Dread Skrivet april 16, 2007 Anmäl Share Skrivet april 16, 2007 Och btw tack så mycket för spoilern om renandet av saidin. ;_; Har inte läst efter bok 16 för det fanns inga mer när jag läste klart 15 första gången, sen läste jag om 1-15 och började på 16 men så tappade jag läsintresset så nu står resterande böcker i hyllan och väntar på att bli lästa någon gång i framtiden. ARGH! What Have I done!? ursäkta, men helt allvarligt så vart det något som man räknade ut så fort man visste att den var smittad från början ;) Sen Youma förekommer även i Kaze no Stigma, där dem översätter det lite vagt till spöke. Fast för mig verkar det vara en mer korrekt översättning med demon (trots mina totala brister i det japanska språket uttalar jag mig :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
impresario Skrivet april 16, 2007 Anmäl Share Skrivet april 16, 2007 Hehe jäklans rättande på mitt inlägg då :P Men vad är dessa Aes Sadiarer för några? Aldrig hört talas om dem :S OFT: Hur gömmer man text som är spoiler? För när jag tog "hide" så kunde inte ens jag läsa vad som stod. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 16, 2007 Anmäl Share Skrivet april 16, 2007 Hehe jäklans rättande på mitt inlägg då :P Men vad är dessa Aes Sadiarer för några? Aldrig hört talas om dem :S OFT: Hur gömmer man text som är spoiler? För när jag tog "hide" så kunde inte ens jag läsa vad som stod. [hide= trallalallaal] hej på dig[/hide] blir: trallalallaal hej på dig Sen Aes Sedaierna e typ magikerna i fantasy serier Wot (Wheel of time), eller Sagan om Drakens Återkomst på svenska, en serie som alla borde läsa minst en gång, Tolkien släng dig i väggen, är vad den skriker ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 16, 2007 Anmäl Share Skrivet april 16, 2007 Det är lugnt för jag misstänkte att den skulle bli renad även om jag inte visste säkert, har ju även läst på baksidorna av dom böcker jag inte läst där det bland annat stod att Rand och dom hårda grabbarna från Svarta Tornet skulle försöka rena saidin. :> Och Robert Jordan > J.R.R. Tolkien svar ja. :D (Räcker med OT nu kanske :P ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikos_swe Skrivet april 17, 2007 Anmäl Share Skrivet april 17, 2007 Den är sjukt bra gjord asso ;) Vissa scener ser lite kyoto-animation ut ;D dvs solreflektioner mot föremål osv osv. Riktigt bra story hittills dessutom :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet april 17, 2007 Anmäl Share Skrivet april 17, 2007 gillar den, kommer nog se klart den=) håller med Dread, gillar man fantasy ska man läsa den serien:p har alla böcker kommit ut än? Sist jag tittade efter hadde dom kommit till Knife of Dreams(läser dom på engelska) har läst den serien sen jag gick i 4 eller 5, fast då läste jag på svenska ;) går i andra ring nu :D (och ja, meningen om Claymore var bara för att vara on-topic >.>) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
impresario Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 EP3 har kommit, dock bara otextad :( När kommer textade? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 EP3 har kommit, dock bara otextad :( När kommer textade? Antagligen idag eller torsdag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 19, 2007 Anmäl Share Skrivet april 19, 2007 Ep3 Serien fortsätter att bli bättre och bättre :) . det var en jädra cliffhanger dem bjöd på med. Undrar hur Clare ska lösa situationen hon hamnat i nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
impresario Skrivet april 19, 2007 Anmäl Share Skrivet april 19, 2007 Ep3 Serien fortsätter att bli bättre och bättre :) . det var en jädra cliffhanger dem bjöd på med. Undrar hur Clare ska lösa situationen hon hamnat i nu ep3 Oja, är totalfast redan. Tyckte Clare var skumm när hon visade sin "vänliga/söta" sida för innkeppern. Känns lite out of character Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 Ep3 Serien fortsätter att bli bättre och bättre :) . det var en jädra cliffhanger dem bjöd på med. Undrar hur Clare ska lösa situationen hon hamnat i nu ep3 Oja, är totalfast redan. Tyckte Clare var skumm när hon visade sin "vänliga/söta" sida för innkeppern. Känns lite out of character Ep3 Tyckte själv det var rätt så skönt att hon visa en lite mjukare sida, skulle tycka det var tråkigt ifall hon hela serien ska vara känslokall och bara vara en claymore Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre. ep3 Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre. ep3 Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det. Ep3 Fanns ingen anledning men tror att hon har "mjuknat" lite sedan ungen kom med, det är en av de mer intressanta delarna av serien att se hur deras förhållande ska utvecklas och hur det reflekteras på deras karaktärsdrag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre. ep3 Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det. Ep3 Fanns ingen anledning men tror att hon har "mjuknat" lite sedan ungen kom med, det är en av de mer intressanta delarna av serien att se hur deras förhållande ska utvecklas och hur det reflekteras på deras karaktärsdrag. ep3 Tycker hon ska stanna kall och hård, ser ingen förbättring av att hon ska blanda in känslor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 22, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 22, 2007 Någon som vet vad låten heter som kommer ca 08:17 i ep 3? Tycker den är riktigt myssig. Tror den spelades i de andra avsnitten med men tänkte nog inte lika mycket på den då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet april 23, 2007 Anmäl Share Skrivet april 23, 2007 Tycker att detta är en bra serie, men varför ska de läggan en tönt för. Hoppas han dör snabbt. Der får inte bli som med Balck Cat. Efter tre/fyra avsnitt så blev serien värdelös att se på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet april 23, 2007 Anmäl Share Skrivet april 23, 2007 Der får inte bli som med Balck Cat. Efter tre/fyra avsnitt så blev serien värdelös att se på. Så får du inte säga, Black Cat är bra B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Så får du inte säga, Black Cat är bra B) Så sant så sant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Offtopic - Black Cat blev Pink Cat. Han var sten cool i början avserien men sen blen han en mes. Inte döda??!! Hela han var en dödsmaskin, med sköna repliker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Offtopic - Black Cat blev Pink Cat. Han var sten cool i början avserien men sen blen han en mes. Inte döda??!! Hela han var en dödsmaskin, med sköna repliker. Visst han blev "mesig" men bara för det blev ju inte serien dålig. Bra musik och bra sidokaraktärer väger ju upp det "mesiga",som du beskriver det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Exakt. Isåfall kan man lika gärna kalla Trigun en dålig serie för att Vash är en sån mes, finns mängder av likadana serier. Jag hatar med alla "jag dödar inte"-fjanterier, men det gör inte en serie dålig bara för det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Bara jag som tycker det är skönt med "dödar inte" karaktärer ibland ? Blir lite segt om man bara hade sett: "jag e stor , tuff , dödar utan att tveka " serier hela tiden. Sven ftw in Black Cat :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Sven ftw ja. :> Nej men alltså dealen med såna karaktärer är att dom är så överdrivna. Visst, det är förståeligt att dom inte vill döda, men nöden har ingen lag. Tex i Trigun när Vash blir helt förstörd efter att ha dödat en person (som för övrigt var en mycket ond massmördare) så blir han helt förstörd, det är ju bara patetiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 Sven ftw ja. :> Nej men alltså dealen med såna karaktärer är att dom är så överdrivna. Visst, det är förståeligt att dom inte vill döda, men nöden har ingen lag. Tex i Trigun när Vash blir helt förstörd efter att ha dödat en person (som för övrigt var en mycket ond massmördare) så blir han helt förstörd, det är ju bara patetiskt. helt ärligt är det en av de få stunderna han inte är patetisk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 24, 2007 Anmäl Share Skrivet april 24, 2007 helt ärligt är det en av de få stunderna han inte är patetisk... Lol? Förklara dig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg