Sceleris Skrivet juli 2, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 2, 2007 Oj, just fan. :P Det går inte riktigt att fixa ny bild, för den förra är verkligen så representativ som det går. Här kommer istället en ledtråd: Hans namn låter som en känd filosof som levde för några hundra år sedan. (Red.:) Lika väl jag lägger till andra delen av ledtråden: TV-serien Lost har en rollfigur som är namngiven efter den kända filosofen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fyfanfarli Skrivet juli 3, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2007 Eftersom jag är så färsk på Anime är jag chanslös men kan lägga ett tips till er som har möjlighet o knäcka Sceleris bildgåta. jag utgår från att det är den politiske filosofen Jean-Jacques Rousseau han syftar på samt karaktären Danielle Rousseau från Lost. Så hitta en Anime figur som rimmar på Rousseau så torde fallet vara löst :D Hoppas jag inte har fel bara :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 3, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2007 Inte dumt gissat, men det är inte Rousseau. :) Ytterligare ledtråd: Animekaraktären har superkrafter. Och han är odödlig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 4, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2007 Är det verkligen ingen som har hört talas om Övermänniskan Locke? Personen vilka mangaserien och animéerna med samma namn handlar om? :S Då tycker jag ni ska ta och läsa på om denna storslagna scifi! Och när ni väl gjort det så får den som vill lägga upp en ny bild göra det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet juli 4, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2007 Freebie get! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 Men äh. Toola från Origin: Spirits of the Past var det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 Unagi från Popotan är det. Någon annan får gärna lägga upp en ny bild då jag inte kommer hem för än sent ikväll. EDIT: Verkar inte som att någon vill lägga upp en ny bild, så jag får väll göra det själv då... Gissa!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet juli 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2007 Ledtråd: Han är protagonist i denna serie från slutet av 70-talet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2007 Haha, Derek Wildstar! :D (Eller Susumu Kodai, om man så vill.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet juli 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2007 Hehe, klart de är Derek Wildstar/Susumu Kodai från Starblazers/Yamato. Tänkte ta en bild på Desslok för han är ju pure >:D, men antog att folk då skulle känna igen honom från Suzumiya, så det fick bli Wildstar istället. Bollen är hur som helst din Sceleris... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2007 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 R.I.P :( Eller så fixar Sceleris något så man kan gissa. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Joe, yo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Harlock Hero kommer, troget sitt namn, till undsättning! Så klart det är vår allas Joe Yabuki från Morgondagens Joe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Lite pinsamt att tråden legat död i 3 veckor på en sådan karaktär.. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Å andra sidan är nog trådens bästa tid förbi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Blargh. En lätt en. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Shin från Nana Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Som sagt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet augusti 25, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2007 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 25, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2007 Tack för påminnelsen Gogo -.-' Här är nästa, låter den vara lätt så tråden inte dör helt: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 25, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2007 Tanda från Seirei no Moribito. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 25, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2007 Ichitaka från I''s Pure? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 25, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2007 Ichitaka från I"S Pure är det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 26, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2007 Helt slut på inspiration såhär på natten, så först till kvarn =o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg