Volbla Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Jag blev som sagt väldigt fänglsad. Ett tag i alla fall. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att det var så bra animerat eller en fascination över att det har hänt över huvud taget. Konceptet med Miku på en scen är rätt häftigt. En bra anime istället? Don't make me laugh. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Nej, det är väl inte dagens melodi att göra bra tjingtjongtecknat. Men som sagt, det är mest fascinerande att det har hänt över huvud taget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 En anime skulle aldrig fungera imo. Samtidigt som Miku inte har någon personlighet alls, har hon mängder av olika personligheter. Hon har ingen bakgrund eller karaktärsdjup, men samtidigt har hon en lång historia. Officiellt är Miku bara en röst med en bild, att ge henne en officiell personlighet och djup utveckling skulle vara förödande för produkten i fråga. Miku är en röstsynth med tillhörande bild, inget mer. Det är just därför det passar utmärkt att göra en konsert och sådant som ändå befinner sig i idolsvängen. Vocaloid-universumet har ingen handling eller någonting alls att grunda en historia på, så vad skulle då en eventuell anime handla om som skulle tillfredsställa varenda en som gillar musiken? Samt, hur skulle man lösa röstskådespeleriet? Att tillsätta en normal röstskådespelare, även om det är hon som gjort rösten till Miku, skulle det ju bli konstigt eftersom Miku, som vi alla redan vet, knappt kan prata. Sluta vara så jäkla buttra. Med tanke på konsertens framgångar går det ju bra, de säljer och går runt, förmodligen med marginal och folk tycker att det är ballt. Jag ser inga problem med att göra en fullkomligt fenomenal show till superb musik, och gillar man inte karaktären i fråga täcker ju ljusspelet upp detta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Jag menar inte att man skulle göra en animé på MIKU, jag menade att man skulle generellt göra en animé. Jag är inte butter, jag kände bara att "wow… vilka pengar som hamnade på det här" och det resonerade med att det har varit svårt med pengar i animébranschen på sistone och det därför har blivit själlösare. Men som sagt, det skulle inte hjälpt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Jag antar att det är Yamaha som lagt pengar på detta, och de brukar väl inte lägga pengar på animés? Eller är det normalt med sponsorer från denna typ av företag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Jag antar att det är Yamaha som lagt pengar på detta, och de brukar väl inte lägga pengar på animés? Eller är det normalt med sponsorer från denna typ av företag? Mja, även om Yamaha må ha haft ett finger med i spelet tror jag att det är mest Crypton och framför allt Sega som pumpat in mest pengar i det här evenemanget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 17, 2010 Anmäl Share Skrivet november 17, 2010 Mja, även om Yamaha må ha haft ett finger med i spelet tror jag att det är mest Crypton och framför allt Sega som pumpat in mest pengar i det här evenemanget. Jag kanske missat något, men på vilken kant är Sega inblandade? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 18, 2010 Anmäl Share Skrivet november 18, 2010 Jag kanske missat något, men på vilken kant är Sega inblandade? Sedan de började med hela "Project Diva"-grejen verkar de ha haft med ett ganska stort finger med i spelet (ba-dum-dish) när det kommer till Miku-event. [intressant] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 26, 2010 Anmäl Share Skrivet november 26, 2010 Detta är episkt på så många nivåer. Jag finner inte ord, men jävligt hungrig blir jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 26, 2010 Anmäl Share Skrivet november 26, 2010 Detta är episkt på så många nivåer. Jag finner inte ord, men jävligt hungrig blir jag. Det där ser otroligt äckligt ut... varför kunde de inte tillaga varje bit av djur för sig och duka upp en stor, fin och mustig buffé istället för att trycka in allt i en gris? Urk... 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 28, 2010 Anmäl Share Skrivet november 28, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=x0pbRKfqX8Q&feature=player_embedded Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 28, 2010 Anmäl Share Skrivet november 28, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=x0pbRKfqX8Q&feature=player_embedded Skönt ljud det där instrumentet ger ifrån sig... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet november 29, 2010 Anmäl Share Skrivet november 29, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet december 7, 2010 Anmäl Share Skrivet december 7, 2010 Jag har nu lyssnat på hela denna typ fem gånger, den blir bara bättre och bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 7, 2010 Anmäl Share Skrivet december 7, 2010 Jag har nu lyssnat på hela denna typ fem gånger, den blir bara bättre och bättre. Jag skulle kunna skjuta dig, nu på en gång :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet december 20, 2010 Anmäl Share Skrivet december 20, 2010 JibJab har släppt årets tillbakablick, dessvärre är den ganska dålig likt förra årets så titta på de gamla i stället. 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Annat kul: This Land Second Term Good to Be in D.C. Time for Some Campaignin' Big Box Mart Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet januari 18, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2011 Nu är det dags igen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanctuary Skrivet januari 18, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2011 Det här är rätt häftigt, musikkonserter Uppskattningsvis 2 miljoner människor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanctuary Skrivet januari 18, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2011 1,5 mille i Kuba http://www.youtube.com/watch?v=1FyyhaMCS48 Japans största konsert nånsin 200.000 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 19, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2011 Jag har nu lyssnat på hela denna typ fem gånger, den blir bara bättre och bättre. Åh det var ett tag sedan själv så föredrar jag dock denna: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet januari 19, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2011 Postade visst den här videon i fel tråd för ett tag sedan, ändå värt att ta upp igen :D Heavy Bieber - Baby (feat. Scoutacris) http://www.youtube.com/watch?v=IvmIzxO0-n4 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet februari 4, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2011 Ursäkta om några av dessa redan har varit postade, men... 54 sidor... Tänkte jag kunde dela med mig av några av mina senaste favoriter (jag var frestad att lägga in fler. Jag har tonvis). (spelad med... ovanliga instrument) (Nej, jag har inte skrivit det fel) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 4, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2011 Ååå, mina lungor. Varför har jag aldrig sett det där förut? Själv upptäckte jag just idag att den här låten var en video också. Kanske inte så konstigt med tanke på utformningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet februari 19, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2011 Den här videon fanns inte på youtube ett bra tag, och nu ligger den där. Jag är helt överlycklig! Kan lägga till att klippet är från Monster of Rock i Moskva 1991. Mellan 1.400.000 - 1.600.000 beräknats ha besökt festivalen. Riktigt mäktigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 23, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=tqyifcV7uBg Behöver man ens humorprogram i Japan? De har ju reklamer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg