DB Skrivet oktober 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2007 Jag fattar det inte alls. Vad är grejen med dango? Kaniner? Tsukisama? Jag menar, visst, det är en söt låt och man får något slags känsla av melankoli när man lyssnar på den, men jag fattar verkligen inte varför de valde den här. Om du fortsätter se serien så kommer du förstå vad grejen är. Eller om du vill spoila för dig I spelet näms åtskilliga gånger en gammal TV-serie som kallas för "Dango Daikazoku" (Familjen Dango). Detta var Nagisas älsklingsserie när hon var liten, och fortfarande gillar hon de figurerna. Bl a samlar hon på sig saker som dango-kuddar. Det hon gillar med den serien är att alla dango håller ihop, är snälla mot varandra och allt är bra och lyckligt. Dessutom tycker jag att låtvalet är ypperligt av anldningar som(troligtvist) kommer visa sig senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 6, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2007 Vet inte hur väl det har kommit fram än, men varje Key spel har ett speciellt tema som det går efter, det är ingen spoiler och det kan kanske hjälpa till att förstå Clannad lite bättre om man vet det från början. Key spelens teman Kanon = MirakelAir = Hopp Clannad = Familjen Tomoyo After - It's a wonderful life = Livets svårigheter Little Busters = Barndomsvänskap Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet oktober 6, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2007 Vet inte hur väl det har kommit fram än, men varje Key spel har ett speciellt tema som det går efter, det är ingen spoiler och det kan kanske hjälpa till att förstå Clannad lite bättre om man vet det från början. Key spelens teman Kanon = MirakelAir = Hopp Clannad = Familjen Tomoyo After - It's a wonderful life = Livets svårigheter Little Busters = Barndomsvänskap Det gjorde faktiskt valet av ED väldigt uppenbart. Tackar. Borde verkligen spela spelet - det ligger och väntar på mig - men ack! Jag måste studera! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 7, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2007 Känns som det här kommer bli en av mina favoritserier(om den håller samma standard genom hela, eller högre!). Musiken är förövrigt underbar(inte överraskad). Tomoyo <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 8, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2007 Haha! Det här är första gången som jag har sett en episod från en serie mer än en gång innan dess att nästa episod har kommit. Har ta mig tusan sett första avsnittet 4 gånger nu, och jag gillar karaktärerna, deras seiyuus och deras introduktioner mer och mer för varje gång. Med tanke på hur Misae ser ut och agerar så känns det naturligt att de valde Yukino Satsuki som röst. <3 Jag är dock lite orolig för Nagisa, och det blev jag samma sekund som hon påpekade att hennes kropp är "klen" varpå hon ej kan delta i diverse aktiviteter. Tankarna rusade ögonblickligen till exempelvis Misuzu från Air och Makoto från Kanon. Även om parallellerna inte är korrekta så var det ändå de jag direkt kom att tänka på, och det skulle således inte förvåna mig om Nagisa's existens kommer riva av en "fade to black" mot slutet av serien. Mina misstankar kan ju vara helfel, och det hoppas jag att de är. Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie). Aja, ni som har spelat spelet sitter säkert och ler när ni ser en "ovetande" som jag famla i mörkret. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 8, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2007 Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie).[/hide] nästan? Jag säger bara "An-pan" <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 8, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2007 Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie).[/hide] nästan? Jag säger bara "An-pan" <3 Gao! >:D Edit: Favoritklippen med Nagisa från första episoden är dock: * När hon osäkert vinkar till tjejerna på taket och reagerar över att de går därifrån. * [uppmärksammar handen på huvudet] -What's this hand for? -No real reason. [accepterar handen och "glömmer bort den"] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 8, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2007 Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie).[/hide] nästan? Jag säger bara "An-pan" <3 Gao! >:D Edit: Favoritklippen med Nagisa från första episoden är dock: * [uppmärksammar handen på huvudet] -What's this hand for? -No real reason. [accepterar handen och "glömmer bort den"] Ah, älskade hur hon reagerade på handen <3 Nakahara Mai passar så perfekt in i rollen också <3 Edit: Gao! == An-pan ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 8, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2007 Nagisa:s pappa verkar vara helskön :D . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet oktober 9, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2007 Observationer. [*:o7spzrb3]Jag hade lätt föredragit det OP som Orrin skickade till mig för någon månad sedan. Spelets?[*:o7spzrb3]Zettai ryouiki! /purr[*:o7spzrb3]Nagisas far = Yukito[*:o7spzrb3]Förstod inte all hype kring serien, Key-toffel som jag är, men de första minuterna såg riktigt lovande ut.[*:o7spzrb3]YouTube suger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 9, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2007 Observationer. [*:1a223e87]Jag hade lätt föredragit det OP som Orrin skickade till mig för någon månad sedan. Spelets? Har för mig det var spelets intro jag skickade och ja jag föredrar det också (åtminstone den versionen av Meg Mell). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 9, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2007 Är det bara jag som gillar remixen som animen har som OP? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 9, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2007 ^ Du är inte ensam så frukta ej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 10, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2007 Såg första avsnittet idag och vad kan jag säga? Helt klart en serie som kommer följas till slutet om den håller samma standard. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 11, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2007 Bortsett från att jag storgillar utförandet finns inte så mycket att säga, handlingen går fram som väntat i princip. Några saker förtjänar att nämnas Tomoyos räknare dyker upp och slår alla tidigare rekord. Tomoya som retas med Kyo, livsfarligt men väldigt underhållande. Jag har kommit fram till att jag gillar hur fantasivärlden framställs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 11, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2007 Några saker förtjänar att nämnas Tomoyos räknare dyker upp och slår alla tidigare rekord. Tomoya som retas med Kyo, livsfarligt men väldigt underhållande. oja Jag vred mig av skratt när Tomoya skrek ut ”バイ!!!” :D Sen Kyous reaktion på det var också klockren. Sen är Tomoyo <3 Och jag som lovade mig själv att jag gillade Kyou mest av alla höll på att smälta när Nagisa ritade upp dumplingar i massor på affishen samtidigt som hon nynnade på dango-daikazoku <3 Med andra ord, du hade rätt från allra första början när du sa att jag kommer gilla Nagisa mest, Orrin ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet oktober 11, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2007 Åh... har avsnitt två visats nu? Jag hoppas att jag hinner se det innan jag drar iväg på fiskeresa imorrn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 11, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2007 Avsnitt två var också mycket bra även om jag inte riktigt har vant mig vid tempot än och vissa scenbyten känns lite väl abrupta. Spoiler avsnitt 2 Heh visst väl att du skulle gilla henne Flaskis ;) Kyous バイ― scen var onekligen mycket rolig, Tomoya är inte direkt rädd om sitt eget liv. Tomoyos combo attacker är tom ännu mer överdrivna i animen, undrar hur dom ska göra för att visa att hon blir ännu bättre på dom senare. Sen kom även dango daikazoku in i själva serien. Nu berättade dom även varför Tomoya hatar sin far, hade för mig att spelet gjorde det direkt i början men jag är inte säker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Spoiler avsnitt 2 Nu berättade dom även varför Tomoya hatar sin far, hade för mig att spelet gjorde det direkt i början men jag är inte säker. Fick man inte reda på det redan i det första avsnittet? Typ på slutet av episoden. Förövrigt, verkar varar en rolig serie att följa. Hadde många sköna skratt, specielt i den andra episoden. Lite orolig för att serian kanske slutar som typ.......hmm....Kanon. Rolig i början å sorgsen mot slutet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Redan efter två avsnitt är jag helt fast för serien. Jag får samma speciella mysiga känsla efter varje avsnitt, något som bara KyoAni kan få mig att utveckla. Kan det inte vara fredag igen ^^ Fuuko Ibuki Gud vad sött hon är! Ser verkligen framemot att få se mer av henne. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Fick man inte reda på det redan i det första avsnittet? Typ på slutet av episoden. Spoiler avsnitt 2 Man fick inte veta om deras bråk samt Tomoyas skada, bara att hans far drack och spelade mycket efter hans mors död. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 GAAHH!! Vad gör jag i den här tråden!? Och vad är det med mig som gör att jag måste trycka på alla dessa gröna fetstilade texter!? Jag måste hålla mig borta härifrån!!... mmgggffhhh... dessutom har jag redan tjuvkollat på första Clannad-avsnittet... !! GAAAHH!!! HÅLL MIG BORTA!!! Ses när serien gått klart! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 gillar den här serien riktigt mycket är allt jag kan säga. Åter igen har jag hittat en karaktär som tycker och känner nästan likadant som jag, eller rättare sagt, en karaktär som är som jag var förr. Sådant är väldigt viktigt. Efter att jag sett klart den här serien tror jag det blir en KyoAni marathon... bara jag får ha sinnet i behåll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 Mumma, avsnitt 2 var väldigt bra med. Låt oss hoppas att den fortsätter i samma klass. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 18, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2007 Är tvungen att posta denna: http://www.youtube.com/watch?v=tLQipNmqVVw "Tsukasa daikazoku" :') Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg