Zaphod Skrivet juni 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Hej, har inte sett så speciellt mycket anime alls. Men har fäst mig väldigt mycket vid anime med mycket kampsport eller annat våld i. Alltså inte något samurajtjofs liknande Kenshin utan något med mer våld i. Men inte så att det blir läskigt. Finns det sådana? Och om det finns så vad heter de och vad handlar de om? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Yoku irasshaimashita Zaphod till forumet eller som vi i Sverige brukar säga - Välkommen. Grappler Baki ett och två kan kan jag rekommendera, mycket våld i den. Stort sett handlar den om Baki som vill bli bättre på att slåss än sin farsa. Lite drama, lite kärlek också. Inte så verklighetstrogna scener, men många olika "stilar" som olika killarna använder finns på riktigt. Våld hittar du i de mesta anime serier/filmer. Här hittar du en lista på Martial Arts animer http://[...].ath.cx/perl-bin/animedb.pl ... orderdir=1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juni 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Det första jag tänker på är Fist Of The North Star. Den kan man allt kalla våldsam Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Men patetisk med sin fula story. Dragonball är ju världens bästa story i jämförelse. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Yoku irasshaimashita Zaphod till forumet eller som vi i Sverige brukar säga - Välkommen. Grappler Baki ett och två kan kan jag rekommendera, mycket våld i den. Stort sett handlar den om Baki som vill bli bättre på att slåss än sin farsa. Lite drama, lite kärlek också. Inte så verklighetstrogna scener, men många olika "stilar" som olika killarna använder finns på riktigt. Våld hittar du i de mesta anime serier/filmer. Här hittar du en lista på Martial Arts animer http://[...].ath.cx/perl-bin/animedb.pl ... orderdir=1 Tack för välkomnandet. Skall fösöka se Grappler Baki så fort som möjligt, måste bara hitta rätt på ett ställe att se den (någonstans med bredband..). Den verkade väldigt bra. Tack för länken dessutom btw. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2004 Roligt att kunna hjälpa en behövande forumit, men nu måste jag gå och sova så O-yasumi nasai mina-san eller som vi i Sverige brukar säga - Godnatt på er alla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Jomen Gto är ju bäst i våld XD Huvudpersonen har ju andra gradens svarta bälte i karate, så vad kan man förvänta sig? (jaaa jag vet, det är inte så mycket kanske..) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Jomen Gto är ju bäst i våld :lol: Huvudpersonen har ju andra gradens svarta bälte i karate, så vad kan man förvänta sig? (jaaa jag vet, det är inte så mycket kanske..) Mjaa, tycker den verkar lite halvflummig.. Men skriver upp den på "Animes-jag-bör-se"-listan. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Gör inte det. Den serien är hemsk! Läs det bara i manga mania så får du se. Se någon serie som X eller så. Som faktiskt är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Hemsk? Den är ju underbar för bövelen!:D Humor,drama,action, allt har den. Och då riktigt rolig humor:p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Gör inte det. Den serien är hemsk! Läs det bara i manga mania så får du se. Se någon serie som X eller så. Som faktiskt är bra. Jag brukar hoppa över den i Manga Mania. :) Men jag tänkte att animen kanske är bättre.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Förstår mig inte på det de flesta kallar humor Och skall man se en sere med humor så finns det få men Puni Puni Poemi har lite humor. Action? Ett pervo som raggar och våldar omkring sig. Det är vad serien handlar om.... Usch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Gör inte det. Den serien är hemsk! Läs det bara i manga mania så får du se. Se någon serie som X eller så. Som faktiskt är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 har inte sett mång såna..faktum är att jag bara sett en, DBz är ju kul :D kanske nåt att se om man är yngre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Jag har sagt det förr och säger det igen... Hellsing... Fast det är mycket möjligt att det är en sådan serie som du rankar som "för hemsk". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Cainz?? Citerar du utan kommentar eller råkade du trycka? Vad? Får jag inte citera? Orkade inte kommentera utan höll bara med. Nog får du.. Heh.. Undrade bara.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 oj då... Kolla på din beskrivning och eftersom du dyrkar alucard har du antagligen redan sett hellsing eller i alla fall läst mangan. Äsch, se den igen i så fall, den är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Jag har sagt det förr och säger det igen... Hellsing... Fast det är mycket möjligt att det är en sådan serie som du rankar som "för hemsk". Hellsing har jag sett ett antal gånger. Den gillar jag, vill ha mer i den stilen, fast mer våld. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2004 Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 15, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag... Jamen, jag vill inte ha så mycket blod som det är i den, bara våldet. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Jag brukar hoppa över den i Manga Mania. :)Men jag tänkte att animen kanske är bättre.. Jag har sett animen och den är långt ifrån dålig. Faktiskt VÄLDIGT bra. Jag vet inte, men Herid kanske inte gillar den typen av humor osv, men många andra gör det. :> Det är mkt moralkakor i serien som är riktigt sjyssta... Aja, tråden kanske inte handlade om detta, men den är helt klart mkt sevärd. Cowboy Bebop innehåller en del våld, Noir likaså... hmm... Hajime no Ippo handlar om en Boxare och den är väl rätt våldsam om man ser det så. Ikkitousen innehåller en hel del våld. Den handlar om ungdommar som slåss mot varandra representerande sina skolor runt om i Japan. Handlingen är lite komplex, men det är mkt fighting osv. Jag kanske bör tillägga att den är rätt så "Ecchi". Eller ja, väldigt ecchi i vissa fall :P Om du inte vet vad Ecchi är så är det när man får "se" lite mer av kvinnorna i serien. Man får se trosor, bröst osv. Det är anspelningar på sex helt enkelt. Det kan se olika ut i olika serier, men ungefär så är det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag... Jamen, jag vill inte ha så mycket blod som det är i den, bara våldet. :) Du är en mycket blodtörstig tjej du.... Mer våld säger du.... Berserk kanske?..Gillar du Hellsing så gillar du nog den... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Hon sade ju att hon inte ville ha blod, utan VÅLD... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Ahh.. Just det.. Våld utan blod.. WHATS THE POINT IN THAT! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2004 Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag... Hmmm hellsing är inte så jäklans våldsam... finns mycket som är värre på det området... Hellsing är trots allt ganska blodfattig, det är i huvudsak diverse monster som slaktas, som förvandlas till aska eller nått när dom dör... Tycker inte Hellsing är specielt mycket värre än andra action animes. Nåja, ontopic: Noir som nån redan nämnt är våldsam (handlar om två lönmördare) men extremt blodfattig (tror man får se blod en gång eller nått). Ingen superbra anime, men det går att se på, desstuom är soundtracket ganska ok. Lite svårt att veta vad du egentligen vill ha? När man får så varierande svar som GTO (en komedi i en skola) till Cowboy Bebop (sci-fi + de flesta genres) till Berserk (blodig medeltidsfantasy) så kanske det vorde bra att specificiera vad man är ute efter. Det finns en hel del våldsamma animes där blodet flödar och kroppsdelar avlägnsas på olika sätt, typ Ninja Scroll eller Berserk. Det finns en hel del animen där man slåss fast inte så blodigt, typ naruto, kenshin, och andra shounen animes. Det finns idrotts och martial arts animes som t.ex. Hajime no Ippo. För att nämna några, det finns väldigt många olika typer av "våld" i animes... lite osäker på vad du är ute efter. Personligen rekomenderar jag dej att se leta efter bra animes istället för animes med våld, eftersom våld i sig inte säger mycket alls. Det finns en del olika trådar som behandlar det så det är bara att söka reda på nån. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg