Marcus Skrivet mars 22, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2007 Barnkanalen kommer att från och med Torsdag 22 Mars visa anime. Serien blir denna gång Kaleido Star. Och man visar ett nytt avsnitt 5 gånger i veckan, Måndag-Fredag klockan 16.00-16.30 och visar samtliga veckans avsnitt i repris på Lördagar från ca. 15.50-17.55 Så missar man något av veckans avsnitt kan man se det i repris på Lördagar. Om serien sänds med Japanskt tal och Svensk sub vet jag inte, men eftersom dom sände Cardcaptor Sakura på så sätt finns det kanske en chans att även Kaleido Star visas "orörd" SVT skriver följande om Kaleido Star på sin hemsida: 16.00 Bobster: Kaleido Star Tecknad serie i cirkusmiljö om Sora, en japansk flicka som vill bli akrobat, reser till USA, kommer försent till sin audition men som ändå får chansen att uppträda. Om drömmar, besvikelser och hårt arbete för att nå till toppen. Regi: Sato Junichi. För mer info se animenfo http://www.animenfo.com/animetitle,1202,oxrwad,kaleido_star.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 22, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2007 Cardcaptor Sakura började sändas efter utannonserat startdatum, och här börjar Kaleido Star sändas i princip utan annonserat startdatum över huvud taget. Enda sökträffen på "Kaleido Star" på svt.se är TV-tablån. ^_^; Fast det kanske har sänts TV-reklam på Barnkanalen, vad vet jag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet mars 22, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 22, 2007 Brukar aldrig titta på Barnkanalen men jag brukar kolla in deras tablå ibland för att se om det kommer någon anime framöver. Blev minst sagt förvånad över att se ett namn på en serie som jag hört talas om. Jag gjorde lite eftersökningar och det visade sig vara animen med samma namn. Tror nog inte att SVT har gjort så mycket reklam för den på Barnkanalen. Lite synd att man inte försöker lyfta fram detta lite bättre. Tur att jag upptäckte det, nu finns det ju i alla fall en liten chans att någon mer än jag själv kan följa serien från början. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 22, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2007 Ja, tack så mycket för att du uppmärksammade det! Jag har sett den, men jag kommer se om den. Och sen kommer jag köpa den. (262 kr för första "säsongen" är ju ingenting.) :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Hm, tack för länken till säsong 1, nu är det bara att fundera på om man ska vänta på en thinkpack för säsong 2 eller om man ska köpa de DVDerna separat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Jag gjorde ett litet kollage som jag tänkte ladda upp på YouTube, men eftersom YouTube bestämt ska avbryta mina uppladdningar så fort de närmar sig målet så lägger jag bara upp avi-filen tills vidare. Det är fem klipp från första avsnittet, först från en fansub/DVD-rip med japanskt tal och sedan motsvarande klipp från svenskdubben. Här, 56 MB (stor fil trots usel kvalitet -- måste nog vässa mencoder-skillzen). Jag föredrar japanska Fool. ^_^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Hrmm ja vad ska man säga, jag har hört betydligt värre dubbningar åtminstone. Nu är man också väldigt van vid att anime ska ha japanskt tal så det blir en liten annorlunda upplevelse. Det var allafall väldigt roligt att höra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Som sagt, den är dubbad till svenska. Den har varit upp på tapeten redan innan Sakura började sändas, men det har varit hysch-pysch om den hela tiden. Helt otroligt att det inte ens säger till när det är fritt fram att säga något. SVT är lite kassa på att höra av sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Som sagt, den är dubbad till svenska. Den har varit upp på tapeten redan innan Sakura började sändas, men det har varit hysch-pysch om den hela tiden. Attans att inte Kortfångerskan fick en svenskdubb. Det hade varit mer logiskt med tanke på målgrupper, åtminstone i original. Men SVT kanske tänker tvärtom än japanerna? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Jag tycker att de bör höra av sig till mig om de vill ha svensk sångtext till intron... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Förresten så tror jag andra avsnittet var censurerat. Fool sa att de tre tjejerna skulle "släppa upp en drake" eller något sådant, men vad jag minns sa han i original att de borde ta ett bad tillsammans. Så de går alltså samma väg som engelskdubbningen, till att ta bort Fools... öh... "tomfoolery". Förutsatt att "släppa upp en drake" inte är någon pervers eufemism jag inte är bekant med. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet mars 23, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2007 Är inte den här serien ännu en i raden av de som har subtilt lesbiska undertoner? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 24, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2007 Med tanke på att det är Gonzo som gjort den skulle jag bli mer förvånad om den inte hade det. ;) Jo, det finns lite undertoner här och var. Folk som inte letar efter det kanske inte ens ser det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 En sorglig sak gällande dubbningen är att det är alldeles för få personer inblandade. Ta publikvrålen som exempel, jag satt och lyssnade och kunde bara lägga märke till tre stycken olika röster (utöver orginalljudet som förövrigt var nedsänkt). EDIT: En liten sak jag reagerade lite på nu är att varningsrepliken i början av varje avsnitt (ni vet det där olika personer säger till en att inte sitta för nära tv:n och kolla i ett väl belyst rum) tappat sin innebörd nu när hon bara säger "Hejsan allihopa, slå er ner så börjar Kaleido Star"... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marklion Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 Min lila syster på 9 år kollade, och eftersom jag visste redan då vad anime var så försökte jag uppmuntra henne med Kaleido star. Jag har sett kaleido star nu och tycker att det var bra från min egen upplevelse, men jag ser också hur presonerna i filmen visar skillnader, jämfört vad vi europerare gör... >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg