koromo Skrivet januari 8, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2008 Efter en lång tids väntan, fick jag två figurer levererade från Toys Logic. Skulle vara inne i slutet av November, men fick dom levererade i mellan dagarna. 1/8 Simca(air gear) av Yamato och 1/8 Matsuri(sola) av Toysworks. Som Largo-Sama sa tidigare så var inte Matsuri så bra som jag hade hoppats på, men endå rätt nöjd att ha henne i min samling. Simca tycker jag är bra gjord, har inte mycket att klaga på. Hoppas nu att mina förbokade December och Januari figurer blir levererade som planerat från Toys Logic. Här är lite bilder: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 19, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2008 "Ingen fara, herre, vi vaktar över er manga." Och så... Spoiler "Herre, vad gör ni på golvet där med kameran?" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 22, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 22, 2008 Wtf Sceleris, det börjar bli lite extremt med att få till vinklarna nu va? :P Nåväl, äntligen kom Fujibayashi Kyou figuren (Clannad) från Toys Logic! Jag tror det kommer bli min första och sista gång som jag köper något därifrån. Spelade nyligen igenom Kyous scenario i Clannad, och jag blev rörd till tårar. Det passade faktiskt att figuren kom så sent som idag <3 Så, här är Kyou, sittandes på sin och Ryous picknickmatta i vinyl :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet januari 22, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2008 Kyou figuren ser bra ut, tänkte beställa den, men jag har fullt i min order lista just nu. Toys Logic, man kan undra, men dom har haft försenade leveranser från Japan trots allt. Vet inte hur länge dom varit igång som företag, HLJ har ju funnits i 10 år, och dessutom är i Japan, så dom slipper vänta på leveranser. Såg denna Konata figur på Goodsmiles hemsida som finns på wonderfest i Japan 2008. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 23, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet januari 23, 2008 Det där var en riktigt bra gjord figur du hittade där arcium. Synd bara att den har rörliga leder, vilket förstör lite av verklighetsgraden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet januari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2008 Den kommer ut på wonderfest 2008 i Japan, man får se om dom släpper den på HLJ eller TL senare. Som sagt den ser bra ut, om man bortser från lederna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2008 Så, här är Kyou, sittandes på sin och Ryous picknickmatta i vinyl :) Jag måste lägga en beställning på den också :O. Så himla snygg och välgjord! Jag ska nog ta och beställa den från Toyslogic eller HLJ men har lite frågor innan jag lägger min beställning: Jag antar att Toyslogic och HLJ är pålitliga eftersom att så många här på forumet har beställt där ifrån, eller? Hur är det med leveranserna från Toyslogic/HLJ? Hur långa är leveranstiderna? Har någon råkat ut för problem vid beställning från Toyslogic/HLJ? Brukar Toyslogic/HLJ skriva "Gift" på paketen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2008 Om man ser till vad som har diskuterats på senare tid och vad några av forumiterna drabbats av när de handlat från ToysLogic, skulle jag nog rekommendera dig att handla från HLJ. HLJ har varit riktigt bra de två gångerna jag fått saker därifrån. Jag väljer alltid EMS-frakt eftersom jag ogillar att vänta länge på saker jag beställt samt vill ha försäkring på det jag beställer. Frakten brukar bli ungefär den dubbla i pris gentemot SAL, ungefär runt 100kr för en normal figur. EMS gör att paketet kommer fram på 3-4 dagar, vilket jag tycker är exceptionellt bra när paketet skickas från Japan. De skriver inte Gift på paketen eftersom de inte vill stöta sig med tullen på något sätt. Jag har åkt på tull en gång (100kr) men den andra gången klarade jag mig. Just nu har jag 3 stycken ordrar hos HLJ. Det funkar så att de skickar så fort de har allting du beställt i lager, men väntar max två månader om det skulle vara så att någon är pre-order. Du kan givetvis välja att de skall skicka iväg de som finns i lager för stunden om du hellre skulle vilja det men då måste du betala frakt för båda leveranserna. Jag vet inte hur lång tid SAL tar dessvärre, det får någon annan kommentera. Skulle det vara några fler frågor så ställ de bara här eller skicka ett PM. Kan tillägga att ToysLogic säkerligen inte är 'fula' på något sätt utan att de förmodligen bara haft mycket att göra och den mänskliga faktorn har spelat in. Jag tycker fortfarande det är dålig stil och väljer då hellre att handla från HLJ där jag tryggt får vad jag betalar för. HLJ drar pengarna först när de skickar din produkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 23, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2008 Tack så mycket för svaren! Då får det bli HLJ jag beställer ifrån. Vet någon var man kan få tag på denna figur?: Figuren är designad av Renji "Range" Murata. Älskar hans karaktärsdesign. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet januari 24, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2008 Detta... ... resulterade i det här! Fick en av varje i originalfärg och fyra med färgvariation, + 2 dubbletter som jag tänker sälja åt någon oinformerad sate för betydligt mer än vad nypriset var. >:D En del ser lite mongo ut pga blixten, men alla är jättedetaljerade och fina på riktigt. Jag är nöjd. <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet januari 25, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2008 1/7 Holo Wise Wolf PVC Figure från animen spice and wolf. tillverkare: cospa release: mars 2008 pris: 7,429 yen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 25, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2008 1/7 Holo Wise Wolf PVC Figure från animen spice and wolf.tillverkare: cospa release: mars 2008 pris: 7,429 yen Denna figur skulle platsa bra i min hylla. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet januari 25, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2008 Ojoj! Den var nice. Inte riiiiiiktigt fångat utseendet hon har i serien men bra nära alltså, och i övrigt är figuren skitläcker. Synd att jag har alldeles för många på order redan. Får avvakta lite :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet januari 26, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2008 1/8 Ryoko Asakura av Max Factory Fick den här figuren denna vecka, efter lite väntan och leveransförseningar. Annars är jag nöjd med Ryoko, bra gjord och bra målad, passar bra tillsammans med min Haruhi figur. pantsu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 26, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2008 pantsu Hahaha, ja den hade inte varit lika lukrativ annars :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erikku Skrivet januari 27, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2008 1/6 Scale Pre-Painted PVC Figure: Katsuragi Misato Tillverkare: Kotobukiya Släpps: Mars 2008 Pris: 7,140 yen Källa Den här funderar jag skarpt på att förboka. MISATO <3<3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 27, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2008 MISATO CITERAT FÖR SANNING Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet januari 27, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2008 Har den redan som förbokad :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Denna blev jag fett intresserad av! Är det Ryofu Housen från Ikki Tousen månne? Hennes ansiktsuttryck är elit och utstyrseln behöver inte diskuteras :P Edit: Var visst Ringo Noyamano från Air Gear. För övrigt är två nya figurer på väg från HLJ nu. Akatsuki från Shuraki-serien och Haruhi från MF. Råkade även dimpa ner en pre-order på Horo-figuren. Jag smälter när jag kollar på den :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Thank you for shopping at HOBBY SEARCH. We have shipped your ordered items. o/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Det säger ju inte ett smack karl! Vad har du nu köpt?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Det säger ju inte ett smack karl! Vad har du nu köpt?! Fåruvälsenärdekommer... : Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Det säger ju inte ett smack karl! Vad har du nu köpt?! Fåruvälsenärdekommer... :< Cocktease! Det är nog bäst att utstyrseln du har på dig nästa gång du kommer hit är _het_! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet februari 2, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2008 Så du har den första figuren från shuraki serien på väg induce, jag får väl vänta till mars för min(toys logic) och den andra i serien som jag beställde från archonia.com. Så du beställde holo, läkert, har inte rum för den i min ekonomi, blir fint att se bilder från den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet februari 2, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2008 Hai hai. Hade du inte skrivit om dem hade jag nog gått miste om den. Var lite sugen på Rize / Lyze också men det får vänta. Vill inte köpa på mig alltför många figurer. Blir både dyrt och tar plats. Jag antar att Needa och Horo kommer att skickas samtidigt då båda kommer emot slutet av Mars, men vi får väl se. Givetvis blir det bilder! Måste hitta något bra sätt att ta lite vettigare dock. Måste nästan alltid ta bilderna handhållet eftersom det blir för bökigt med stativ, förlorar friheten då. När man kör handhållet måste det finnas tillräckligt med ljus för att det skall bli bra. Hur kan HLJ vara så tidiga med sina releaser förresten? Oftast någon eller några månader före än många andra. Är det för att de är baserade i Japan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg