Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden

flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag ger er klassikern, Stapelfahrer Klaus!

http://www.youtube.com/watch?v=-QRCKNoUgko

Haha xD

On another note. Denna video gjorde mig riktigt föbannad. Kommenterade att jag verkligen inte förstår hur någon kan göra det han gör och fick ett drygt svar dessutom: http://www.youtube.com/watch?v=yQaDk2dUjdA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

On another note. Denna video gjorde mig riktigt föbannad. Kommenterade att jag verkligen inte förstår hur någon kan göra det han gör och fick ett drygt svar dessutom: http://www.youtube.com/watch?v=yQaDk2dUjdA

Ta inte det här som personkritik, flaskis, men vi är ju forumkompisar, och en kompis måste få kunna säga åt en kompis när han har fel. (Jag vill själv bli tillsagd när jag har fel. Eller en snorkråka. Eller dålig andedräkt.)

Kom igen, du förtjänade det. Killen är en glad novis som gör något han tycker om och ville visa det och kanske inspirera någon (samtidigt som han är väldigt ödmjuk kring det hela, så vitt jag kunde se), och du kallar honom för idiot (att säga "din gärning är idiotisk" och "du är en idiot" är i praktiken samma sak) och säger att hans hobby är ett slöseri. Varför? En gitarr är absolut inte något heligt, och att han vill modifiera den är absolut inte mer fel än att någon modifierar sitt datorchassi, hur dyrt det än är. Det där är att sprida negativ energi. icon_neutral.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför? En gitarr är absolut inte något heligt, och att han vill modifiera den är absolut inte mer fel än att någon modifierar sitt datorchassi, hur dyrt det än är. Det där är att sprida negativ energi. icon_neutral.gif

Erm, om han hade lagt ner sin energi på att modda gitarrer i form av att måla snygga motiv eller lacka om gitarrer som är skadade skulle jag inte reagera. Men att ta en skiftnyckel, skruvmejsel, hammare m.m och börja slå sönder en gitarr och kalla det för att "modda" är jag inte helt med på. Nej, jag står vid min åsikt och tycker det han (och många andra) gör, i vissa fall för pengar, är totalt idiotiskt och helt larvigt. Han borde ta en gitarr och spela med den så mycket att den till slut slits ner istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men flaskis, du har ingen högre mark att stå på. Ja, klart du ska stå vid din åsikt, men inse att det bara är din åsikt och att du inte har någon objektiv grund för den. Och det finns mer socialt kompetenta sätt att föra fram sin åsikt än att inleda med att kalla den andra för idiot, så du har knappast någon större "rätt" att vara upprörd över att få ett "drygt" svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter