Hoppa till innehåll
Anime.se

Hayao Miyazakis nästa

Suteki
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, snart (nu i mars) ska man tydligen få veta mer om Hayaos nästa verk. Den ska utspela sig i Kobe om jag inte minns fel... Jag hoppas på en lika bra film som hans tre senaste filmer.

Från en blogg nånstans:

After his son Goro scored a hit with Gedo Senki, Hayao Miyazaki came out of retirement (again) to work on a new movie. Details coming in March.

In a news conference on January 18th, Studio Ghibli president Toshio Suzuki said that details about Hayao Miyazaki's next movie will be announced in March.

At present, there is little known about the as-yet-unnamed project. There was an uncomfirmed rumour that it would be based on a Chinese story called I Lost My Little Boy. It is known however, that Hayao was painting various areas in Kobe for possible backgrounds.

Hayao had originally retired from filmmaking after making Princess Mononoke in 1997. However, he returned after the daughter of a family friend inspired the story of 2001's Spirited Away, the first anime to win an Oscar for Best Animated Feature Film. Hayao retired yet again, but returned to direct Howl's Moving Castle after original director Mamoru Hosoda left the project. Hayao had also said that this would be his last film.

This latest announcement meant that he was unable to commit to an adaptation of Ursula K. LeGuin's novel Tales From Earthsea. Goro, Hayao's son, was encouraged to direct the movie (now called Gedo Senki) by studio head Suzuki, since LeGuin had only agreed to the adaptation on the basis that Hayao would be involved. Obviously Suzuki felt that Miyazaki fils was better than no Miyazaki at all.

Goro's work on Gedo Senki led to a rift between the two men, with many feeling that Hayao was feeling threatened by his son becoming an anime director. Hayao's third return may be seen as a part of that, proving that Gedo Senki's box office success doesn't mean the elder Miyazaki is no longer relevant.

Either way, the news that Hayao Miyazaki is working on a new movie can only be a good thing for anime fans.

Nån som vet något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick det så bra för Gedo Senki? Jag hörde att den inte funkade bra alls. Med tanke på att den stora oron för Studio Ghibli är att det inte finns någon efterträdare, så betvivlar jag att Miyazaki d.ä. skulle känna sig hotad av sin son. Tvärtom. Rimmar inte alls med den uppfattningen jag fått av karln. En uppfattning som i och för sig inte är speciellt tillförlitlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för mig att Miyazaki d.y sa att han hade haft annorlunda ideer och så från sin far, men att de hade kompromissat och han hade blivit tillåten att göra saker på sitt sätt

After his son Goro scored a hit with Gedo Senki, Hayao Miyazaki came out of retirement (again) to work on a new movie. Details coming in March.

haa, jag är inte det minsta förvånad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter