så blir man ju glompad direkt av alla konventbrudar!! (Tbh så var den äckligt snygg, fast verkligen inget man skulle vilja ha) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet juni 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2007 Min poäng är alltså att det ska vara STORT B) SÅHÄR? =D OMG, jag fattar inte hur folk orkar ha sånna tattueringar, även om motiven e snygga ser de ju för jävligt ut att täcka hela ryggen, och dessutom vara fast me det hela livet ut:S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mullvad3n Skrivet juni 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2007 tatuera en liten Taiyaki ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inertiatic Skrivet juni 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2007 'Nuff said. ;) Har också tänkt på den, skulle bli riktigt coolt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet juni 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2007 Min poäng är alltså att det ska vara STORT B) SÅHÄR? =D Nja, man behöver ju inte överdriva :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg