koromo Skrivet september 4, 2009 Anmäl Share Skrivet september 4, 2009 På tal om dyra figurer, jag har just fått skickat en figur från en proxy, en person som bor i Japan som säljer figurer som inte går att köpa på nätet om man inte bor i Japan. Den här figuren blir min dyraste, och kanske ända från en proxy, men det kanske är värt det. Jag postar lite bilder när jag får den nästa vecka. Volks Fate figuren fick jag nu på måndag, här några bilder: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 9, 2009 Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 Fick hem dessa igår, ett stort paket blev det ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 9, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 arcium sa: På tal om dyra figurer, jag har just fått skickat en figur från en proxy, en person som bor i Japan som säljer figurer som inte går att köpa på nätet om man inte bor i Japan. Den här figuren blir min dyraste, och kanske ända från en proxy, men det kanske är värt det. Jag postar lite bilder när jag får den nästa vecka. Please do so! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 9, 2009 Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 arcium sa: På tal om dyra figurer, jag har just fått skickat en figur från en proxy, en person som bor i Japan som säljer figurer som inte går att köpa på nätet om man inte bor i Japan. Den här figuren blir min dyraste, och kanske ända från en proxy, men det kanske är värt det. Jag postar lite bilder när jag får den nästa vecka. Bäst för dig att den är snygg! Annars... >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet september 9, 2009 Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 Figuren jag talade om är Volks Fate, bilder ser ni i min föregående post, mer bilder i helgen om vädret är ok. Förbokade denna figur: 1/8 Yuki Morikawa (GSC) från animen White Album. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 9, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 arcium sa: Förbokade denna figur: 1/8 Yuki Morikawa (GSC) från animen White Album Såg den också, men den var inte så iögonfallande. Jag bokar nog hellre Rina: Hon till höger Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet september 9, 2009 Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 Personligen föredrar jag nog Rina också då jag tycker Yuki saknar den charm hon har i serien. Tycker dock ingen av de är speciellt charmiga, figurerna då. Kan inte sätta fingret på varför men övertalar mig inte iaf, och då gillar jag ändå de båda karaktärerna i serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 9, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2009 induce sa: Tycker dock ingen av de är speciellt charmiga, figurerna då. Kan inte sätta fingret på varför men övertalar mig inte iaf, och då gillar jag ändå de båda karaktärerna i serien. Den utstrålar inte Rinas busiga och lekfulla personlighet? :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet september 19, 2009 Anmäl Share Skrivet september 19, 2009 Är inte så förtjust i varken Yuki eller Rina. Ge mig en figur av någon av de här karaktärerna istället så ska jag fundera på saken. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Eftersom jag har varit utan Internet en tid så får jag lägga upp bilder på mina figurer som jag köpte i Japan nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 Denna vill jag ha: :P http://www.dannychoo.com/post/en/25181/ ... odown.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 25, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2009 Beställde dessa: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 25, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2009 Bareus sa: Beställde dessa: Saber-figuren är ju totalgrym! Edit: Men det där smajlet hon har passar ju inte D: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 25, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2009 Sant, de andra saber figurer (de jag ville ha) var slut + jag diggar denna figur en hel del ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 25, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2009 Saber är aldrig fel :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Så kom den idag äntligen, den skulle väl först ha släpts i juni om jag inte minns fel men efter senare datum om och om igen så kom den. Och det var väl värt väntan :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Pthia sa: Så kom den idag äntligen, den skulle väl först ha släpts i juni om jag inte minns fel men efter senare datum om och om igen så kom den. Och det var väl värt väntan :P Låt mig gissa. Köpt på toyslogic.com? De är mästare på att skjuta upp releasedatum. Jäkligt snygg Saber dock. Måste säga att den är på långa vägar coolare än Bareus version B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Det var denna jag ville ha med den var slut >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 flaskis sa: Pthia sa: Så kom den idag äntligen, den skulle väl först ha släpts i juni om jag inte minns fel men efter senare datum om och om igen så kom den. Och det var väl värt väntan :P Låt mig gissa. Köpt på toyslogic.com? De är mästare på att skjuta upp releasedatum. Jäkligt snygg Saber dock. Måste säga att den är på långa vägar coolare än Bareus version B) Faktiskt inte. Trogen kunde på HLJ :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Jag är rätt så ny på figur fronten så jag har en fråga till er samlare. Vilken figurtillverkare gillar ni mest? Jag tycker att Alter och Good Smile Company har fina figurer. Nu finns det många tillverkare att välja blad så det blir en hel del letande (håller på å går igenom HLJ:s listan ). Kanske era förslag kommer att minska den. Btw: Vad brukar ni titta/gå efter när ni väljer en figur? Typ ställning, detaljer eller "det här figuren är från "xxxx" tar första besta"? Jag tittar mest på hur håret, ansikten å händer (fingrar) är modellerade och avlutar med om jag gillar figuren i sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Bareus sa: Jag är rätt så ny på figur fronten så jag har en fråga till er samlare. Vilken figurtillverkare gillar ni mest? Jag tycker att Alter och Good Smile Company har fina figurer. Nu finns det många tillverkare att välja blad så det blir en hel del letande (håller på å går igenom HLJ:s listan ). Kanske era förslag kommer att minska den. Btw: Vad brukar ni titta/gå efter när ni väljer en figur? Typ ställning, detaljer eller "det här figuren är från "xxxx" tar första besta"? Jag tittar mest på hur håret, ansikten å händer (fingrar) är modellerade och avlutar med om jag gillar figuren i sig. Jag låter min samling visa vilka märken som är bra B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Bareus sa: Btw: Vad brukar ni titta/gå efter när ni väljer en figur? Till att börja med så måste figuren vara lik originalet, framför allt ansiktet måste vara likt. Det funkar inte om det ser ut som en helt annan person som har tagit på sig likadana kläder. Intrycket man får av figuren måste också vara trogen karaktären. Den supersexiga versionen av Sakaki gillar jag t.ex inte. Den ska också ha godtagbar kvalitet. Det finns ganska detaljerade bilder att se innan figuren har släppts så det är oftast inget problem att se. Färgläggningen är en viktig del. Är den blåa tröjan målad i bara en blå nyans, eller har man tagit sig jobb att måla dit alla skuggor för att få extra djup? Ser håret realistiskt ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Largo sa: Den supersexiga versionen av Sakaki gillar jag t.ex inte. WHY WAS DOPPLER NOT INFORMED? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Largo sa: Bareus sa: Btw: Vad brukar ni titta/gå efter när ni väljer en figur? Till att börja med så måste figuren vara lik originalet, framför allt ansiktet måste vara likt. Det funkar inte om det ser ut som en helt annan person som har tagit på sig likadana kläder. Intrycket man får av figuren måste också vara trogen karaktären. Den supersexiga versionen av Sakaki gillar jag t.ex inte. Den ska också ha godtagbar kvalitet. Det finns ganska detaljerade bilder att se innan figuren har släppts så det är oftast inget problem att se. Färgläggningen är en viktig del. Är den blåa tröjan målad i bara en blå nyans, eller har man tagit sig jobb att måla dit alla skuggor för att få extra djup? Ser håret realistiskt ut. +1 för det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 27, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2009 Bild dedikerad till flaskis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg