Hampe Skrivet april 30, 2009 Anmäl Share Skrivet april 30, 2009 Måste spontant få fråga vad du använder när du fotograferar figurerna :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 30, 2009 Anmäl Share Skrivet april 30, 2009 Måste spontant få fråga vad du använder när du fotograferar figurerna :) /me tror att bilderna kommer från butikens hemsida (utom bilderna på förpcakningen dvs). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet april 30, 2009 Anmäl Share Skrivet april 30, 2009 Varför har hon inga kläder på sig Jadu... det var så hon porträtterades i något avsnitt i serien så jag antar att de körde på det spåret :) Måste spontant få fråga vad du använder när du fotograferar figurerna :) Det är min gamla trotjänare Canon EOS Digital Rebel, i det här fallet med ett Tamron 90mm macroobjektiv. Bakgrunden var några enkla pappersark som tejpats ihop vilket är synligt i några av bilderna. Så nej, det är faktiskt inga butiksbilder :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet april 30, 2009 Anmäl Share Skrivet april 30, 2009 Bakgrunden var några enkla pappersark som tejpats ihop vilket är synligt i några av bilderna. Så nej, det är faktiskt inga butiksbilder :) Heh, jag var faktiskt mest intresserad av att höra hur du fixat till bakgrunden. Har kollat in några portabla prylfotografistationer, och trodde kanske att det var något sådant du hade! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 1, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2009 Nopes, någon sådan använder jag inte. Kompisen har men har aldrig lånat den. Det går komma rätt långt med enkla medel och lite tålamod. Photoshop kan hjälpa en bit på vägen också. Hjälper förstås att man får så kort skärpedjup med macroobjektivet, på så sätt blurras bakgrunden.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 1, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet maj 1, 2009 Heh, jag var faktiskt mest intresserad av att höra hur du fixat till bakgrunden. Har kollat in några portabla prylfotografistationer, och trodde kanske att det var något sådant du hade! Det finns en post på sankakucomplex där en bild visas på hur man kan själv enkelt fixa en lite portabel "prylfotograftstation". Om jag bara minns vilken det var :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 1, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2009 http://www.strobist.blogspot.com/2006/0 ... tudio.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet maj 4, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2009 Fick denna figur idag från HLJ: Nagato Yuki - School Uniform Version (Alter) Pantsu och... Raipu! Som tur vad slapp jag tullen ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet maj 4, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2009 Nagato Captain version 1/6 Jag hade förväntat mig lite halvtaskig kvalitet, men den är mycket finare än jag trodde. Det enda jag kan klaga på är att passformen inte är 100% på alla delar, så hon står inte helt rakt i markbasen och basen/överkroppen kan lätt lossna om man lyfter upp den utan att hålla i den ordentligt. Alla 20 bilder: http://pici.se/gal/Largo/Nagato%20Captain/ Nendoroid Miyafuji På grund av de extremt dåliga stativen på mina haruhi och nagato-nendoroider så lovade jag att jag aldrig skulle köpa fler nendoroider. Denna hade dock riktigt stabila stativ och går att posa på många roliga sätt Alla 12 bilder: http://pici.se/gal/Largo/Nendoroid%20Miyafuji/ Byxlös salut! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 9, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2009 Kana är söt. Blev sugen på denna.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Den här borde väl tilltala er som är into loli och gothic. Sjukt nice figur alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 10, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Den här borde väl tilltala er som är into loli och gothic. Sjukt nice figur alltså. Jag funderade skarpt på att köpa den, men vet inte om jag borde. Har lagt ut för mycket på figurer på sistonde >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Kana är söt. Blev sugen på denna.. Oh, ser mysig ut! Länka gärna till butik för eventuell inhandling =D Den här borde väl tilltala er som är into loli och gothic. Sjukt nice figur alltså. Transvestiter populärt nu igen? ^^; EDIT: Ah! Bara mina ögon som lurar mig, blev uppenbart sedan xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 flaskis: Tycker jag absolut att du borde! Du som gillar sådana figurer. Jag är själv väääldigt lockad av den faktiskt, enbart för att den är så väldigt välgjord och hon faktiskt är rätt söt. Klibbnisse: Inte sant?! Jag köper allt mitt från HLJ, så även denna. Passade även på att inhandla nedanstående i samma veva.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 10, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 flaskis: Tycker jag absolut att du borde! Du som gillar sådana figurer. Jag är själv väääldigt lockad av den faktiskt, enbart för att den är så väldigt välgjord och hon faktiskt är rätt söt. Men sen har jag redan en Louise-figur som liknar originaldesignen ur lite-novellen mer. Fast hm... Boda kanske vill köpa den? XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Aha, vilken är det? Jag kommer nog hugga Louise samt Mikuru Gothic Punk när jag får nästa lön :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet maj 22, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2009 Horo anlände idag, tyvär så är bilderna jätte suddiga men håll till godo. (sista bilden är oanvända tillbehör, man kunde nämligen välja om man skulle ha öron eller mössa, 2 olika svansar fanns det samt kjolen och västen gick att ta av så hon bara hade byxor och tröjan ist men var snyggast såhär tyckte jag) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juni 2, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2009 Ett litet smakprov på vad som komma skall. Riktigt fina var de, skall skriva lite mer kommentarer senare. Åkte på 388kr tull dock, kändes mindre roligt >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juni 3, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2009 Sådäääääär! Var tvungen att ta några dagar på mig. Är så seg med att redigera foton. Louise från Alter är en riktigt fin figur. Jag är inte superförtjust i loli-figurer över lag men den här är bara bedårande. Från de glänsande galoscherna till hennes maid outfit. Kan bara rekommendera! Mikuru-figuren från Griffon är också en bedårande figur men framför allt är den stor! Snäppet större än min Kureha-figur från Max Factory som tidigare var den största jag hade. Sistnämnda skall vara 1:7 medan Mikuru är 1:8. Det enda jag kan tycka är mindre bra med den är att den känns mer plastig än övriga figurer jag har men det kanske bara är mitt intryck. Färdigpratat i alla fall, här kommer bilderna! Louise Mikuru Gruppbild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juni 3, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2009 Fina bilder som vanligt induce :) synd att man inte har råd med alla figurer man vill ha, men man är rätt nöjd med dom man lyckas köpa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juni 3, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2009 Tack! Ja visst är det så men samtidigt så uppskattar man de figurer man har betydligt mer. Skulle man ha råd att införskaffa alla skulle lite av charmen gå förlorad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juni 7, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2009 Figur 1/8 Yuki Nagato Uniform Ver. Läs recension på http://otokonoroman.se/?p=104 Pantsu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet juni 7, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2009 Figur 1/8 Yuki Nagato Uniform Ver. Fan, den jag hade tänkt köpa ju :D Vad kostade den i svenska kronor, och vart köpte du den ifrån? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juni 7, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2009 Den kostade 5,510 Yen + frakt från HLJ. Vad det blir i kronor vet jag inte. Jag brukar inte titta så mycket på priset när jag beställer figurer (._. ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet juni 8, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2009 ¥5500 blir: http://finance.yahoo.com/currency-conve ... K;amt=5500 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg