Kuroneko Skrivet januari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2007 Hej! Jag kan säga ja på japanska, hai, men jag har aldrig fått tag på vad nej är?? Lite hjälp tack!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 22, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2007 Iie = Nej. Varsegod. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikachu Yukitatsu Skrivet januari 23, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2007 Man änväder också 'uun', men hai och iie är på samma nivå tycker jag. Det kan finnas också andra ord men jag kommer inte ihåg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet januari 26, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2007 Man änväder också 'uun'. "mm"... som på svenska, eller "andas in [fort]" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikachu Yukitatsu Skrivet januari 27, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2007 Ja, det stämmer. Liksom på svenska, eller, på finska. Men man måste vara försigtig för att det är 'un' som betyder 'ja' på samma nivå. I 'uun' intonation går liksom i ordet 'iie', men i 'un' intonation är demsamma som i 'hai'. Min information kommer från 'Teach Yourself Japaese'. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg