Revan- Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Hej jag vill köpa deathnote filmerna! men jag hittar dem bara att beställa med region 3, vilket jag inte tror min dvd klarar av. Då är frågan, har ni någon plats man kan beställa deathnote filmerna men region all eller 2? Eller kan man man spela utt region 3 filmer på datorn? :D Snälla svara fort! Vill hemskt gärna ha de två filmerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Den här tråden passar nog bättre i Övrig japansk film men hur som helst. Du kan spela filmerna i datorn men då gäller det att du har ett program som klarar av reg 3 precis som när det gäller dvd-spelare. De program jag vet klarar är WMP (men här så måste du ställa om regions-kodningen till 3 (denna inställning kan man bara göra 3 gånger och sen måste man installera om windows om jag inte minns fel) sen så ska det gå med MPC men jag har för mig att det var lite problem för mig när det gäller textningen. Det går säkert att lösa det sistnämnda men jag orkade inte pilla för mycket i det och dessutom så har vi en regionsfri dvd-spelare hemma så det var inga större bekymmer för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Revan- Skrivet april 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 var någonstans hittar man den där inställning på windows media player? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 26, 2007 Anmäl Share Skrivet april 26, 2007 Annars kan du pröva programmet Anydvd från slysoft som gör datorn regionsfri. http://www.slysoft.com/sv/anydvd.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet april 26, 2007 Anmäl Share Skrivet april 26, 2007 Eller så kan man använda VLC, som spelar upp DVDer från vilken region som helst, utan att man behöver ändra några slags inställningar överhuvudtaget. Bara att stoppa in skivan och trycka på play. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 26, 2007 Anmäl Share Skrivet april 26, 2007 Eller så kan man använda VLC, som spelar upp DVDer från vilken region som helst, utan att man behöver ändra några slags inställningar överhuvudtaget. Bara att stoppa in skivan och trycka på play. :) Det är också ett sätt! Men jag föredrar AnyDVD eftersom att det går att använda lite mer kraftfullare dvd uppspelnings program då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg