Hoppa till innehåll
Anime.se

medborgarskap i Japan?

Taco Ninja
 Share

Rekommenderade inlägg

snackade med en snubbe från Canada som påstog att man endast kan få medborgarskap i Japan om någon av äns föräldrar är japansk för att dom vill hålla landet så rent som möjligt, andra kan bara få visum för en viss bestämd tid =/ tyckte det här lät riktigt skumt så jag letade lite på nätet om de och enda jag hittade var en sida där de påstog att man behövde göra ett språk prov och ha ett helt rent brotts register.. Så nu undrar jag om det finns någon som vet hur det ligger till?

Om någon kan hitta en säker källa på detta så skulle jag vara jätte tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 6 months later...

Barn som föds av en japansk medborgare och en utländsk (som tillåter dubbelt medborgarskap) får tydligen ha det fram till 18 års ålder om jag inte minns helt fel. Sedan väljer barnet själv vilket medborgarskap det vill behålla. Barnet måste dock erkännas som sitt utav fadern om han är japan (det behövs inte om det är modern som är japan) innan det föds, annars får det inte japanskt medborgarskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter