Marcus Skrivet juni 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2007 Förhandsvisning Stockholm 17 augusti - 21 augusti 2007 Vi startar efter sommaruppehållet med den nya långfilmen av en Japans mest hyllade animatörer. Satoshi Kon har tidigare gjort bl a Perfect Blue och Tokyo Godfathers och denna visning av den surrealistiska thrillern Paprika är en unik chans att se den i biograf. Filmen släpps i augusti på dvd. Vi tackar Sony Pictures för hjälp med visningen. Science Fiction-bokhandeln har, i samarbete med oss, under sommaren en Paprika-tävling med medlemskort och biljetter till visningen av Paprika i vinstpotten. Filmhuset 17/8 kl. 19.00 & Sture 21/8 kl. 16.30 Paprika (Papurika) av Satoshi Kon, Japan 2006 med Megumi Hayashibara, Akio Otsuka, Satoshi Kon, Yasutaka Tsutsui (röster). 90’, e.t. Hitchcock-referenser och 3D-inslag i surrealistisk tour-de-force där stel kvinnlig psykoanalytiker genom yngre alter ego går in i patienternas drömmar. Efter Yasutaka Tsutsuis roman. Förhandsvisning i samarbete med Sony Pictures. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 20, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2007 Den filmen är helt klart sevärd, grymt snyggt animerad är den också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet juli 10, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juli 10, 2007 Nu går det att förhandsboka filmen hos Discshop. Preliminär release är satt till 22 Augusti. 169:- DVD 299:- Blu-ray Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 10, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2007 Dum som jag var ställde jag upp i SFboks utlottning av biljetter till förhandsvisningen för skojs skull (Jag bor ju för fasen i Norrland!!) och nu får man ett sabla mejl om att jag har vunnit en biljett till den här föreställningen, samt ett medlemskort på Cinemateket. Är någon intresserad av att köpa? Givetvis blir det inga saltade priser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 10, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2007 beställde precis på blu-ray :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 28, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2007 Såg den på DVD igår. Bra fillm! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg