Hoppa till innehåll
Anime.se

Coolaste animékaraktären

skybeck
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Inte för att jag tror någon att han är emo.

Så klart han inte är. Om det är någon i Death Note som är emo är det ju Light. Förvisso en bra skådespelare som kan vara lugn i farliga situationer, men så fort han är ensam så sitter han ju och och gråter i kudden över varje minsta motstånd han stött på under dagen. För att inte nämna hur otroligt uppspelt han blir över ett tillfälle att sitta och klottra i en bok -- han sitter där och vrålar och slänger med armarna. (Kom ihåg vad "cool" betyder: Kall, lugn, beundransvärt återhållsam. Sätt detta i kontrast med "häftig": Passionerad, intensiv, beundransvärt entusiastisk.)

Själv tycker jag nog att Yang Wenli från Legenden om galaxhjältarna är coolast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Efter att ha läst hela tråden kan jag utan mycket tvekan säga att vi har en klar majoritet för Mugen eller Spike.

Jag håller på Spike - som coolaste karaktär alltså. Mugen har en tendens att agera en smula ogenomtänkt ibland och är minst sagt hetlevrad. Spike är väl också hetlevrad, men han håller huvudet kallt i alla (nästan) situationer (som inte inbegriper Ed).

Ed är annars väldigt cool. Även om Eds cool är ett annat slags cool. Ed reagerar bara på ett sätt i alla situationer och detta måste ju kunna sägas vara ganska coolt.

I Champloo måste jag faktiskt säga att jag tycker att Jin är mer "cool" i ordets rätta bemärkelse än Mugen. Även om Mugen är klart häftigare (cool i ordets andra bemärkelse).

Men detta är bara av de serier jag sett. Vilket är <50, dvs. jag vet inte vad jag snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shikamaru från Naruto.. jag tycker han påminner mig om mig själv.. om man bortser från hans höga IQ.

Lat, bryr sig inte särskilt mycket... men gör det han måste!

Även Shirahama Kenichi från Kenichi. Väldigt stark personlighet, sätter sig på näthinnan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns många antar jag, men sådär på rak arm skulle jag nog säga Takahashi Ryosuke från Initial D. Iskall snubbe med pejl på allting. Lite samma stuk som Kunimitsu Tezuka från Prince of Tennis.

Men som sagt, finns många och som är coola på olika sätt...

Ryosuke har min röst iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...
Gendou Ikari utan tvekan...

Gendou.jpg

eller vågar någon säga nått annat efter att ha sett denna iskalla blick?

EDIT: Min bild försvann som jag hade länkat till, så jag la upp en ny.

Yea.. Och vad är hans trick? - En balja med kallt vatten

Fast jag undrar om det behövs

Länk till kommentar
Dela på andra sajter