Klona Skrivet juli 9, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2009 Jag visste att du kunde göra det Ashaz! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 9, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2009 3 till ord FIGHT THE POWER! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet juli 9, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2009 3 till ord FIGHT THE POWER! Ro ro! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2009 Till erat trams har jag bara fyra ord att säga... Spoiler Tengen Toppa Gurren Lagann!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet juli 9, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2009 Till erat trams har jag bara fyra ord att säga... Tengen Toppa Gurren Lagann!!! pff. Who the fuck do you think I am? B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet juli 12, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2009 För de som likt jag, hade svårt att ta till sig denhär serien till en början. Här har ni lite motivational att se vidare B) Från en av de coolaste scenerna i serien IMO. (ep 21) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 12, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2009 Lolyoko. Jag gillade inte det avsnittet >_> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet juli 12, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2009 Jag gillade inte serien överhuvudtaget :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet augusti 16, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2009 Jag gillade inte serien överhuvudtaget :/ Förväntad reaktion hos andra när du säger detta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 17, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2009 Jag gillade inte serien överhuvudtaget :/ Förväntad reaktion hos andra när du säger detta. Haha! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet augusti 17, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2009 Jag gillade inte serien överhuvudtaget :/ Förväntad reaktion hos andra när du säger detta. När man ser hur mycket alla andra gillar serien, så verkar detta kunna vara mycket möjligt :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 8, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2010 En till grej som jag kom på att jag ogillade i Lagann-hen När Simon sitter i fängelset så trollar han fram en drill. Jag antar att han på något sätt formar sin spiralenergi. Samma sak i slutet så får han en tjock drill på armen. Det ska han inte kunna :( För det första: Det ska inte kunna synas när Simons spiralenergi läcker ur honom. Den enda som vi sett kunnat göra det är Boota i mänsklig form. Vilket gör sense. Han var väldigt stark som grismulvad (?) så det funkar att han blir liek starkast av alla som humanoid. I serien kunde inte Simons energi ta form utanför honom förens arc gurren lagann. För det andra: Att materialisera en fet drill ska inte gå utan hjälp av teknologi. Det är väl det som är hela syftet med lagann och gunmens. Man skulle kanske kunna ursäkta det med att dom är i super spiral space, men jag tycker ändå det är mest bara... konstigt. Det är såna här grejer som gör att jag gillar serien så mycket. Det var riktigt överdrivet för att få maximal awesomeness, men när man funder kan man komma fram till vissa fysiska lagar (eller koncept snarare) som gör någorlunda sense, så kommer filmen och kastar det åt sidan :/ Nåväl. jag ska väl sätta mig i något mörkt skrymsle och utropa "Humbug!" från och till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 22, 2012 Anmäl Share Skrivet september 22, 2012 Efter att jag har tjatat på en kompis att titta på Tengen Toppa Gurren Lagann så har äntligen börjat se den och alldeles nyss fick jag en reaktion av honom efter att han har sett ett viktigt avsnitt från serien. [spoiler=Spoiler från ett viktigt avsnitt, titta bara om du sett serien.]Kopierat direkt från Skype chatten: "fuck tengen toppa." "Hur kan dom göra en serie där en huvudperson som kamina dör i avsnitt 8..." "CPn" Jag vet inte varför men jag tyckte att det var en rolig reaktion, han har inte sett så många animéer så jag antar att han inte är van att viktiga personer kan dö under seriens gång. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssen Skrivet september 22, 2012 Anmäl Share Skrivet september 22, 2012 Efter att jag har tjatat på en kompis att titta på Tengen Toppa Gurren Lagann så har äntligen börjat se den och alldeles nyss fick jag en reaktion av honom efter att han har sett ett viktigt avsnitt från serien. Fortfarande inte sett TTGL. Och efter som du hade tjatat så skulle jag säga att du tycker att den är bra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 23, 2012 Anmäl Share Skrivet september 23, 2012 Ja jag gillar den väldigt mycket, så pass mycket att jag ser den som min absoluta favoritserie genom tiderna. En annan anledning varför jag tjatade om just TTGL så är det för att jag vill få honom att inse att det finns mer genrer än just shounen och då tycker jag att TTGL är en bra brygga mellan shounen och mecha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssen Skrivet september 23, 2012 Anmäl Share Skrivet september 23, 2012 Ja jag gillar den väldigt mycket, så pass mycket att jag ser den som min absoluta favoritserie genom tiderna. En annan anledning varför jag tjatade om just TTGL så är det för att jag vill få honom att inse att det finns mer genrer än just shounen och då tycker jag att TTGL är en bra brygga mellan shounen och mecha. Jag brukar hålla mig borta från shounen. Men jag ska kolla på den...... sen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 4, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2013 (redigerade) ÄNTLIGEN! Gurren Lagann kommer på Blu-ray! Och inte vilken ynka box som helst, utan en BD-box med hela TV-serien, båda filmerna, tevespels-OVA:n, båda Parallel Works, den där Yoko-musikvideon samt bonusmaterial, på 10 BD-skivor. Därtill kommer fem skivor som musik-CD och drama-CD. Serien är "remastrad" i HD under regissör Imaishis vaksamma blick, och TV-serien och filmerna har både engelsk text och dubb för oss stackars gaijin. Kommer "givetvis" också med tjocka böcker med hård pärm. (Mer noggrann listning här.) Rekommenderat pris: 53 000 63 000 yen. Men Amazon tar emot förbokningar för under 47 000, motsvarande under 3500 SEK. Inte så illa, ändå! Redigerad januari 4, 2013 av Sceleris Tack, wilfried. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 6, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2013 Äntligen! Det var ett saftigt pris men å andra sidan ser det ut som att man får en hel del också. Som det ser ut nu så köper jag nog den för det är den värd tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg