Lolonoa_Zoro_93 Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Finns det något japanskt metal eller hårdrocksband? Har aldrig sett något men tycker att det borde finnas :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 absolut inte mitt område men är inte dir en grey ganska metal? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 High and Mighty Color är väl rätt så hårda ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 High and Mighty Color hade jag med tänkt nämna, och sen UVERworld borde du ta och spana in med. Sen OP och ED för Death Note rekomenderar jag med, av Maximum the Hormone. Dom har för övrigt gjort massa mer album som jag inte hört. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 MUCC ("MUKKU"/69), Dir en Grey och the Gazette är min topp3-lista. Dock inte i den ordningen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Lyssnar på lite album från Maximum the Hormone nu och får säga att dom är riktigt bra faktiskt. Verkar vara rätt sköna med, kollade på lite roliga videos med dom. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vxl Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Lyssnar på lite album från Maximum the Hormone nu och får säga att dom är riktigt bra faktiskt. Verkar vara rätt sköna med, kollade på lite roliga videos med dom. :> Jao de är riktigt sköna, för övrigt är det dem som gjort senaste introt och outrot till Death Note. Det finns massor av japanska rockband. Bara några få kommer ut till den icke-japanska publiken dock. Mina favoriter är helt klart Dir en grey. De kommer till Stockholm i höst och jag tänker se dem ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Jao de är riktigt sköna, för övrigt är det dem som gjort senaste introt och outrot till Death Note. Om du bläddrar upp två poster så ser du att jag skrev det. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
akabane Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Onmyouza, Gazette Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lolonoa_Zoro_93 Skrivet april 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 3, 2007 Tack allihop! Doumo arigatoo gozaimasu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vxl Skrivet april 3, 2007 Anmäl Share Skrivet april 3, 2007 Om du bläddrar upp två poster så ser du att jag skrev det. :P Äsch, såna trivialiteter.. :P Doumo arigatoo gozaimasu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 abingdon boys school och som redan har sagts, HaMC, Nightmare (Death Note OP, ED). http://www.aabbss.com abingdon boys school officiella hemsida med smakprover på deras låtar mm. I övrigt kan du gå hit för att få mer förslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Om du vill ha japansk hårdrock, lyssna på X-japan. De blandar hårdrocks ballader med visual kei och hade en av de skönase gitaristerna i världen; Hide (R.I.P) hide gjord förovrigt karriär med ett eget band som är väldigt bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Jao de är riktigt sköna, för övrigt är det dem som gjort senaste introt och outrot till Death Note. Om du bläddrar upp två poster så ser du att jag skrev det. ;) Du sa aldrig att det var det senaste introt/outrot :P Jag tycker att Nightmare's intro/outro är mycket skönare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Du sa aldrig att det var det senaste introt/outrot ;) Jag tycker att Nightmare's intro/outro är mycket skönare. Om han inte klarar av själv att ta reda på vilka två låtar det är Maximum the Hormone gjort för DN så är han inte värdig min hjälp. ;< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dexter Skrivet juli 26, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2007 Det var inte många av de band som ni tipsar om som jag skulle klassa som metal direkt, men ett bra band i den lite popigare metalskolan är Blood Stain Child: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet juli 26, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2007 D'espairs Ray och Acid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet juli 27, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2007 Om du definierar metal med distade gitarrer så finns det massor. Om du definierar metal som metal så tycker jag du kanske borde kolla in Blood Stain Child. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2007 ovanstående förslag vart ett riktigt bra band faktiskt! Så man tackar för det tipset Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet september 11, 2007 Anmäl Share Skrivet september 11, 2007 Skam på torra land att ingen har tipsat om Loudness. Jag tipsar om Loudness. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zuljin Skrivet januari 5, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2008 om det e så mycket metal vet jag inte. men rock så e det väll sex machineguns och B,z. sen en fråga. nån som vet nått "J-metal" band som har en kvinnlig sångerska? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 om det e så mycket metal vet jag inte. men rock så e det väll sex machineguns och B,z. sen en fråga. nån som vet nått "J-metal" band som har en kvinnlig sångerska? Maximum the Hormone är en aning hårt. Där delas sången upp mellan de fyra olika medlemmarna, varav en är kvinnlig och dyker upp lite då och då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 sen en fråga. nån som vet nått "J-metal" band som har en kvinnlig sångerska? Onmyoza och High and Mighty Color har både kvinnlig och manlig sångare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zuljin Skrivet januari 6, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2008 Tack för dom. kommer nog bli rätt bra det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet januari 30, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2008 HIGH and mighty color har ju bara gjort några låtar som är riktig metal. Kolla in Gackt. Det är lite hårdare, lite mörkare musik. Motsvarigheter kan man väll säga är en blandning mellan Avenged Sevenfold och Mudvayne. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg