Taco Ninja Skrivet februari 3, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2007 snackade med en snubbe från Canada som påstog att man endast kan få medborgarskap i Japan om någon av äns föräldrar är japansk för att dom vill hålla landet så rent som möjligt, andra kan bara få visum för en viss bestämd tid =/ tyckte det här lät riktigt skumt så jag letade lite på nätet om de och enda jag hittade var en sida där de påstog att man behövde göra ett språk prov och ha ett helt rent brotts register.. Så nu undrar jag om det finns någon som vet hur det ligger till? Om någon kan hitta en säker källa på detta så skulle jag vara jätte tacksam Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 3, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2007 Här kan du läsa om naturalisation (d.v.s. att få medborgarskap när man inte är född i nationen eller har föräldrar med medborgarskap i nationen). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Taco Ninja Skrivet februari 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 3, 2007 ah där ser man, man tackar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Frågan är om Sverige och Japan tillåter dubbelt medborgarskap, annars kommer du få lite problem och måste gå till migrationsverket när du får för dig att åka till och stanna en längre tid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Sverige tillåter dubbelt medborgarskap bara om det andra landet också gör det. Jag vet inte hur det är med Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Barn som föds av en japansk medborgare och en utländsk (som tillåter dubbelt medborgarskap) får tydligen ha det fram till 18 års ålder om jag inte minns helt fel. Sedan väljer barnet själv vilket medborgarskap det vill behålla. Barnet måste dock erkännas som sitt utav fadern om han är japan (det behövs inte om det är modern som är japan) innan det föds, annars får det inte japanskt medborgarskap. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg