ahmedo Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Naruto Måndag-torsdag 23.00 Premiär v 9 Berserk Tisdagar 22.30 Premiär v 9 Ninja Scroll Onsdagar 22.30 Premiär v 9 Samurai Champloo Torsdagar 22.30 Premiär v 14 Källa : www.daisuki.se Man kan se ZTV på nätet : www.ztv.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 fett. men ZTV har ju utgått från orginaltablån. har den övergått helt till nätet? nån som vet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ahmedo Skrivet februari 21, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 fett. men ZTV har ju utgått från orginaltablån. har den övergått helt till nätet? nån som vet? Jepp finns på nätet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Första gången på flera år som ZTV visar lite existensberättigande! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Inte direkt de bästa sändningstiderna, men jag är glad ändå. Jag skall försöka se så ofta jag kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Inte direkt de bästa sändningstiderna, men jag är glad ändå. Jag skall försöka se så ofta jag kan. Jag tycker sändningstiderna är utmärkta;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Vilken äkta animetok är inte uppe vid dom tiderna? :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 hmm... får se ifall jag orkar med detta, alltid trevligt med mer anime, men sen återstår det och se ifall det är engelsk eller japansk dub, samt svensk eller engelsk sub. Men helt klart ett steg i rätt riktning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 hmm... får se ifall jag orkar med detta, alltid trevligt med mer anime, men sen återstår det och se ifall det är engelsk eller japansk dub, samt svensk eller engelsk sub. Men helt klart ett steg i rätt riktning. Står de ska vara japanskt tal med svensk sub. Låter som en bra idé. Blir helt klart att kolla på när man kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Härligt, lär kika någon gång :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 =( helt fel tider, en annan jobbar ju natt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Hoppas bara att den svenska subben håller någorlunda kvalitet. Jag såg ett avsnitt av Ragnarök-animen med svensk subbning en gång. Det kryllade av felöversättningar, och text-editeringen var hemsk. Om det rör sig om översättningar av de engelska subbarna kommer jag knappast att se på dessa avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Hoppas bara att den svenska subben håller någorlunda kvalitet. Jag såg ett avsnitt av Ragnarök-animen med svensk subbning en gång. Det kryllade av felöversättningar, och text-editeringen var hemsk. Om det rör sig om översättningar av de engelska subbarna kommer jag knappast att se på dessa avsnitt. Mjo, vi får självklart hoppas att subbningen håller kvalitet men Ragnarök animen är det sämsta man kan titta på imo:/ fattar inte att jag orka igenom mig alla avsnitten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Blergh. Precis när jag kommit till rätta med att inte ha en TV så händer någonting sånt här. Ja, ja... jag har sett alla innan, så det är inte som att jag direkt missar nåt. Och dom hade kunnat välja bättre serier. Men man måste säga att det visas för lite anime på TV överhuvudtaget. Skulle vara så najs om dom ersatte morgon-barn-sakerna på trean eller nåt med anime. Då kanske jag skulle börja gå upp tidigare, och kanske till och med komma i tid till föreläsninarna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Mycket märkligt att de kan ha fått rättigheterna när det gäller de där tiderna, framförallt för Naruto. Shueisha brukar ju vara supernoga med allt de petar i, och att visa Naruto klockan elva på kvällen känns extremt INTE som något Shueisha skulle gått med på. Undrar vem som översätter dem. Som sagt är det tragiskt med en del av de svenska DVD-utgåvorna har dålig svensk text. Ibland verkar det som om vissa företag tycker att det är bättre att något blir gjort fort än att det blir gjort bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Mycket märkligt att de kan ha fått rättigheterna när det gäller de där tiderna, framförallt för Naruto. Shueisha brukar ju vara supernoga med allt de petar i, och att visa Naruto klockan elva på kvällen känns extremt INTE som något Shueisha skulle gått med på. Varför är det så noga? För att de inte vill att sina ungdomsserier ska ge intrycket av att vara för vuxna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet februari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 Skönt att någon Tv kanal visar lite mer anime i svensk tv. Men det kommer nog inte väcka fram nya anime-tittare, tack vare dem usla sändningstiderna.Men det är alltid nått,sen får man ju också se om kvaliten håller på textningen. Jag hoppas på det bästa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 Varför är det så noga? För att de inte vill att sina ungdomsserier ska ge intrycket av att vara för vuxna? De är i största allmänhet extremt petiga när det gäller sådana saker. Deras serier får inte publiceras i skumma tidningar, eller tidningar som säljer dåligt, etc. Den där sändningstiden tycker inte jag rimmar med vad Shueisha normalt brukar gnälla om vad gäller deras produkter. Jag tror de skulle klaga eftersom som sagt, sändningstiden kan antyda att det inte är barntillåtet. Och det vill INTE Shueisha att Shonen Jump ska förknippas med, de är saträdda om det varumärket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 Well, det är ju skoj att ZTV börjar sända anime men kommer troligen inte att kunna se på programmen. Dåliga sändningstider för MIG. >: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 Haha, Z-TV sprattlar till igen! Hur kul som helst. Jag skulle gärna kolla. Om jag bara hade haft Internets hemma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 Här sätter jag mig ner och läser ZTVs beskrivning av Naruto och plötsligt känner jag mig väldigt illa till mods. Japansk mangaserie från 2002. För cirka tolv år sedan attackerades staden Konohagukure av en omåttligt stark demonvarg med förmågan att sätta igång tsunamier och förstöra berg. Det rådde totalt kaos fram tills den slutligen besegrades av Fourth Hokage som offrade sitt eget liv för att sätta stopp för demonen. Men för att lyckas besegra demonen tvingades han gömma den inuti ett okänt barn, Naruto Uzmaki. I dag är Naruto en högljudd, hyperaktiv tonåring i ständigt behov av uppmärksamhet. Han vill bli stans bästa ninja. Men vägen dit är inte alltid så lätt. Konohagukure? Varifrån kommer det där "gukure"? Nåja, det är inte så farligt annat än att det lär kännas märkligt att läsa "Konohagukure" när karaktärerna säger "Konoha". Resten är väl inte så farligt annat än att det är några taskiga ordval, men å andra sidan är det ju bara en kort beskrivning för en TV-tablå. Men så kommer biten som verkligen får mig att se svart: "Fourth Hokage" Jösses, vad är det egentligen som händer?! Jag hoppas verkligen inte att översättningen kommer att se ut så där på riktigt. Verkligen. Inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 kanske blir till att tejpa över texten för att klara av att se den i så fall.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 omåttligt stark demonvarg ... wait, what?! Varg... Varg??! Jag menar... okej för att dom inte översätter en del av orden, men att faktiskt översätta så totalt fel? Orka hetsa upp sig, men... varg? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2007 Hahaha, det är nästan så jag hoppas att det där är ett tecken på hur det kommer vara textat - felskrivningar, felstavningar, dåliga formuleringar, anglosaxismer...! Det verkar ju helfestligt uselt! Plan 9-uselt! Fansubs på TV! Fatta stort! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 23, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2007 mangaserie Suck för felord. Konohagukure dubbelsuck för direktlån och felstavning av direktlånet (fast det kan ju vara bara i artikeln). demonvarg suck för sakfel Fourth Hokage suck för engelska. Konohagukure? Varifrån kommer det där "gukure"? Konohagakure. Lövgömman. Konoha är trädlöv och kakure är en undangömd plats/by. Det är vad den heter, så det är inget fel i det. Det som är tragiskt är att de är så jävla ointresserade att få någon konsekvens i saker och ting. De orkar inte ens ta reda på att verket redan är översatt och att det kan vara bra att saker och ting heter samma sak i bägge lägren. Det där är precis så som DVD-utgivarna gör: Skiter i allt och bara gör halvdant. Är så jäkla surt när folk inte orkar lägga manken till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg