Zirius Skrivet april 26, 2007 Anmäl Share Skrivet april 26, 2007 Jo Kan ju faktist vara så och det kan ju vara anlednignen till att dom attackerade jorden osv tror du har nåt i det du säger... Men jag är mer nyfiken på varför dom fick dom 12 commendments ifrån början om nu människorna var så svaga som förklaras i serien så att den mäktigaste av heroic triben skulle slåss hos dom :S Nu när jag tänker efter så tycker jag det låter som om Gold triben vill typ att dom ska slåss imot varandra elelr nu kanske det är jag som yrar :D Gillade Fafner, gillar den här. Storyn är än så länge grym. Det enda som stör mig är att som vanligt ser 90% av alla utomjordingar ut som människor (plus spetsiga öron eller ngt) ;) Spekulationer Tror att Boda är något på spåren. Min första tanke var att alla raser fått samma commendments fast omvända. Golden tribe kallade från början på alla raser. Varför skulle människorna som kom efteråt bli utvalda till att besegra de övriga? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 30, 2007 Anmäl Share Skrivet april 30, 2007 Serien är ju så grymt bra asså, avsnitt 5 hade riktigt bra stridsscener. Bland de serier som jag verkligen knappt kan vänta på nästa avsnitt på, tokigt bra helt enkelt, älska mecha. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 Ep5 Meh, var väl ett ok avsnitt med fina fightingscener. Age har börjat bli enformig och hans röst passar inte , men den har potential serien så man får se lite till iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 En ok seiren som jag kommer att följa. Är det bara jag eller liknar inte serien förmycket Sousei no Aquarion.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 hålller med Exxus att fighterna börja bli enformiga - bronze tribe dyker upp med några nests - skeppet får problem - age flyger ut förstör 1-2 nests totalt , resten flyr sen loop på detta .. sen är han ju totalt överlägsen inte ens fått en skråma men visst serien är ju ändå så bra att man kommer följa den men den får gärna byta lite mönster i fighterna Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 5, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 fighterna och så har jag inga problem med, men Age börjar bli lite seg tycker jag, börjar tröttna på honom rejält, men jag kommer självfallet följa serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keken Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Hmm Sounds Intresting :P Borde kanske kolla på den serien :P Fast har ju min egna favorit :P Melancholy of Haruhi Suzumiya Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 4, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2007 Efter nio avsnitt nu som mer känts som en inledningsfas, tror jag serien kanske kommer börja på allvar. Fighterna så här långt är inte alls så enformiga heller tycker jag utan det varierar. Nodos fighterna är riktigt tuffa. Spoilers! Gillar även Iolaus nu mer efter hans ändrade uppfattning om Age. Samt att jag själv fatta nu varför subben skrev ecchi och Age själv sa A-G-E hela tiden. Man är lite trögfattad ibland. Ser fram emot avsnitt 10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet juni 5, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2007 Ecchi? Gillar också att Iolaus börjar tänka annat än apa direkt när han tänker på Age. Måste dock fråga dig vad/vart du menar med subben skrev ecchi? Har tydligen missat det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 5, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2007 Ecchi? Gillar också att Iolaus börjar tänka annat än apa direkt när han tänker på Age. Måste dock fråga dig vad/vart du menar med subben skrev ecchi? Har tydligen missat det. Svar De behöver kanske inte stavas så men det gjorde subben, själva grejen är bara att dom uttalar Ages namn fel och har rättar dom hela tiden. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet juni 5, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2007 Aha, tack för ett snabbt o bra svar. :) Age Skulle vara roligt och få se Age utvecklas lite mer nu, trots allt avsnitt 10 nu. Och om det kanske händer något mellan Age och Hime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juni 7, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2007 ja du Det blev en utveckling där men jag tvivlar på att de kommer bli förälskade osv. En liten personlig Notering... någon annan som börjar bli jävligt trött på "Your-mom" subbarnas jävla kommentarer de sticker in hela tiden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Bra avsnitt. Jag tycker också att det känns som att serien är på väg in i "huvudfasen" nu. btw... håller med om Y-M's instick. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Skönt att det börjar kännas att något stort kommer börja hända från och med nu, sen kan Himes bror ta sig i brasan. Ser inget negativt med Y-M's små kommentarer alls, visst nåra av dom är rätt kassa och inte roliga alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Efter avsnitt 10 så kanske det kan börja hända mer, det här avsnittet var verkligen som lugnet före stormen. F.ö. så tycker jag att Y-M gör ett bra jobb och bryr mig inte allt för mycket om deras instick. Men vissa är faktist lite små roliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Mjo, jag brukar inte bry mig om små instick, men den stora svarta rutan som dök upp mitt i Hime's nylle i avsnitt 10 var lite småirriterande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Mjo, jag brukar inte bry mig om små instick, men den stora svarta rutan som dök upp mitt i Hime's nylle i avsnitt 10 var lite småirriterande. Den är faktist meningen att vara dära så det är inte Y-M som fixat. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 8, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2007 Va? Ursäkta franskan, men vafan var den där för? Edit: Mest hest... såg nu att det står något där på japanska. TV-kanalen som la in ett litet meddelande? För jag antar att det som Y-M skrev inte var översättningen i varje fall. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juni 9, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2007 Ok ett exempel på YM dåliga smak: Gode Geass sista avsnittet Lelouch skrattar elakt: "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYHAHAHAHAHAHAHA" ... det var inte särskilt kul... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juni 9, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2007 Ok ett exempel på YM dåliga smak: Gode Geass sista avsnittetLelouch skrattar elakt: "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYHAHAHAHAHAHAHA" ... det var inte särskilt kul... Code Geass är väl inte klar än? 24 och 25 kvar. Men det är just därför jag alltid undviker dom B-subbarna till varje pris, SHS är helt självklara att välja när det gäller Code Geass, gg i andra hand. Till exempel dom fula bilderna dom lade i början av varje avsnitt på School Rumble ni Gakki, så löjligt. Man kunde ju hoppas att dom förstod att NEJ, dom blir inte speciella eller "coola" för att dom håller på som dom håller på, och JA folk undviker deras fansubs just pga detta. Och om folk tar deras subs i sista hand, vad är det då för mening för dom att vara en fansub grupp alls? Vad finner dom för nöje i att avskräcka folk från deras grupp? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 9, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 9, 2007 Code Geass är väl inte klar än? 24 och 25 kvar. och säsong två, om jag inte minns tokfel. har f.ö. sett alla avsnitt som är ute av heroic age nu, jag vet inte riktigt, hittills är serien väldigt medioker... Fafner är mycket bättre storymässigt. Lite av en besvikelse då jag har haft väldigt höga förhoppningar om denna serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet juni 9, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2007 Jag gillar den starkt dock :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 Jag hoppas folk fortfarande tittar på serien. Just nu är det jäkligt bra imo. Det som hände på Nodos-planet nu i avsnitt 16 var minst sagt intressant, och serien lyckas faktiskt vara relativt rörande. Visserligen kan det till stor del bero på det fantastiska soundtracket. Huvudtemat är nog det bästa jag hört sedan Elfen Lied. <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 Får kanske ta och koncentrera mig när man ser den nästa gång, blivit mycket att man surfat under tiden ;) Den var sådär i början och när den inte lyckades fånga mig direkt har det blivit ofukuserat, men får ta och ge den en chans till då :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juli 25, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2007 Hehe, jag gjorde precis samma sak ett tag - slötittade på de avsnitten. Eller såg dem från sängen och somnade till dem. Serien har helt klart haft sina ups -and-downs, men jag tycker det är överlag bra nu. Tyckte precis som många andra att det emellanåt var rätt enformigt, dock är det inte så längre enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg