larsleo Skrivet augusti 15, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2010 Som den starcraft nörd man är B) så vissa godbitar från soundtracket till SC2 Card to play http://www.youtube.com/watch?v=3q8CRo6q ... re=related The Showdown http://www.youtube.com/watch?v=L0oljKdWoUs Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Undra om den kommer vara lika bra som originalet. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet augusti 16, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2010 Oj... jag finner inga ord... I lol'd Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 24, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 24, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2010 En seriös tappning på en urmysig Miku-låt =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Igyou_Hime Skrivet augusti 24, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2010 Min senaste fan video och enligt mig min bästa XD Det är en hyllning till mannen som pryder min profilbild. Videon är gjord i After Effects. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 26, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2010 Mer fukkireta~ http://www.youtube.com/watch?v=1nI3sUzbnj8 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet augusti 26, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2010 Kirby Krackle - Up, up , Down, Down Spel inspirerad låt rätt skön ändå =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet september 6, 2010 Anmäl Share Skrivet september 6, 2010 Wan wan~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 25, 2010 Anmäl Share Skrivet september 25, 2010 Så awesome Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet september 29, 2010 Anmäl Share Skrivet september 29, 2010 En C64 låt vill jag bjuda på som sen jag var liten satt i mitt huvud som ett litet virus (Flimbo's Quest) sedan en remix på R-Type som jag Älskar gitarren i! :D (R-Type) One man.. and his ship.. On a mission to save the Galaxy.. R-Type!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet oktober 3, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2010 Hihi, Seto och hans ego. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet oktober 5, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 9, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 10, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2010 Är ni törstiga? 1 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet oktober 13, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2010 Bombastiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet oktober 23, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2010 Nostalgi ftw! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 9, 2010 Anmäl Share Skrivet november 9, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 15, 2010 Anmäl Share Skrivet november 15, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI&hd=1 Holy hologram, Batman. Jag förvånades över hur hårt den här fängslade mig. Och jag är inte så stor Mikufantast direkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 15, 2010 Anmäl Share Skrivet november 15, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI&hd=1 Holy hologram, Batman. Jag förvånades över hur hårt den här fängslade mig. Och jag är inte så stor Mikufantast direkt. Kika på "PoPiPo" från samma konsert, den lilla biten när hon springer runt på scenen är fullkomligt suverän! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 15, 2010 Anmäl Share Skrivet november 15, 2010 Är det ett hologram de kör eller är det pålagt i efterhand? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 15, 2010 Anmäl Share Skrivet november 15, 2010 Kika på "PoPiPo" från samma konsert, den lilla biten när hon springer runt på scenen är fullkomligt suverän! :D Såg. Gillar att publiken är med för fullt i den :) Är det ett hologram de kör eller är det pålagt i efterhand? Verkar som ett hologram. Ta den här videon av genrepet. http://www.youtube.com/watch?v=VOjw64YOg-8 Känns ovärt att lägga på en effekt på det :3 Och så bleknar hon när hon får en spot på sig vid 2:26. Wikipedia berättar. Hatsune Miku has performed onstage in what appears to be a dynamic hologram but is likely to be just a 2D projection on a transparent screen based on Pepper's ghost technique. Jo, man ser faktiskt plattheten vid 10:20 i det klippet. Rätt fett i alla fall :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 15, 2010 Anmäl Share Skrivet november 15, 2010 Angående hologram-delen så stämmer det mycket riktigt som Wikipedia säger. Det är ett gäng projektorer som skjuter bilden på en stor glasskiva (i den tidigare konserten hade man tre små) som är behandlad med en slags plastfilm (vars namn jag aldrig kommer ihåg), alternativt specialgjort glas, som vinklar ljuset från projektorerna att en bild uppstår på glasskivan i fråga. När scenen är väl upplyst och kameran fotograferar från ett avstånd så ser man glasskivan utan större problem, och när man filmar Miku när hon står "framför" en projektor så glänser ljuset från denna in i kameran på ett ganska igenkännande vis (till skillnad från om hon varit riktig, då hade ljuset endast lyst in i kameran om hon inte stått framför projektorn, Duh xD) I övrigt är det en fullkomligt suverän effekt, och en jäkla massa arbete bakom. Helt värd konsert om man nu gillar musiken, eller vill se en otroligt fenomenal animation :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Igyou_Hime Skrivet november 16, 2010 Anmäl Share Skrivet november 16, 2010 (redigerade) Någon som sett klipp från Hatsune Miku konserten i Japan? Min mamma ringde mig i morse och berättade om den, hon hade blivit totalt Hatsune Miku-frälst. Jag måste erkänna att det ser väldigt häftigt ut^^ http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI Redigerad november 17, 2010 av Sceleris Flyttat inlägget till YouTube-tråden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 16, 2010 Anmäl Share Skrivet november 16, 2010 Det var lätt att tro att kameran for runt henne ett tag, men det var visst bara animationen som vred sig. Vet inte, jag… jag är ganska oimpad. Eller nja, imponerande är det ju, men det är lite "herregud, använd pengarna på att göra en vettig animé istället". Känner mig inte sådär jättehet på varesig musiken eller att jaga ett hologram. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg