Hoppa till innehåll
Anime.se

Final fantasy film

Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!!

Jag försökte använda sökfunktionen men hajar noll så jag frågar rakt ut i stället.

Som det kanske framgår i titeln så handlar det om final fantasy filmer.

Jag vet att advent children finns och en annan från 2001 skulle jag tro, men när jag läst diskutioner om advent children verkar det som det finns fler filmer av final fantasy än just dessa två.

Så det jag vill veta är om det är sant,

isådana fall vilka det är och var jag kan få tag på dem.

Helst ska japanskt tal vara kvar och det ska finnas svensk eller engelsk text.

Tackar i förhand för svar//X-Milla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Final Fantasy: Last Order är en anime(Ca 30 min lång) film som ingår i Advent children och som utspelar sig under Nibelheim olyckan. Detta är den enda filmen utöver spirited within och Advent children som jag vet existerar. Sen finns det någon serie(anime) tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns en tecknad OVA från typ 1995, som är baserad på Final Fantasy V. Den fick usel kritik, men jag tyckte den var OK, mest för att jag älskar stämningen i just femman och fyran och sånt. Om man är mer "FFVIII!!" så hatar man nog den OVA:n. Hur som helst är den i fyra delar, à 30 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Filmen 'The Spirits Within' var dålig, tror jag. Advent Children var mycket bättre i stället, den passerade 'Maboroshi no Pokémon - Rugia Bakudan' i min top 10-list! Jag gillade sättet hur de använde världet av Final Fantasy VII. Men en brist var ju att de inte använde alla musik som jag tyckte om, bara 'One Winged Angel', 'Jenova' och, jag är inte säkert, fanns det World Map Theme där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så älskar jag både Spirits Within och Advant Children. Visst båda kanske var lite korta men jag kanske var blind nog att kolla på hur bra dom var gjorda och glömde bort handlingen. Har kollat på båda x antal ggr och tycker dock dom är lika bra fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har ju 2 serier ja som alla påpekar, båda skit i might add. :P

Sen har vi ju den korta som kom med advent children som var rätt ok. (men dom borde göra mer av en serie av det) :)

Sen advent children e ju lätt den bästa ff filmen/serien som gjorts.

Nog för att spirits within var snygg, men den hade ju INGET med ff

o göra förutom namnet o lite andra saker som gaia och Cid typ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan inte hålla med om det tyvärr, Advent children, består bara av skryt, den gjordes för att få alla att tänka, fan va snygga datoranimeradefilmsekvenser dem kan göra... varken mer... men möjligen mindre. Konceptet byggde på att trycka lite extra pengar från konsumenterna utan mindre ansträngning, speciellt alla extra produkter som skapades/släpptes samtidigt som filmen, massa halvdant mög, rent utsagt.

Saknar story helt och hållet, till skillnad från The spirits within. Som har story, men får inte riktigt till det ändå, men fortfarande en hyfsad film trots sina brister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan inte hålla med om det tyvärr, Advent children, består bara av skryt, den gjordes för att få alla att tänka, fan va snygga datoranimeradefilmsekvenser dem kan göra... varken mer... men möjligen mindre. Konceptet byggde på att trycka lite extra pengar från konsumenterna utan mindre ansträngning, speciellt alla extra produkter som skapades/släpptes samtidigt som filmen, massa halvdant mög, rent utsagt.

Saknar story helt och hållet, till skillnad från The spirits within. Som har story, men får inte riktigt till det ändå, men fortfarande en hyfsad film trots sina brister.

Vem bryr sig? I princip alla fans älskade den, och jag har sett den mängder med gånger och den är fortfarande lika fet. Helgrym och skitsnygg action med FF helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem bryr sig? I princip alla fans älskade den, och jag har sett den mängder med gånger och den är fortfarande lika fet. Helgrym och skitsnygg action med FF helt enkelt.

bra sagt jockeII :)

just det jag menar, ff7 advent children tar oss tillbaka till ett spel som i princip ALLA ff älskar och som t.o.m tog in dom i ff världen.

gjorde ingen av dom andra serierna, eller den andra sketna filmen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Advent Children kunde ha blivit en hyfsad film, men det märks att de satte allt krut på att få den att se bra ut, och inget alls på att få till en bra handling, ett bra flyt, eller genomtänkt regi. (Jag blir fortfarande lite arg när jag tänker på de helt vidrigt irriterande och distraherande kamerarörelserna.) Final Fantasy VII var ett bra spel, och hade de velat göra mig glad som fantast hade de gjort en bra film.

Spirits Within var ju inget mästerverk på långa vägar, men den fungerade mycket bättre som film.

(Öh, ja, nu skrev jag ju nästan samma som Dread skrev ovan, men vafan...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter