Dread Skrivet september 15, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet september 15, 2007 discshop.se har satt releasen på 31 oktober (i sitt utskickshäfte, på sidan står det fortfarande 4e kvartallet), och ja det är troligen inte sant, men det vore ganska kul ifall det skulle vara det. Funderar på att maila och fråga varifrån dem fått informationen faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 15, 2007 Anmäl Share Skrivet september 15, 2007 Dom har knappast fått det från någonstans, utan sätter bara ut ett random datum. Så gör alltid Webhallen och många andra (Discshop i detta fallet) vid stora releaser för att folk ska förboka. Så länge dom skriver att det är ett preliminärt datum och att det inte är garanterat att det kommer då så får dom göra så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marklion Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Jag har en short intro i ca 22 min om Starcraft 2, i amerika så fick jag den av någon säljare så jag kollade på den och...mm jag tyckte det inte var det mest roligaste men vi får väl se.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Alltså angånde Starcraft MMO't som ni diskuterade. Det skulle väll inte vara så fruktansvärt korkad ide ändå? Wow ligger i slutfasen på ett 3 årigt herravälde över spelarna, det enda som Blizzard kan göra nu är att släppa expantion på expantion, men efter ett tag kommer spelare tröttna på conceptet. Om blizz skulle släppa ett Starcraft MMO så skulle dom SÄKERLIGEN säkra ungifär samma spelgrupp i cirka tre år frammåt. Lite plattformsbyte skulle fräsha upp bara i mitt tycke. Lite nya klasser raser och överhuvudet taget en mer future realistisk miljö. Tummen upp för et SC MMO! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Mjo, jag håller med dig om att WoW garanterat ligger i slutskedet av sitt herravälde. För mig känns det som om WoW nådde sin topp någonstans mellan AQ40 och Naxx typ, och efter en kortsiktig spelar-boost i och med TBC-releasen så har det gått nedför. Jag har ju inga siffror att backa upp mina tankar med, men det är den känsla jag får av situationen. Visst, WotLK kommer boosta användar-antalet en del när det kommer, men jag tror att WoW's stora tid är över, även om det inte finns några spel som är i närheten av att knuffa ner det från sin tron. Vad jag försöker säga är att jag inte ser något negativt i skapandet av ett SC-MMO. Dock måste jag påstå att jag har lite svårt att se det framför mig. Det det faller på är väl att jag i SC har svårt att se 9 olika klasser framför mig, som oavsett vad de har för utrustning (vapen, armor o dyl) är fundamentalt olika varandra. Men vem vet... i mina ögon har Blizzard aldrig misslyckats med ett spel, och om de skulle välja att testa något liknande så kommer jag per automatik att tro på projektet. =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Instämmer helt på dina tankar om Wow. Jag har däremot inga problem att se ett flertal 7-9 olika klasser med olika spelbasis i en SC värld. Det kommer fömodligen bara vara mer ras bundet mellan Terran, protoss och Zerg. Vi kommer förmodligen känna igen mycket av spelstilarna från wow och dess klasser. World PVP kommer ju också bli lite mer spännande eftersom att alla tre raser står ju emot varandra så om Blizzard skulle göra det mer Ras styrt vore det en stor öppning för just klass skillnader. Det som wow just nu saknar. Som du säger, blizzard har aldrig gjort mig besviken i något av deras spel så det vore kul att se vad dom skulle kunna göra av det här ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Alltså angånde Starcraft MMO't som ni diskuterade. Det skulle väll inte vara så fruktansvärt korkad ide ändå? Wow ligger i slutfasen på ett 3 årigt herravälde över spelarna, det enda som Blizzard kan göra nu är att släppa expantion på expantion, men efter ett tag kommer spelare tröttna på conceptet. Lol? Slutfas? I think not. WoW är väl mer populärt än någonsin, tror knappast dom sjunkit under 9 miljoner aktiva spelare. Det kommer dröja länge länge innan något annat MMORPG kan stå upp emot det, och alla potentiella utmanare som kommit genom åren har alla failat hårt. Och även om en stark utmanare skulle komma så skulle WoW inte dö ut ändå. Så simpelt är det, WoW kommer vara grymt starkt i många år framöver. Bara för att du känner dig allmänt trött på WoW betyder inte att det är slut. >_- Tro det eller ej, en del gillar att det kommer expansioner och dom som inte gör det kommer whina men ändå fortsätta, för att inte tala om att många som slutat kommer börja igen när expansionen kommer (inklusive undertecknad). Och att ett Starcraft MMORPG inte kommer är självklart då Blizzard inte är dumma, dom skulle aldrig döda sitt eget MMORPG för att skapa ett annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Dock söker Blizzard nya arbetare till ett nytt mmo, ska bli intressant och se vad Blizzard försöker koka ihop nu. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 8, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 diablo 3, is me guess Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 diablo 3, is me guess Det både tror och hoppas jag på, blev besviken att det var Starcraft2 och inte D3 som gjordes officielt senast. Mer Diablo åt folket ;) ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Blizzard Entertainment is currently seeking a highly talented game physics/collision programmer to help breathe life and realism into our next-generation MMO technologies. Notera MMO, alltså kan vi utesluta D3 just nu. Ska bli kul och få veta vad den här nya " nästa generation/nuvarande generation " teknologi ska utvecklas till. Kanske ett helt nytt fräsch mmo eller uppfräschat wow, kanske wow 2. Möjligheterna är många. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 MMO = Massive Multiplayer Online Tobbe-tan, så det utesluter inte D3 alls. Ett MMO behöver nödvändigtvis inte vara ett MMORPG alá WoW, utan termen används helt enkelt för spel inriktade på online med många spelare samtidigt. ^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Jo, det gör det visst! >:( -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet november 9, 2007 Anmäl Share Skrivet november 9, 2007 Vore väldigt roligt om dom fortsatte på Diablo Serien nu när dom har väckt liv i starcraft igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet november 9, 2007 Anmäl Share Skrivet november 9, 2007 Bara för att du känner dig allmänt trött på WoW betyder inte att det är slut. >_- Tro det eller ej, en del gillar att det kommer expansioner och dom som inte gör det kommer whina men ändå fortsätta, för att inte tala om att många som slutat kommer börja igen när expansionen kommer (inklusive undertecknad). Och att ett Starcraft MMORPG inte kommer är självklart då Blizzard inte är dumma, dom skulle aldrig döda sitt eget MMORPG för att skapa ett annat. Det känns bara så tråkigt att jag kommer måste kasta mitt gear när WTL kommer :( Men, ur rollspells synpunkt så kommer ju expantionen bli apbra. Nej, dom kommer ju inte döda wow. Men jag ser en stor trend att dom som är wow trötta kommer med stor sannorlikhet att gå över till ett Starcraft MMO om möjligheten finns ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 11, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2008 Tydligen så ska scenariona för varje ras vara ganska omfattande. Därför kommer det också släppas 3 versioner av spelet verkar det som, eller ja en trilogi är ordet som användes på Blizzcon. Alla spelen inträffar samtidigt, till skillnad från starcraft 1, där terran, zerg och tillsist ligger protoss, rent tidsmässigt. Därför kommer också grundslutet vara detsamma för alla tre "spelen", skillnaden är perspektivet och rasen man spelar som. Titlarna är (i release ordning): Wings of Liberty - Terrans Heart of the Swarm - Zerg Legacy of the Void - Protoss Gillar inte tanken att behöva köpa tre spel för att få reda på hela storyn :( Kan ju vara så att utvecklingen av spelet drar ut på sig och de vill ha ut det på hyllorna så snart som möjligt. Men är inte alls pigg på att köpa i stort samma spel tre gånger. Tydligen verkar många fans (utöver mig) ogilla den tanken också, så en protestlista på näten är nog igång snart. EDIT: Just det, de som deltog på blizzcon (misstänker inte att någon här gjorde det) fick varsin beta nyckel till starcraft 2. Dessa säljs för en fin summa på ebay atm, antagligen är där några falska också... Fast väntar nog på slutgiltiga releasen. Vill själv inte första nöjet med starcraft 2 med att spela en ofärdig produkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet oktober 11, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2008 Trodde inte Blizzard skulle köra med en sån här taktik. Grymt besviken på dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet augusti 15, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2010 Sparkar liv i en gammal tråd Då var SC inköpt samt utklarat. Generellt sett så tyckte jag kampanjen var trevlig och bra, visst i sann Blizzardanda så fanns det "plotholes" i lagoma storlekar men överlag var kampanjen bra.. Spoiler Slutet ger ju upphov till vissa spekulationer kan man minst sagt säga..kommer kerrigan som är "avinfesterad" fortfarande kunna styra Zerg eller vem tar hennes plats..Spekulation: Tychus lät Raynor döda honom.. han hade troligtvis dött då Mengsk knappast hållt sin del av avtalet.. samt hans minspel och att han inte sköt Kerrigan direkt...han var visserligen rätt "enkel" karaktär.. men iom slutet så blev han rätt intressant... iom att han i flera cutscenes var tveksam till Zergäventyret... tror inte att han ville förråda Raynor öht.. och då han tillslut blev tvungen så valde han sättet att dö på... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg