Soverejn Skrivet februari 19, 2016 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2016 Neeeeeeeeeeej, cringetime 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 20, 2016 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2016 Jag hittade just den där på annat håll och tänkte länka när jag såg att du redan gjort det. Fantastisk dokumentär, hur som helst! Kanske lite för snabbt och för roligt och på snudd för lite kringinformation (ex. datum för att placera i tid) för att faktiskt lära sig, men jag gillar verkligen kärnfulla sammanfattningar av historia. Historieböcker är ofta så fullsmäckade med namn och datum -- för exempelvis en överblick av Japans historia spelar det ingen roll att Oda Nobunaga dog 21 juni 1582, det räcker att säga "runt år 1600" -- att de försvårar förståelse av sådant som idéströmmar och historiska tendenser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet februari 22, 2016 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2016 Denna snubbe borde köpa sig en trisslott eller fem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Virre Skrivet februari 23, 2016 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2016 Var fokuserad på bilarna, o bam där kom han från ingenstans Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet februari 25, 2016 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2016 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 5, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2016 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 7, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2016 https://www.youtube.com/watch?v=NnrAISE6x08 GAYCATION follows Ellen[ Page] and Ian[ Daniel] as they set off to explore LGBT cultures around the world. From Japan to Brazil to Jamaica to the USA, the two meet some fascinating people during their travels and hear their stories. In the first episode of the series, Ellen and Ian head to Japan, where same-sex marriage is still not legal and same-sex couples often bear a social stigma. However, certain cities have begun to recognize same-sex partnerships and the LGBT community continues to thrive in the country's vibrant culture and nightlife. Ellen and Ian find out what it's really like to identify as LGBT in Japan and meet some of the people struggling to find their voice in a country that refuses to give them equal rights under the law. Kan va' intressant om man vill se en annan bild av Japan. (Jag såg ett kortare klipp innan, där Page och Daniel var med när en japansk kille kom ut för sin mor. Lite märkligt att vara med på nåt sånt. Fast "märkligt" är väl vad Vice går ut för.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 8, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2016 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 13, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2016 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 24, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2016 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 24, 2016 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2016 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet juni 6, 2016 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2016 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet juni 7, 2016 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2016 https://www.youtube.com/watch?v=HSyu1RtGmgA Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet juni 11, 2016 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2016 https://www.youtube.com/watch?v=LWRP5weA0NQ&feature=youtu.be Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 15, 2016 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2016 En videoessä om Cowboy Bebop och förmågan -- eller oförmågan -- att koppla ifrån världsliga tragedier för att kunna leva sitt eget liv. Kanske lämplig efter massmordet i Florida. Obs: Spoilers för hela Cowboy Bebop. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet september 23, 2016 Anmäl Share Skrivet september 23, 2016 ja det är "bara" en låt men va fan. Den är bra. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 11, 2016 Anmäl Share Skrivet november 11, 2016 Varenda match. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 7, 2016 Anmäl Share Skrivet december 7, 2016 Är det här en remix av en dubstep låt? Varför är nästan allt det här serier jag har sett? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Truly Skrivet december 7, 2016 Anmäl Share Skrivet december 7, 2016 Är det här en remix av en dubstep låt? Verkar vara en mindre kass version av en Skrillex låt. En timma av perfektion. Postade i discord också men fler borde se dom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 10, 2016 Anmäl Share Skrivet december 10, 2016 Jag kom över en annan youtubekanal som pratar om matematik. Den här var väldigt bra för den pratar om saker väldigt djupgående samtidigt som den gör dem lätta att förstå genom tydliga förklaringar och animationer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 26, 2016 Anmäl Share Skrivet december 26, 2016 Gravity Rush: The Animation - Overture av Studio Khara (nya Evangelion), med svensk text. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 26, 2017 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2017 Den här Animenz på Youtube är så jävla bra. Alltså, det är ju klart, han har ju egna konserter och så, men jag vill ändå säga det. Jag får rysningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet januari 27, 2017 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Truly Skrivet januari 31, 2017 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2017 En klassiker som inspirerade mig när jag höll på med sånt, älskade dark moon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet februari 6, 2017 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2017 Ehhhh~ https://youtu.be/OyxUz_IBvLc?t=35s Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg