Aizu-sama Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Title: Devil May Cry Genre: Action, Supernatural Directed by: Shin Itagaki Studio: Madhouse Original run: June 14, 2007 No. of episodes: 12 (scheduled) (klippt ur wikipedia höhöh) Baserat på TV-spelserien Devil May Cry. För dem som spelat spelen är det ingen fråga om vem den rödklädde mannen på bilden ovan är. Dante, halvdemon och demonjägare kommer vara hjälten i serien. Damerna på bilden är (från vänster till höger) Trish och Lady, som även dyker upp i spelen. Dante (voice actor: Toshiyuki Morikawa) Trish (voice actor: Atsuko Tanaka) Lady (voice actor: Fumiko Orikasa) Patty (voice actor: Fukuen Misato) Morisson (voice actor: Akio Ohtsuka) (klippeliklipp) En trailer finns att se på den officiella hemsidan, http://dmc-tv.com Vad tror ni? Blir det en flopp eller hit? Hoppas nu ingen annan redan gjort en sånhär tråd nu... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Flopp tror jag inte det blir faktist men alla kommer ju inte gilla den ^^ Men man ska ju inte ha allt för stora förväntningar heller lätt att man blir lite besviken då ju... Fast den är en serie jag ser fram imot i år.. är sugen på en serie med action och blod ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Jag har bara spelat lite av ettan och det var jävligt skoj. Har även läst novelerna som ska ha utspelat sig innan Dante vart demonjägare och de båda är riktigt trevliga så jag ser grymt fram emot den här serien. Tror inte heller det kommer bli någon flopp utan mer en medioker action som man kan se på utan att ha förstora förhoppningar på en djup handlingen. Men man vet ju aldrig. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Jag tror den blir som Witchblade, något så fruktansvärt medioker, jag hade så höga förhoppningar på den, ett misstag jag inte vill göra om. =( Kommer självklart att kolla igenom och se ifall den är värd att se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Jag kommer lätt spana in DMC, även om jag kommer göra allt för att inte bygga upp några som helst förhoppningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Klart den kommer bli stenhård! I ärlighetens namn så skulle jag inte bry mig om storyn blir halvtaskig, så länge man får se Dante hacka upp lite demoner så är det all good för min del i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Klart den kommer bli stenhård! I ärlighetens namn så skulle jag inte bry mig om storyn blir halvtaskig, så länge man får se Dante hacka upp lite demoner så är det all good för min del i alla fall. Yeah! Så ska det låta! Och hoppas på mer Lady än Trish. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 29, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2007 Har ju inte sett något alls från DMC än, men jag hoppas att Madhouse inte drar en Kaibutsu Oujo på oss och tar bort allt "blood and gore". I vissa serier behövs blodet helt enkelt. B) EDIT: Fick äntligen trailern att starta nu. Mmm... blod! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suffer Skrivet juni 1, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2007 hmm... har en svag kännsla av att dom kan ha tagit gansak mkt inspiration från hellsing.... men jag kan ju ha fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juni 14, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 14, 2007 Och så var Mission 01 släppt! Animen var lite som jag förväntat mig hitills. Ska nog åtminstone se hela serien tror jag om de håller den här standarden ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juni 14, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2007 hmm det enda jag inte gillade var väl att man inte fick se så mycket utav striderna utan mest bara en pistol som snurade runt i luften eller att det var lite för mörkt för att se vad som hände igentligen :|. Annars var avsnittet bra ^^ kommer iaf följa serien ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 19, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2007 sett första och blev klart förvånad, helt klart en serie att följa! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 19, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2007 Jag vart väldigt nöjd med hur första avsnittet visade sig vara, ville dock se mer runthoppande och mera rörelser i striderna. Tyckte dock mest att Dante stog stilla och fyrade av några skott med Ebony & Ivory, fast numret med åldersgräns var dock snyggt.. Det där med silhuetterna. Blev överlycklig när jag såg preview:n till avsnitt 2... "She's a Lady. woah woah woah, she's a Lady. Talkin' about that little Lady, and the Lady is mine." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juni 22, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2007 Bröt mot min vana att inte se ofärdiga serier för DMC, kunde bara inte låta bli. Får säga att det är en mycket grym serie, våran käre bishounen Dante är precis som han ska vara. Tycker även det är helt okej att dom blandat in lite humor och hans last för strawberry sundays. :> Men alltså, den där lilla jobbiga flickspolingen kunde man gott sluppit, det var ju så att man hoppades att Dante skulle råka slinta lite med Ebony och träffa henne i slutet. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet juni 22, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2007 Första avsnittet visade oss hans trademark move: Slå upp motståndaren i luften och peppra de fulla med bly :) Kan bli bra, efter första avsnittet var det ingen direkt "måste se mer!!" känsla men visst, som en slö tittar serie kan den funka. Men mer action och mindre snack är mitt recept för en bra DMC anime :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juni 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Bara jag som är nyfiken på hur de ska göra hans Devil Trigger? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juni 24, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2007 Bara jag som är nyfiken på hur de ska göra hans Devil Trigger? :D Det är du verkligen inte ensam om! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MarGeta Skrivet juli 1, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2007 bara jag som tycker den var meh? Hade inte hoppas för mycket, men är nog glad att den bara är 12 avsnitt :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juli 2, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 2, 2007 Andra avsnittet var en riktig besvikelse, gäspa igenom hela typ. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juli 2, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 2, 2007 3 Var mer action i andra avsnittet än i tredje... tror jag spolade fram typ 3 ggr eller så :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
din_vän_Hjalmar Skrivet juli 6, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2007 är det fördel ifall man klarat ut spelen innan man börjar se animen? jag har mer eller mindre sett min brorsa spela ut dem men jag tänkte ifall serien i sig blir något "bättre" om man gjort det själv :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikos_swe Skrivet juli 10, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2007 DMC är riktigt grymmt animerad tyckte jag och voiceactors är perfekta. Jag reagerade dock lite i första avsnittet på att huvudrollen var lite för "MACHO" när han drar sina kommentarer och PWNAR alla i sin närvaro, men troligen kommer hans "macho"stil bli lite mindre sen när han möter svårare fiender ^^ 5.1ljud är det också :) Me thank you Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juli 13, 2007 Episod 4 var inte mycket att hänga i granen heller direkt. Ganska lam action där. Skulle vilja se dem göra en större story, inte en massa pluttepisoder med en demon i varje. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 17, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2007 dmc, är faktiskt grymt bra som animeserie, förvånansvärt nog så håller den fortfarande att titta på, och opn är störtskön. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juli 17, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2007 Tycker det är perfekt som det är, no need för någon djup eller större story. Dante som hackar upp lite fula demoner och är allmänt skön samtidigt som hård musik spelas i bakgrunden, perfa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg