Blå Skrivet oktober 18, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2007 Är tvungen att posta denna:http://www.youtube.com/watch?v=tLQipNmqVVw "Tsukasa daikazoku" :') Naaaaw :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 18, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2007 Den är så jävla klockren. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Avsnitt 3 var också det riktigt bra, hoppas den kommer hålla samma kvalitet hela serien igenom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Jodå avsnitt 3 hade sina roliga stunder, inget direkt speciellt avsnitt utan det bjöd mest på några skratt. Spoiler avsnitt 3 Jag gillar onekligen Kyoanis tolkning av Gensou Sekai, världen som visas i början av avsnittet med flickan. 24 FPS animationen samt antagligen en del trick hjälper till att göra rörelserna väldigt spöklika. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Avsnitt 3 var skönt och avslappnande. Spoiler Scenen där Tomoya och Nagisa sitter under trädet och pratar är trevlig, med den väldigt sköna ED låten spelandes i bakgrunden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Angående avsnitt 3 så vart jag rejält överraskad av att höra Akikos (Kanon 2006) röstskådis i brödbutiken i början av avsnittet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 19, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2007 Fan så bra avsnitt, och fan så bra de får till karaktärerna. Guld! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 22, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2007 Ulannad - 01 http://www.youtube.com/watch?v=ESWpRHecAd4 EP 3 var gudomligt bra precis som de två avsnitten tidigare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Avsnitt 4 var nog det bästa hittills, dom tidigare har jag tyckt varit lite halvdana men fyran var riktigt rolig. Spoiler avsnitt 4 Det fanns så många roliga scener i avsnittet. Nagisa och Ryou på taket, Sunohara som vill låna Tomoyos bröst och bjuder in henne på herrtoan, Sunohara som som lyder Tomoyas råd angående Tomoyo etc. Men min favorit var nog trotsallt Little Busters striden, Nagisas vapen är såklart Dangos och Sunoharas Hetare nivå ligger på hela 92 (och hans tur på 15). Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Spoiler avsnitt 4 Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig. Det är väl bättre om de tar de bättre scenariona senare i serien när man kommit in mer i karaktärerna :) Fixade hide-tagen åt dig Flaskis ;) /Orrin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Ohh! Episod 1 i WS har ju visats nu, och tydligen så är den i 1280-upplösning. Grymt nice. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Flaskis: Kan förklara för dig efter grundscenariona varför det inte är en bra ide. Sen kanske du vill lägga til hide-tags också på ditt meddelande för dom som följer den med subs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag tror att flaskis bara råkade ta bort den inledande hide-taggen när han tog bort den text som han inte ville citera. Den avslutande taggen är ju där. Och som totalt ickespoilad Clannad-tittare vet jag ju inte vad du Orrin har för anledning till att tycka att de gjorde ett felaktigt val. Du får gärna förklara för mig också när grundscenariona är klara. =) (Har ej sett avsnitt 4 än) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Spoiler avsnitt 4 Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig. ep4 Varför tycker du det är en besvikelse? Har ju dock inte spelat spelet så jag kan ju inte jämnföra eller så:( Sj tycker jag 4 avsnittet var bra, kanske lite för mycket Sunohara gillar inte honom allt för mycket, dock tycker jag att Tomoyo borde fåe n större roll i serien inte bara sparka skiten ur Sunohara ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Avsnitt 4 var klockrent. Att en viss interaktion mellan Sunohara och Tomoyo uteblev var ju himla synd, men scenen var fungerade bra ändå. Jag diggar Fuuko så jäkla hårt. Hennes röst och sättet hon pratar på är... trollbindande, i brist på ett mindre dramatiskt svenskt ord med samma innebörd. Jag kommer garanterat se det här avsnittet minst en gång till innan det har blivit dags för Clannad - 05. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Spoiler avsnitt 4 Jag gillade helt enkelt inte Fuukos scenario i spelet speciellt mycket, visst det har många roliga stunder men själva konceptet bakom handlingen tilltalade mig inte. Sen finns det en annan anledning till varför jag tycker dom skulle ha valt någon annans innan, men det sparar jag tills grundscenariona är över. Det är ingen stor besvikelse direkt, mest att jag tyckte att det var lite synd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 29, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2007 Avsnitt 4 var extremt underhållande och ett av dom bättre hittills. Och självklart mer Tomoyo " C " gör allting så mycket bättre. Ser framemot 5! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 2, 2007 Anmäl Share Skrivet november 2, 2007 Osu! - Dango Daikazoku http://www.youtube.com/watch?v=OXeQl-jIYpQ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 6, 2007 Anmäl Share Skrivet november 6, 2007 Detta låter ju inte positivt: http://randomc.animeblogger.net/2007/10 ... omparison/ Kort sagt så är Widescreen versionen av Clannad nedskalad från 1080p och sedan uppskalad till 720p. Detta lämnar ett "lager" som gör att färgerna och kontrasten försämras, vilket gör bilden gråare och tristare. EDIT: Efter många om och men har jag kommit fram till att jag faktiskt gillar den mer gråare och mörkare bilden (BS-i) än den ljusare och klarare bilden (TBS). Jag tycker att BS-i versionen är behagligare och lugnare att titta på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 6, 2007 Anmäl Share Skrivet november 6, 2007 Kort sagt så är Widescreen versionen av Clannad nedskalad från 1080p och sedan uppskalad till 720p. Detta lämnar ett "lager" som gör att färgerna och kontrasten försämras, vilket gör bilden gråare och tristare. Det är snarare så att den är uppskalad till720p. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 6, 2007 Anmäl Share Skrivet november 6, 2007 Jag tycker att den mörkare har en aningen grådask i sig och en gul " hinna " på ljusa ställen som ser rätt tråkigt ut. Den ljusare ser mycket klarare och naturligare ut. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 6, 2007 Anmäl Share Skrivet november 6, 2007 Men sedan levererar ju Widescreen versionen mer bildinformation på bredden, men det hade ju inte skadat om bilden kunde ha vart en aningen ljusare och klarare i Widescreen versionen. Men som vanligt, man kan ju inte få allt :( . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Avsnitt 6: Fortfarande en väldigt rolig och trevlig serie. Spoiler avsnitt 6 Det var ju omänskligt roligt med de olika "missions" som Okazaki hade att utföra på Fuuko. Samtidigt som hela situationen att Fuuko försvinner i sina egna tankar vid åsynen av en stjärnfisk (är det bara jag, eller har jag försvenskat ett engelskt ord?). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Avsnitt 6 var mycket trevligt och serien håller fortfarande en hög standard. Um, starfish = sjöstjärna. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Så var det satt i en evighet och försökte komma på vad det var tänkte skriva undervattensstjärna ett tag :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg