Mekurion Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Är det någon som vet om det här är den korrekta japanska "översättningen" för Aku Soku Zan? http://f.helgon.net/g/{B44/{B44568E7-7F16-4285-8080-8941705C737A}.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikachu Yukitatsu Skrivet april 1, 2007 Anmäl Share Skrivet april 1, 2007 Jag är inte säkert, men Evil Instant Murder Ont Ögonblickligt Mord Enligt NJStar Japanese WP 即【そく】; instant; namely; as is; conform; agree; adapt; 斬【ざん/さん/せん/ぜん】; beheading; kill; murder; Men varför har du "översättning" i citationstecken? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 De som subbade Kenshin översatte Aku Soku Zan till Slay Evil Instantly. Vet inte om det är helt korrekt men sub-groups brukar väl veta vad dem sysslar med. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
harimakun Skrivet augusti 27, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2007 När tråden fortfarande inte är låst passar jag på; Vad betyder "Asu e no Hikari"? Läste någonstans att Hikari möjligtvis betyder "ljus" eller "skina" (som i "shine"), kan det stämma? Och vad betyder resten? Åh jag vill kunna sånt här själv >.<. Ariagatou! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 27, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2007 "Asu he no hikari" (明日への光) betyder ungefär "Ljuset mot morgondagen" Nu så är det lite osäkert med den här meningen för sig själv, det kan även vara 明日へ(光ってる)の光 "Asu he (hikatteru) no hikari" med hikatteru som underförstått. Vilket då ger betydelsen "Ljuset som lyser upp morgondagen" Problemet med titlar på japanska är att oftast utelämnas delar för att ge det hela en bättre klang. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 28, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2007 Aha, så tecknen för lysande/skinande (明) och dag (日) ihop betyder imorgon :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg