b8q Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Jag hade tänkt börja lära mig att mickla med .avi-filer och ev. andra videofiler, och undrar därför vilket/vilka program (i windows-miljö) som ni kan rekommendera? Gärna billiga program, men om det måste kosta så... Jag vill åtminstone ha följande funktioner: - Kunna klippa och klistra .avi-filer. - Skapa övergångar mellan scener. - Lägga till text. - Gärna kunna lägga till eller mixa ljud från en annan källa. - Kunna bränna ner som en uppspelningsbar VCD, DVD eller liknande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vxl Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Kan starkt rekommendera Sony Vegas. Jag använder 6.0 nu och jag är helnöjd! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Avisynth :V (Gratis, kan göra allt av ovanstående utom att bränna. Fast Avisynth är inte ett program utan ett skriptspråk...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
akabane Skrivet mars 28, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2007 Video Vegas funkar bra =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 29, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2007 http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5398 Visserligen skulle det vara billigt, men jag haller mig till Adobe Premiere Pro. Smakar det sa kostar det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet mars 29, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2007 jag körde vegas när jag körde windows. funkade hyffsat bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rassej Skrivet april 21, 2007 Anmäl Share Skrivet april 21, 2007 http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5398 Visserligen skulle det vara billigt, men jag haller mig till Adobe Premiere Pro. Smakar det sa kostar det. Finns ju en version som är billigare vid namnet Adobe Premiere Elements om jag inte ins helt fel :) (ev. bara Adobe Premiere) Använder dock pro versionen och älskar det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet april 21, 2007 Anmäl Share Skrivet april 21, 2007 Kan starkt rekommendera Sony Vegas. Jag använder 6.0 nu och jag är helnöjd! Jag går i god för det. Hade lite problem med Premiäär, en aning svårt. Men Vägas var ju kanonenkelt och duger verkligen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg