Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur mycket lägger du på anime/manga merchendice per månad?

Bloodysakura
 Share

Hur mycket lägger du på anime merchendice per på ett ungefär?  

18 medlemmar har röstat

1. 1. Hur mycket lägger du på anime merchendice per på ett ungefär?

• 0-250kr
      13
    • 250-500kr
      0
    • 500-750kr
      2
    • 750-1000kr
      0
    • 1000+
      3

Rekommenderade inlägg

Är det verkligen vettigt att ange hur mycket man köper _manga_ för i månaden? Jag menar, det är väl inte så värst mycket manga som kan räknas som "anime-merchandise"? Snarare tvärtom eftersom anime ofta är en spin-off på mangan...

Räknar man bort manga så ligger väl min konsumtion i genomsnitt på kanske 50 kr i månaden, utslaget bakåt över ca 15 års tid (mer i början, nästan noll nu...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det verkligen vettigt att ange hur mycket man köper _manga_ för i månaden? Jag menar, det är väl inte så värst mycket manga som kan räknas som "anime-merchandise"?

Precis, frågan är lite konstigt formulerad. DVDer är väl inte anime-merchandise heller, det är väl... anime? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, frågan är lite konstigt formulerad. DVDer är väl inte anime-merchandise heller, det är väl... anime? :S

Man skulle ju i och för sig kunna se det som att en anime i sig är en helt abstrakt entitet, och att DVD-skivor med dem kan klassas som konkreta handelsvaror (merchandise). :>

Eller något annat likvärdigt dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker dina alternativ hade dålig spännvidd. Bara under de senaste tre månaderna har mina tre Kanon-dvder kostat mig ca 1400 kr :P

470 kr per månad alltså. Finns ju ett alternativ för det. :>

Dessutom kan Bloodysakura få några svar genom att kombinera vad folk svarade på frågor 15 och 17 på denna enkät.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker dina alternativ hade dålig spännvidd. Bara under de senaste tre månaderna har mina tre Kanon-dvder kostat mig ca 1400 kr :P

470 kr per månad alltså. Finns ju ett alternativ för det. :>

Dessutom kan Bloodysakura få några svar genom att kombinera vad folk svarade på frågor 15 och 17 på denna enkät.

Hmm, "per på" i frågan lästes som "per år" av mig. Nåja, min summa ligger nog strax över tusenlappen per månad ändå, så min röst är inte fel ändå ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter