DigBick Skrivet juni 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2007 avsnitt 13 Vild gissning på att Irene ger bort sin högra arm till Clare, vore coolt om on gör det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 27, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 27, 2007 har inte sett de senaste avsnitten, men de börjar närma sig mangan nu, tyvärr, kanske gör nåt eget hopkokslut? Så nära är dom inte, men om kanske 15-20 avsnitt så, beror på hur mycket dom hoppar osv. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juni 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2007 avsnitt 13 Vild gissning på att Irene ger bort sin högra arm till Clare, vore coolt om on gör det :P Eller så lär hon sig att återställa den själv, vem vet ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet juni 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2007 avsnitt 13 Vild gissning på att Irene ger bort sin högra arm till Clare, vore coolt om on gör det :P Eller så lär hon sig att återställa den själv, vem vet ;) joo annars blir det tråkigt med en Clare utan höger arm :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
impresario Skrivet juni 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2007 avsnitt 13 Vild gissning på att Irene ger bort sin högra arm till Clare, vore coolt om on gör det :P Eller så lär hon sig att återställa den själv, vem vet ;) joo annars blir det tråkigt med en Clare utan höger arm :S men Hon kan ju fästa svärdet där högerarmen skall sitta, så slipper hon ju tappa det ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juni 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2007 avsnitt 13 Vild gissning på att Irene ger bort sin högra arm till Clare, vore coolt om on gör det :P Eller så lär hon sig att återställa den själv, vem vet ;) joo annars blir det tråkigt med en Clare utan höger arm :S men Hon kan ju fästa svärdet där högerarmen skall sitta, så slipper hon ju tappa det ;P 13 Visst känns det tomt utan en högerarm på henna just nu, men det fungerade väl i Berserk så det kommer nog kunna fungera här med. Tar bara lite tid att vänja sig :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2007 13 Ophelia blev ägd =D. men fan vad jag hatar henne Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2007 Claymore - 13 Ännu ett bra avsnitt. Kul att återse Irene, samt att hon lär Clare hennes Flash Sword. Angående högerarmen... kika på sista preview-scenen för episod 14 där Clare använder högerarmen för att värja sig mot vad det nu är som håller henne under vattnet. Redan i första preview-klippet har hon något som hänger och slänger där, så kanske kan hon regenerera den? Keine ahnung, vi får väl se i nästa avsnitt helt enkelt. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2007 Claymore - 13 Tycker som er andra att det är kul att Irene är tillbaka, hon var ju riktigt ball nu ju! Gamla Irene tyckte jag inget särskilt om men version 2 var som sagt riktigt ball. Angående Clares arm så det första jag trodde var att Clare skulle lyckas (med hjälp eller inte) norpa åt sig Ophelias högerarm men verkar inte som det nu då. Å andra sidan har jag skulle jag inte haft några problem med en högerarmlös Clare, skulle vart riktigt coolt om hon en vacker dag skulle klara av att spöa en awakened eller så i "one armed bandit mode". Fast ju mer jag tänker på det så blir det mer och mer overkill om så skulle vara fallet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 29, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2007 Hmm... jag sitter och funderar på vad som ska hända med serien egentligen. Har gått igenom Animesuki's Claymore-forum och följt diskutionen som råder där som rör frågeställningen "hur kommer det här sluta egentligen", och jag får panik, kväljningar samt börjar kallsvettas när det dras referenser till Berserk. Jag läser ju inte mangan, så ni som gör det kanske kan tillföra något till mitt resonemang. Hur som haver, jag har läst att Claymore's mangaka har uttalat sig och sagt att han planerar att färdigställa serien lagom till volym ~25(?), vilket borde kunna översättas till "det skulle klaffa fint med en 26-episods-säsong till för att fullfölja serien enligt mangan". Jag vette fan, men om jag inte har missuppfattat situationen totalt så finns det 12 volymer ute (vi är halvvägs i mål så att säga) och det rör sig om vad då... 70-ish kapitel? Och det kommer ett kapitel i månaden istället för en gång i veckan som många andra serier? Det känns med andra ord som att mangan kommer fortsätta i mer än fem år till, och hur gärna jag än vill tro att de låter den här animesäsongen sluta med ett lämpligt kapitel i mangan för att sedan fortsätta om ett gäng år så tror jag inte att de kommer vänta den tiden innan de gör en fortsättning. Så... vad tror ni? - Blir det ett anime-original-slut (örk)? - Blir det 4 år med fillers (örk) och sedan en fortsättning som följer mangan "i mål"? - Slutar de på en väl vald punkt i mangan och väntar ett gäng år innan de fullbordar serien med en andra säsong - och på så sätt väljer att följa mangan hela vägen in i kaklet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 29, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 29, 2007 - Slutar de på en väl vald punkt i mangan och väntar ett gäng år innan de fullbordar serien med en andra säsong - och på så sätt väljer att följa mangan hela vägen in i kaklet? Det finns faktist ett väldigt utmärkt ställe i mangan att avsluta den här säsongen på som ligger vid volym 11. Time will tell Men om dom skulle avsluta den på det stället så kommer folk gå vilda och börja läsa mangan istället för att vänta på en andra säsong tror jag, då man lämnas med en rejäl cliffhanger. Så här kanske sista scenen av första säsongen slutar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 29, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2007 - Slutar de på en väl vald punkt i mangan och väntar ett gäng år innan de fullbordar serien med en andra säsong - och på så sätt väljer att följa mangan hela vägen in i kaklet? Det finns faktist ett väldigt utmärkt ställe i mangan att avsluta den här säsongen på som ligger vid volym 11. Time will tell Men om dom skulle avsluta den på det stället så kommer folk gå vilda och börja läsa mangan istället för att vänta på en andra säsong tror jag, då man lämnas med en rejäl cliffhanger. Så här kanske sista scenen av första säsongen slutar Oh, är det där vid... Click tidshoppet på 7 år? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 29, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 29, 2007 Oh, är det där vid... Click tidshoppet på 7 år? Stämmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet juli 4, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2007 Avsnitt 14 Ahopp, där försvann Ophelia. Lite tråkigt tycker jag då hon var ett klart tillskott till serien. Känns lite som om Clare inte blir starkare av sig själv utan bara lever på andras hjälp (armen t.ex.) :/. Hoppas det ändrar sig längre fram. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2007 Ep 14 Skönt att dem tog bort Ophelia från serien nu, som karaktär bättrade hon sig lite i slutet men var ingen som dem behövde ha mer med. Ser ut som Clare har växt i styrka lite :) Rätt fräckt det att Irene gav bort sin arm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mPan Skrivet juli 11, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2007 Claymore 15 Galet bra avsnitt. Mycket blod och Clare har verkligen blivit något intressant. Bra story i denna 'mini story'. Längtar tills nästa avsnitt :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 Claymore 15 Undrar hur många "nummer" Clare har hoppat vid det här laget :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 Kan inte säga mer än att jag dödslängtar till nästa avsnitt! CLaymore > ALL Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 EP 15 Fint uppbyggnadsavnitt, nästa när Clare ska låss mot Duff blir nog riktigt fint :D , in och visa vad hon går för. Kan undra vem hon tjejen var och varför hon ville att dem skulle "vakna" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juli 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 EP 15 Superskönt avnsitt och de slutade bra. Nu väntar man med spänning på nästa veckas sköna fight mot Duff. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juli 18, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juli 18, 2007 16 Bra avsnitt, riktigt jävla bra avsnitt. Fightingen var bra, handlingen går framåt och mer saker avslöjas, den avslutades även på ett bra ställe. Vad mer kan man begära? Det skulle väl vara att avsnitten kom mer än ett per vecka. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 EP 16 Mycket bra avsnitt , gillade delen där man fick reda på att 3 st nummer 1 genom tiderna har "awakened" och nu delat upp landet mellan sig typ. Fick man även reda på var Priscilla var, tillsammans med en manlig #1 >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 ep 16 ... suck... varför måste hon få spö hela tiden xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 23, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2007 ep 16 ... suck... varför måste hon få spö hela tiden xD Ep 16 Tycker själv att det är lite skönt att hon inte vinner så ofta utan förlorar en del och får hjälp av andra på en del, lite variation mot majoriteten av serierna där hjälten hela tiden vinner även hur otänkbart det ser ut från början, känns skönt med lite "realism" B) Men att hon har blivit mycket starkare än i början är tydligt och tror inte det tar så lång tid till innan hon kommer ytterligare något eller ett par steg i sin utveckling(Om hon nu ska döda priscilla så är det ett måste ;) ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 EP 17 Adrenalinpumpande avsnitt :D , stridsscenerna var riktigt fina och att se Clare göra en ny attack var inte helt fel. Men hon är evigheter från att nå samma krafter som de 3 stora. Ser ut som om Clare fått en ny kompanjon med, hyffsat stark med >:D , hennes "borr"attack var aningen fin. Kan det varit han Alphonse eller vad han nu hette dem visa i slutet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg