Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden

flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Lucky Star är som bäst när det är totalt knarkat.

Ord. Säg vad man vill om själva serien, men bättre AMV-material får man leta efter.

Jag gillar hur de blandade de japanska och de engelska rösterna under en del av videon ovan. Ger en fin känsla av kontrast som passa utmärkt till vansinnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...
http://www.youtube.com/watch?v=R0hT1mYsYFg

Din barndom blev precis JAPANSK.

Jag tycker generellt sett att japanerna inte alls har fått till de japanska disneysångerna så bra som de borde. Okej att japaner inte rimmar, men de har inte ens brytt sig om att få till rätt antal stavelser eller att använda snitsiga allitterationer. Det finns såklart undantag,

är faktiskt okej,
också. Fast jag har ju inte inte hört varenda japansk disneysång.

Dock är det mycket intressant att höra hur bra deras röster liknar det engelska originalet. Jag tyckte till och med att Simba lät väldigt mycket som den svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=R0hT1mYsYFg

Din barndom blev precis JAPANSK.

Jag tycker generellt sett att japanerna inte alls har fått till de japanska disneysångerna så bra som de borde. Okej att japaner inte rimmar, men de har inte ens brytt sig om att få till rätt antal stavelser eller att använda snitsiga allitterationer. Det finns såklart undantag,

är faktiskt okej,
också. Fast jag har ju inte inte hört varenda japansk disneysång.

Dock är det mycket intressant att höra hur bra deras röster liknar det engelska originalet. Jag tyckte till och med att Simba lät väldigt mycket som den svenska.

I den första videon du länkar till vid 00:34 ser det ut som att dom gör "karamelldansen". :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här typen av AMV'er är tydligen ganska populär i japan. Speciellt när Lucky Star är inblandad; här är en till. Och en till. Och ännu en. För att inte tala om denna. Eller denna. Här är en också.

Personligen tycker jag väl inte överförtjusta i dem, men då brukar åtminstone vara bra gjorda, så nåväl.

I den första videon du länkar till vid 00:34 ser det ut som att dom gör "karamelldansen".

Någon borde ta de bildrutorna och loopa dem till ännu en Karamelldansen. Det skulle säkert få ett antal hundra tusen träffar på Youtube. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här typen av AMV'er är tydligen ganska populär i japan. Speciellt när Lucky Star är inblandad; här är en till. Och en till. Och ännu en. För att inte tala om denna. Eller denna. Här är en också.

Ingen av dom slår ju Night of Tsukasa. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...