Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 GRARSAHFDSASAA!!!! RUMPSKUM!! Direktflyget till 5-toppen har just avgått! Lätt en av de absolut bästa serierna på länge! Dock en sak som jag inte riktigt känner till ännu... Monumentet bredvid Kaminas grav... vad var det? (Uppdatering efter att ha kollat en gång till) Okej, jag gissar på att det är för Nia, baserat på förlovningsringen och den där vita saken. Helärligt, sjukt bra serie! Dunno bara vad filmen kommer handla om nu när "allt är avslutat" såattsäga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Filmerna är la en remake. En före och en efter tidhoppet är väl säkert att anta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör. Då har du inte sett många serier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Efter att ha studerat lite så kommer filmen, så vitt jag minns nu, bestå mer eller mindre helt av klipp från de femton första avsnitten, plus lite nya klipp... så jag skulle gissa att den kommer agera sammanfattning... Saknar serien redan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sou-l Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Såg första avsnittet nyss, den var väldigt lovande, rolig.. helt enkelt AWESOME! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 18, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2008 Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör. Då har du inte sett många serier :shock: Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :) Kärlek != logiskt Hat != logiskt For the lulz != logiskt För att skydda universum == logiskt De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 19, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2008 Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör. Då har du inte sett många serier :shock: Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :) Kärlek != logiskt Hat != logiskt For the lulz != logiskt För att skydda universum == logiskt De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då... "Kira L" var en självgod fåfäng elitist. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 19, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2008 Jag tyckte att den andra var skitkul. Dessutom: Yoko . andra bevisar min toeri att gainax består av ett gäng pårökta slackers med panchiko beroende. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 19, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2008 "Kira L" var en självgod fåfäng elitist. Inte direkt va. Han mål var ju att skapa en bättre värld att leva i. Att han själv vill vara gud över den världen har väl inget med elitism att göra =| Men back to topic. Hittar inte avsnitt 5 nånstans. Sett resten på yt :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet juli 23, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2008 asså... jag har ju som ni vet tidigare inte haft speciellt höga tankar om denhär serien. tyckte den var alldaglig, barnslig och lite msåtråkig, så jag såg inte längre än till ep 6. igår såg jag 7 & 8. jag fattar vad ni snackar om nu. Shit va den kom igång :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 23, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2008 I hear ya sistah. Började inte bli riktigt intresserad förens avsnitt 8, men nu älskar jag dom första avsnitten också. Var bara inte rätt tunad :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 24, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2008 asså... jag har ju som ni vet tidigare inte haft speciellt höga tankar om denhär serien. tyckte den var alldaglig, barnslig och lite msåtråkig, så jag såg inte längre än till ep 6. Vafan Ashaz! Jag var ju inte direkt impad i början själv, det var det många som inte var. :S Skulle ha sagt åt dig att se fler avsnitt, men jag trodde du hade sett allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 31, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2008 Haha. Hittade femman av parallel works på megaupload. Den var epic. Skitkvalitet dock :( Sexan var också rätt najs. Dom verkar gilla Gimmy :) Enkidu Lagann var fet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 15, 2008 Anmäl Share Skrivet september 15, 2008 Den senaste Parallel Works var faktiskt väldigt bra, och givande. Jag var tvungen att se om den på direkten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gityh Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör. Då har du inte sett många serier ;) Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :) Kärlek != logiskt Hat != logiskt For the lulz != logiskt För att skydda Animeälskare == logiskt De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då... Rättelse imo tho tycker inte att TTGL var nått att se klart på . . . dom första avsnitten va skitbra tycker jag sen blev det dragonballsyndromet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 dom första avsnitten va skitbra tycker jag sen blev det dragonballsyndromet Att dom blir starkare? Ja. Rätt basic i alla shounen. Att det kommer nya fiender? Ja. Skillnaden TTGL/DB är bara att de senare fienderna förklarar varför de första fanns in the first place. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör. Då har du inte sett många serier ;) Well, beror väl på vad man räknar som logiskt :) Kärlek != logiskt Hat != logiskt For the lulz != logiskt För att skydda Animeälskare == logiskt De flesta anledningar till att vara en bitch är dåliga. Skulle väl kanske va death note då... Rättelse imo tho tycker inte att TTGL var nått att se klart på . . . dom första avsnitten va skitbra tycker jag sen blev det dragonballsyndromet Vad menar du med "Dragonballsyndromet"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Vad menar du med "Dragonballsyndromet"? OMG IM IMBA, damn it I lost, must train. IM IMBA ONCE AGAIN, god damn it im still weak, Must train. AND ONCE AGAIN IM IMBA!!11!!!!111elven!!!!1!!! typ. <_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Men i Gurren Lagann tränar man ju inte. Man besegrar omöjliga odds. Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi, på ett sätt som kanske inga serier före den lyckats med. (Och skrapar man lite på ytan så märker man att serien är mycket mer planerat och välgjord än vad första anblicken anger.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi Som sagt något man gör i varje shounen, yes? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi Som sagt något man gör i varje shounen, yes? No. Definitivt inte. De flesta shounenfajtingserier går från något litet till något större, ja, men: 1. De uppnår inte sådana förbluffande proportioner. 2. De gör det inte med bravur och outtömlig energi. 3. De tränar. (Se Dreads inlägg ovan.) Som sagt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Vad menar du med "Dragonballsyndromet"? OMG IM IMBA, damn it I lost, must train. IM IMBA ONCE AGAIN, god damn it im still weak, Must train. AND ONCE AGAIN IM IMBA!!11!!!!111elven!!!!1!!! typ. <_< Men som Sceleris fint säger det, det är ju absolut inte vad serien inte är. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 En enkel regel i Tengen Toppa Gurren Lagann, den som har mest viljestyrka, drar de manligaste/coolaste kommentarerna och skriker högst vinner :). Jag älskar det konceptet ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 En enkel regel i Tengen Toppa Gurren Lagann, den som har mest viljestyrka, drar de manligaste/coolaste kommentarerna och skriker högst vinner :). Jag älskar det konceptet :D Prova GaoGaiGar, den är barnsligare och enformigare, men rätt kul: * Huvudpersonen heter Cyborg Guy (röst av Nobuyuki Hiyama: Viral i Gurren Lagann), och han tycker att... * ...NOLL procent chans att lyckas är samma som HUNDRA procent chans att lyckas, för att... * ...ALLT går att genomföra om man bara har tillräckligt med mod. Bonus: TRANSFORMERANDE NINJAROBOTAR. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Däremot trappas skalan på striderna och insatserna i Gurren Lagann upp med bravur och outtömlig energi Som sagt något man gör i varje shounen, yes? No. Definitivt inte. De flesta shounenfajtingserier går från något litet till något större, ja, men: 1. De uppnår inte sådana förbluffande proportioner. 2. De gör det inte med bravur och outtömlig energi. 3. De tränar. (Se Dreads inlägg ovan.) Som sagt. True, men jag syftade på det enkla konceptet att huvudkaraktärerna blir starkare i takt med att det kommer starkare motståndare. Prova GaoGaiGar, den är barnsligare och enformigare, men rätt kul Haha, har tänkt se den nån gång. Låter rolig ;) PIZZAAAA! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg