DrTenma Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 Mangakai har som tradition att samla ihop en massa folk (medlemmar & alla andra intresserade) i Kungsträdgården när körsbärsträden blommar. [Länk-2006a][Länk-2006b] Normalt så kan vi förvarna ett tag innan (förra året var det 6:e maj), men på grund av den globala uppvärmningen så blommar träden tydligen redan nu. Jag föreslår att vi samlas i Kungsträdgården på Söndag vid 11-tiden, samma ställe som förra året (hörnet närmast Gallerian (Hamngatan)). Vi ordnar en presenning, ta med en filt (underlaget är asfalt) & lite picknick så sitter vi en stund och myser tillsammans. Länk till aktuell Zmanga-tråd -------------------------------------------------------------------------------------- OBS! Uppdatering: Vi möts igen (se nästa post) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DrTenma Skrivet april 18, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 Läste just en notis i gårdagens tidning: "Kungsträdgårdens körsbärsträd står i full blom" Vad fasen... De brukar ju bara hålla sig i en vecka och vi var där den 8:e. Jäkla väder, som ställer allt på huvudet... På lördag hålls det tydligen en "officiell" hanami med japanska trummor, koto, haikudikter, kimonovisning och mycket mer. Något sådant får vi så klart inte missa. Mangakai kommer att vara på plats från kl 11:30, vi får se om det blir i samma hörn som vanligt, eller om vi hittar en annan plats. Banderoller kommer att sättas upp, så promenera runt lite tills du hittar oss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 Detta var härligt. Jag gick förbi ett rätt så stort område med körsbärsträd i full blom idag och kom och tänka på hanamin förra året och hoppades på att det skulle arrangeras igen. Detta var ju helfestligt, ska nog allt komma och se på :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 mm bara en påminnelse om att jag glömnde bort den dagen jag skulle träffa flaskis :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 mm bara en påminnelse om att jag glömnde bort den dagen jag skulle träffa flaskis ;) Oja, jag har ännu inte förlåtit dig för den dagen >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet april 19, 2007 Anmäl Share Skrivet april 19, 2007 OMG var det hanami på lördag då sviker jag ju flaksis igen :( måste jobba i helgen ju... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg