Zirius Skrivet maj 1, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2007 Avsnitt 5 Det här avsnittet var nog det roligaste än så länge. "We shall slay you with these swords that cut cashmere really well!" XD Sakuya var också grymt kul. Hennes överdrivna pungsparkar... säger bara aj! Det är verkligen synd om Hayate men det är ju det som gör det så roligt! Vilken hemsk människa jag är ;) Ser fram emot nästa avsnitt. Undrar hur Hayate lyckas klara upp missförstånden... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet maj 2, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2007 Avsnitt4 Jävligt sjyst med lite parodi på Metal gear solid faktist. Grymt rolig serie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet maj 2, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2007 Avsnitt 5 var mycket roligt, skrattade nästan konstant igenom hela. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 6, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2007 Har hoppat på det här tåget nu jag med. Blev positivt överraskad måste jag säga. Ser fram emot nästa avsnitt. Referenserna är sköna så här långt. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Sorry för ny post trots att den förra är min, men editerar jag så ser ingen att jag skrivit. ^^ Hur som haver... borde det inte ha dykt upp en ny episod vid det här laget? Jag menar, serien sänds ju på söndagar, och senaste episoden kom från eclipse 2007-04-30. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 8, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Sorry för ny post trots att den förra är min, men editerar jag så ser ingen att jag skrivit. ^^ Hur som haver... borde det inte ha dykt upp en ny episod vid det här laget? Jag menar, serien sänds ju på söndagar, och senaste episoden kom från eclipse 2007-04-30. Vi som får det serverat på silverfat ska nog inte fråga om när saker och ting kommer tycker jag. Vi får helt enkelt vänta som en snäll liten skolflicka så kommer det när det kommer. >P Men om jag ska sluta vara pissig och försöka svara så lär det nog komma snart helt enkelt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Ja det var inte så att jag klagade, tänkte mest höra mig för om det var något jag hade missat, såsom sändningsuppehåll eller något. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 8, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Avsnitt 6 finns redan ute, inte subbad dock. Utan som sagt, vi väntar lite så kommer nog subben ut snart. :) Dags att kanske ta sig en nattmacka och läsa Claymore volym 10 som nyss kom! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Oh, inte dåligt. Jag har varken bröd eller Claymore vol 10 hemma. >:) Aja, får ta och mörda de tre sista episoderna i Chrno Crusade, sen är det bingen som gäller. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 13, 2007 Det fortsätter att vara jävligt bra och avsnitt 6 var jävligt roligt. ep 6 Var jävligt skoj när Nagi ska kyssa Hayate som hon tror ligger och sover. Och så vart det lite x3 också (länken har väl inte mycket med Hayate att göra än att få höra Rie Kugimiya skrika det klassiska). =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 15, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2007 ep 7 Finfint avsnitt igen :D , berättarrösten är suverän, vart ett lite lugnare avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 15, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2007 ep 7 Håller stilen, lite lugnare avsnitt som sagt men för den saken inte mindre bra för det :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2007 Hoho, avsnitt 7 var bra. Finns nog inte mycket mer att säga än att Hayate bör öva mera på sitt skådespeleri. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet maj 16, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2007 Tyckte faktiskt att episod 7 var en av de bättre hittills, kanske till och med den bästa. Har fått introlåten på hjärnan nu också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat titta, såg tre avsnitt före läggdags. I avsnitt tre såg jag ett felöversatt skämt i fansubben. Hayate ropar "Buster Collider" (inte "Cholerae"), varpå berättaren ropar "TAKAYA!!" (vilket översattes som "And it's done"). Buster Collider (バスターコレダー) är en attack utförd av GunBusters pilot Noriko Takaya. Berättarrösten är ju Norio Wakamotos, och vem tror ni han spelade om inte GunBusters egen Coach Ohta? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 30, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 30, 2007 Episod 8 och 9 var bra tycker jag. ep 8 Cosplay delen när Nagi klär ut Hayate var rolig samt när Maria kommer och ger mer förslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 3, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2007 Avsnitt 10 var helt klart mitt favoritavsnitt än sålänge, nu vill jag ha fler anime orginal avsnitt. Avsnitt 10 Hur många referenser fick dom egentligen med här? För att nämna några: Haruhi : Mikuru beam! (Yuko Goto) Evangelion : Rei Dragon Quest : Hela spelet Zero no Tsukaima : Nagi som Louise (Rie Kugimiya) Street Fighter : Klause som Akuma Knights of Ramune & 40 : Mikis framkallning etc... Finns mängder jag har glömt nu, men det var minst sakt hysteriskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet juni 4, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2007 har bara sett avsnitt 1-4 än så länge men mina favoriter hitills: favorit 1 Parodin på General ikkari i avsnitt 1, var helt oförbered på att den skulle inehålla parodier, och sen dyker den elaka farsan från evangelion upp xD favorit 2 Metal gear solid parodin var ju helskön, blev lite besviken bara när det inte plev nån psyco mantis parodi när hon kom från hissen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 20, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 33 Ett av många bra avsnitt i den här serien som håller bra klass. Code Geass parodin var riktigt rolig och är också av den anledning till att jag drar upp den här tråden ur graven. Det roliga är inte bara att dom gör parodi på det utan att även att röstskådespelaren Jun Fukuyama som spelar Zero/Lelouch är med och ger rösten åt Puppet butler. Med det lilla sagt så kanske tråden kan få vila i frid i sin grav. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 33 Japp, Geass-parodin var för mig höjdpunkten i episoden. Inte så konstigt, för i övrigt var det ett tämligen mediokert avsnitt tycker jag. Det var lite kul hur de hade försökt återskapa samma effekt som ligger på Zero's röst i och med masken. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 30, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2008 Säsong 2 är under produktion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg