induce Skrivet oktober 25, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2007 Så kom då äntligen min första figur och darn vad najs hon är. Vet inte när jag först såg den på nätet men det var väl värt väntan anyhow! Jag köpte den från HLJ med EMS-frakt som gick på 100kr (1,1kg paket) och tullen kostade 99kr. Landade på runt 600kr tror jag. Väl värt för en så fin figur. Jaså, ni vill se bilderna? Ok då! :D Inte så väldans bra på det här med att ta bilder och vad man generellt vill se. Har ni några önskemål så säg till bara. Edit: Kan tillägga att det inte ens tog en vecka för figuren att komma fram. Imponerande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 25, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2007 Bilder på söta Kureha Innan Sceleris säger det... Inga pantsushots?! :x arcium: Dom var riktiga fina så köp dom du. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet oktober 25, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2007 Haha, njae. Hon förtjänar bättre ;) Men kila över till Dannychoo.com om ni absolut måste se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 25, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2007 Innan Sceleris säger det... Man kan ju tycka att det inte borde behöva sägas alls. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 25, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2007 Man kan ju tycka att det inte borde behöva sägas alls. ;) Man får förlåta dom, det är ju tyvärr inte lika självklart för dom oupplysta. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Hallå?! Här är jag! Prata inte över huvdet på mig :D Lustigt att ni säger det iofs! Jag brottades rätt länge med problemet att ta bort hennes kjol och få bort skyddsplasten. Ville ju inte ha sönder något PS. Ta inte det där är sammanhanget nu XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag brottades rätt länge med problemet att ta bort hennes kjol och få bort skyddsplasten. Ville ju inte ha sönder något :oops: ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Jag brottades rätt länge med problemet att ta bort hennes kjol och få bort skyddsplasten. Ville ju inte ha sönder något ... Jag kunde inte ha sagt det bättre *snor emoticonen* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 *fniss* Ok, jag är förlorad. Lade precis in en pre-order på Xecty, även hon från Shining Wind-serien, men av Kotobukiya denna gången. Är bra sugen på Seena-figuren också men får vänta och se hur Max Factorys version blir. Brrr.... och jag som inte skulle hitta ännu en dyr hobby. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Nån som har Ayu från Kanon? http://www.toyslogic.com/index.php?main ... ts_id=1334 tänkte köpa den men vill veta om den skick Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Min Ayu är skickad från HLJ, får väl den om 2-3 veckor, men här är en sida med bilder om du vill se hur den ser ut. http://pvc4me.wordpress.com/2007/11/05/%e6%9c%88%e5%ae%ae%e3%81%82%e3%82%86-kanon-ayu-tsukimiya/#more-125 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Min Ayu är skickad från HLJ, får väl den om 2-3 veckor, men här är en sida med bilder om du vill se hur den ser ut. http://pvc4me.wordpress.com/2007/11/05/%e6%9c%88%e5%ae%ae%e3%81%82%e3%82%86-kanon-ayu-tsukimiya/#more-125 okej :) Såg just klart Kanon och tyckte Ayu var jätte söt. Såg också några Clannad figurer om ingen har sett dom http://www.toyslogic.com/index.php?main ... =588_1_473 Både Nagisa och Fuuko har djur öron och svans heh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Clannad figurerna är rätt söta dom med, har själv Nagisa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Vilka webbutiker är bäst att köpa figurer från? Jag vill hälst handla från en butik som inte har leveransproblem och som man inte riskerar att få betala tull. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Riskera tull är knappast något dom kan styra över, dom kan skriva "GIFT" på paketet men mer kan dom inte direkt göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Riskera tull är knappast något dom kan styra över, dom kan skriva "GIFT" på paketet men mer kan dom inte direkt göra. Vet du vilka webbutiker som skriver "Gift" på paketet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Det finns ju tokyo toys(england) och archonia(belgien) om man vill slippa tull. archonia är rätt snabb med leveranser om figurerna finns inne. http://www.archonia.com http://www.tokyotoys.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Har en fråga till dig arcium. Du har väl handlat en del från HLJ, va? Har ju en pre-order liggandes på Xecty. Vid min förra pre-order på Kureha så drog de pengarna strax innan de skickade iväg produkten. Nu har de dragit pengarna men har gått säkert en vecka sedan dess men inget har skickats. Borde jag höra av mig eller har det hänt dig tidigare? De skriver ju på sidan att de inte drar pengarna innan de skickar iväg produkten, om det är pre-order det vill säga. Mest lite orolig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 HLJ eller Toyslogic, vilken är att föredra? Både pris- och leveransmässigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Jo, jag har köpt en hel del från HLJ, kan ta up till 20 dagar om man använder SAL som leverans. Det är billigare frakt men suck det tar lite tid, om man vill ha snabbare väljer man EMS, men dyrare frakt. Jag får ett "Shipping Notice" mail när dom skickar min beställning. Om du fått ett sånt att den är skickad, so kan du titta på länken om levrans tider. http://www.hlj.com/faq/q12.html Har använt HLJ men gått över till toys logic. toys logic verkar lite bättre för mig iallafall. Jag använder deras forum, bra information där, och man kan få reda på nya figurer och prata med personer på toys logic. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Jag funderar på att köpa den här: Oerhört snygg är den! Jag vet inte om jag ska köpa den nu eller vänta tills jag reser till Japan mars nästa år, och kanske hitta den billigare där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet november 8, 2007 Anmäl Share Skrivet november 8, 2007 Jag får ett "Shipping Notice" mail när dom skickar min beställning. Om du fått ett sånt att den är skickad, so kan du titta på länken om levrans tider. Jo, det fick jag förra gången också, ganska kort efter det att de dragit pengarna. Produkten listades även som "in shipment" eller nåt sånt, att den höll på att packas och förberedas för att skickas iväg. Men vem vet, de kanske drar lite i förväg denna gången för att kunna skicka iväg direkt när de får in. Edit: Nevermind! Var min bank som strulade. Transaktionen gjordes tydligen inte förrän idag även fast pengarna varit reserverade. Så för ett kort tag så såg det ut som om de dragit två gånger av någon anledning men nu verkar allt vara back to order. Weird. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Om ni spanar in HLJ:s hemsida nu så kan man kolla på en halvintressant film. Tydligen har de byggt helt nya lokaler dit de skall flytta sitt kontor och lager. Blir väl än bättre nu då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Som det låter, en logisk utveckling för expantion för HLJ, kanske blir det snabbare leveranser? Intresant film, kul att se hur en sån här firma fungerar i bakgrunden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Jaså, så då får man vänta till tidigast 19 november innan man bör/kan göra en beställning från HLJ. Är sugen på att köpa Clannad figuren (Kyou). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg