Hoppa till innehåll
Anime.se

Region 3 (South Asia)

Revan-
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej jag vill köpa deathnote filmerna! men jag hittar dem bara att beställa med region 3, vilket jag inte tror min dvd klarar av. Då är frågan, har ni någon plats man kan beställa deathnote filmerna men region all eller 2? Eller kan man man spela utt region 3 filmer på datorn? :D

Snälla svara fort! Vill hemskt gärna ha de två filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här tråden passar nog bättre i Övrig japansk film men hur som helst.

Du kan spela filmerna i datorn men då gäller det att du har ett program som klarar av reg 3 precis som när det gäller dvd-spelare. De program jag vet klarar är WMP (men här så måste du ställa om regions-kodningen till 3 (denna inställning kan man bara göra 3 gånger och sen måste man installera om windows om jag inte minns fel) sen så ska det gå med MPC men jag har för mig att det var lite problem för mig när det gäller textningen.

Det går säkert att lösa det sistnämnda men jag orkade inte pilla för mycket i det och dessutom så har vi en regionsfri dvd-spelare hemma så det var inga större bekymmer för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så kan man använda VLC, som spelar upp DVDer från vilken region som helst, utan att man behöver ändra några slags inställningar överhuvudtaget.

Bara att stoppa in skivan och trycka på play. :)

Det är också ett sätt!

Men jag föredrar AnyDVD eftersom att det går att använda lite mer kraftfullare dvd uppspelnings program då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter