koromo Skrivet maj 22, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2008 Som sagt, lite TL figurer jag fick idag, två nya snart på väg. Tror många här vet vad dessa figurer är :) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet maj 24, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2008 kommer figuren på bild 3 också ifrån Moetan? (med tanke på att det är en "grupp bild" med de 2) har någon av er någonsin beställt något ifrån HLJ som har sin status som "May Restock"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juni 5, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2008 Jo bild tre är också från moetan(en och samma person). Fick dessa figurer idag: 1/8 Mizuki Sakaki av max factory Reinforce Zwei av alter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 5, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 5, 2008 Åh, Reinforce Zwei. Jag vill också ha den ;) Såg att den hade status "discontinued" på HLJ, skulle fan ha beställt den tidigare >.< Gratulerar till inköpet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 11, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2008 Som sagt, lite TL figurer jag fick idag, två nya snart på väg. Tror många här vet vad dessa figurer är ;) . Snygg Reifigur! <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet juni 23, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2008 idag fick min bror & jag hem sakerna ifrån archonia Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 24, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 24, 2008 Hämtade nu senast figuren av Priecia från Prism Ark gjord av Toys Works. Jag är överraskad att den klarade sig förbi tullen =o Men sen kollar de inte precis i alla paket ^^ Den är väl en sådär lagom vågad figur, men jag gillade verkligen posen, och sen så har Priecia bara en sån underbar personlighet <3 Sen några mer inzoomade bilder ;p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juli 5, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2008 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juli 6, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2008 Ahh, äntligen lite bilder av Needa :D ser bra ut, kanske måste beställa den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juli 6, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2008 Åhhh, söt hon är Misato <3 Ja, jag vet att det dröjde. Hade tänkt scanna lite från artbooken också men har flyttat och inte tillgång till scanner längre. Varit lite upptagen >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet juli 7, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2008 Lelouch figma get (ja,jag i typ bakrunden :P ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juli 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2008 Ikki Tousen Dragon Destiny PVC Figure Kanu 1/8. Fick den här figuren den här veckan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Köpt en Haruhi nendoroid, och förmodligen blir det även den sista nendoroiden jag köper. "Stativen" till dessa figurer är så sjukt dåliga att man knappt kan tro det. Man måste verkligen balansera figurerna för att de inte ska trilla. De har rörliga armar och huvud, men om man försöker posa den så blir viktfördelningen fel och figuren trillar omkull. Detta paketet från HLJ kostade totalt 212kr (3657yen). Tull/moms gick på 53kr och postens avgifter 63kr. Avgifterna hamnade alltså på 50% av värdet. Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 17, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service. Tullen är inget som har med leverantören att göra. Jag har själv märkt att de senaste två figurerna jag köpt har jag varit tvungen att betala tull för, något jag aldrig gjort tidigare. Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Ser tullen som ett lotteri, fick dessa figurer från TL utan tull. Jordh(megachu)av alter: min kompletta samling av megachu figurer: Kuze Kiriha(fortune aterial)av Wave: tillsammans med Erika: Noumi Kudryavka(little busters)av toys works: Little busters tradeing figurer: Enma Ai av alter: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service. Tullen är inget som har med leverantören att göra. Jag har själv märkt att de senaste två figurerna jag köpt har jag varit tvungen att betala tull för, något jag aldrig gjort tidigare. Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/ Jag tror att det har att göra med att HLJ skickar sina som "Merchandise" Medan Toyslogic skickar som "Gift", men även om man skickar som gift så ska man betala tullavgift när det är över ett visst belopp. Jag har beställt totalt fyra gånger från TL och aldrig betalat tull. Jag har beställt tre gånger från HLJ och alltid betalat tull. Jag tror inte att det bara är slumpen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet juli 20, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2008 Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/ Från och med december 2008 kommer dock tullens gräns höjas till 150USD om jag inte minns fel, vilket är 130USD mer än nuvarande på ca 20USD. = (Y) Im making a note here, huge success. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 20, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2008 Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/ Från och med december 2008 kommer dock tullens gräns höjas till 150USD om jag inte minns fel, vilket är 130USD mer än nuvarande på ca 20USD. = (Y) Im making a note here, huge success. Var har du läst detta? Gäller det både gåvor och köpta varor? Från vilka länder? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Finns på inköpslistan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Fy faaan va grym! Ge mig :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Står han i en pansarglas-monter för att skydda besökarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Var har du läst detta? Gäller det både gåvor och köpta varor? Från vilka länder? Kommer inte ihåg vart jag läste det. Men det gäller både gåvor och köpta varor från länder utanför EU. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Jag var nyligen i Japan och fick med mig tre figurer därifrån. Feena fam Earthlight - Yoake Mae yori Ruriiro na (Max Factory) Fler bilder Suzumiya Haruhi - Live Alive (SEGA) Fler bilder Suzumiya Haruhi - Figma (Max Factory) Fler bilder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juli 22, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2008 Fina figur köp Tsukasa :) Själv har jag ingen figma figur än, men har för beställt lucky star figurerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet juli 22, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2008 Fina figur köp Tsukasa :) Själv har jag ingen figma figur än, men har för beställt lucky star figurerna. Konata som figma...den ligger högt upp på min köp lista ;). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg