MackanRoyan Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Run=Dim Den serien var inte värd sin tid att titta på! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
uchiha-Itachi Skrivet juni 28, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2004 Den mest meningslösa anime somjag tycker finns är nog "Dragonball". för att samma sak händer hela tiden. 1. Nån/nåra utomjordingar försöker förstöra eller ta över jorden. 2. Någon dör och blir återupplivad igen. De e de enda som händer i den serien! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 FLCL kanske är en av de meningslösa jag sett... den riktigt förvrider en :/ Sen har vi Dragonball ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 Även om jag sett en hel del mindre bra eller rent av dåliga animeserier så kan jag inte komma på någon, iaf just nu, som var helt meningslös, dvs som inte gav mig någonting. Jag gillar i allmänhet inte när serier är repetetiva. De flesta mahou shoujo-animeserier t.ex står mig upp i halsen då de i de flesta fall är extremt förutsägbara. Men okej, för att iaf säga någonting: Såg Outlanders-animen här om dagen. Den är verkligen ett hån mot mangan som är kanon. Beror väl iofs mycket på att de tryckt ihop den till ett ova-avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lerusius Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 Ai Yori Aoshi var rätt meningslös. Inget nyskapande över huvud taget. Ingen intressant story. man vet exakt hur den kommer att sluta efter 2:a avsnittet. Dom har till och med Kopierat TAMA från Love Hina...då kan ma ninte säga att man har fantasi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mjaoberg Skrivet juli 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2004 Självklart Tigermasken med svenskt tal. Den kanske blir något bättre med Japanskt tal men jag tror det kanppast. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mjaoberg Skrivet juli 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2004 Oj kanske blev lite fel. Tigermasken är ju bara en film o inte en serie. Men hur som helst så är nog Tigermasken den värsta smörja jag någonsin sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juli 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2004 POKE`MON!!!! sämsta meningslösa skit jag sett! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Digimon..? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juli 16, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 Digimon också. fast man får ju tänka på att dom är till för barn. (gillade dom inte som barn heller!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Uzmaki Naruto Skrivet juli 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 16, 2004 jag får hålla med om att pokémon är OTROLOGT tråkigt, men frågan är : Är det meningslöst ? Svaret är : Ja ! Pussar på er alla min meningslösa människor :P:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargavinter Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Naruto. Otroligt fattig serie. Känns som man får en dålig smak i munnen av att se serien. Den går efter ett gammalt beprövat recept, men detta gick helt åt skogen. Usch säger jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KkKyoOo Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Pokemon och digimon.. det är bara skit, kommer ihåg när det var populärt.. alla gillade det typ utan jag hatar dom små djuren >:( kill them! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Well, Pokémon spelen är ju bra iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Airmaster, varför jag orkade med att titta på hela vet jag inte Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 När meningslös menas som anime utan nåt speciellt budskap eller ordentlig story så måste jag säga Puni Puni Poemy, trots det är det en av de allra bästa. Allt behöver inte vara hyper-allvarligt för att det ska vara bra :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sock Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Helt klart Popotan. Om nån serie lider av målgrupps-identifikations-problem så är det den. På tok för ecchi för barn, på tok för barnslig för ungdomar, och på tok för meningslös för alla andra. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Empfmil Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Några kanske vill sticka ut mina ögon med en trubbig blyertspenna för att jag säger detta, men.... Witch Hunter Robin tycker jag är höjden av meningslöshet vad gäller anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet juli 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2004 Hmm... tror jag är rätt bortskämd vad det gäller animeserier och hur kul jag haft då jag sett dem. Tror inte jag kan utpeka någon som någon dålig eller värdelös serie. Serier som Onegai Teacher och Onegai Twins var roliga och har stor nostalgifaktor för mig (OT var en av de första serier jag såg på riktigt efter att jag börjat intressera mig för anime för snart tre år sedan). Så jag kan, med andra ord, inte säga någon serie som skulle varit värdelös för mig i dagsläget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet juli 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2004 Bidrar med Demon Hunter Yohko, har inte sett hela serien ännu men efter tre avsnitt tröttnade jag på att se hur div. demoner hade sönder huvudpersonens kläder gång efter gång... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Bidrar med Demon Hunter Yohko, har inte sett hela serien ännu men efter tre avsnitt tröttnade jag på att se hur div. demoner hade sönder huvudpersonens kläder gång efter gång... Då har du ju sett nästan hela serien! (Den är bara 5 delar, och de hänger inte ihop för fem öre.) Demonjägaren Yoko har två funktioner: Aya Hisakawa och fanservice. Öh, och i viss mån balla låtar. Den är maximalt oseriös och ska inte handla om någonting. Som fjanthumor uppfyller den klart sitt syfte, framförallt för att Konami Yoshida kommer in på ett hörn till slut. Men det bästa är ändå musikvideon. Då görs det inte ens anspel på någon story, som man ändå vet inte finns där. ...folk har så höga krav på animé nu för tiden. Viss animé SKA helt enkelt inte handla om något. Det behöver inte betyda att de är tråkiga för det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Håller helt med. Jag tyckte att Yoko var ganska underhållande. Det är skillnad på anime som bara ska vara roliga och inte handla om någonting särskilt än de som försöker vara seriösa och djupa men misslyckas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Då har du ju sett nästan hela serien! (Den är bara 5 delar, och de hänger inte ihop för fem öre.) Demonjägaren Yoko har två funktioner: Aya Hisakawa och fanservice. Öh, och i viss mån balla låtar. Den är maximalt oseriös och ska inte handla om någonting. Som fjanthumor uppfyller den klart sitt syfte, framförallt för att Konami Yoshida kommer in på ett hörn till slut. Men det bästa är ändå musikvideon. Då görs det inte ens anspel på någon story, som man ändå vet inte finns där. ...folk har så höga krav på animé nu för tiden. Viss animé SKA helt enkelt inte handla om något. Det behöver inte betyda att de är tråkiga för det. Jo, jag såg till avsnitt tre. Jag undrar hur du tänkt få fram en serie som inte handlar om någonting alls? Jag tycker inte heller att det är för mycket begärt att avsnitt i en serie ska hänga samman på något sätt. Förövrigt kan jag inte minnas någon direkt humor i den serien heller, men det var väl för att jag var fullt upptagen med att fundera på hur någon ens kunde göra en så dålig serie. Edit: Lordgus det stämmer alldeles utmärkt, och det är väl också därför jag ser så många bra serier postade i den här tråden.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Smaken är ju som baken. Det som funkar för en person kan ju vara helt fel för någon annan. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Den mest meningslösa (och f.ö. den sämsta) serien jag har sett är Ninja Cadets. Serien ligger på två avsnitt som varken har karaktärs inledning, eller ett riktigt slut. Helt värdelös med andra ord. Inte ens teknad snyggt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg