Volbla Skrivet februari 15, 2017 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2017 Det är nu ett mem att hitta på nya mem. För någon månad sen så började jag se en massa förunderliga klippningar av The Bee Movie på youtube, t ex att filmen går snabbare varje gång de säger "bee". Nu är det visst roligt att sno ihop skämtversioner av Smash Mouths All Star. Här är den som koral. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 11, 2017 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2017 Tom Scott är en person på youtube som vanligtvis gör korta, enkla infovideor om teknologi o dyl, men han har även en sporadiskt producerad serie där han och några polare leker en lek som heter citation needed. Tom har en wikipediaartikel framför sig och de andra ska försöka gissa sig till innehållet. Ett gäng skojfriska britter skojar och har sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 26, 2017 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2017 Det här var visst en ganska stor kanal redan, men jag hade inte hört talas om den förrän ett par dagar sen. En kille drar ut i regnskogen och bygger saker utan någon hjälp av modern teknologi. Alla verktyg har han gjort själv av trä och sten. Hyddor, krukor, korgar och mat. Allt som man kan tänka sig att en stenåldersmänniska skulle behöva. Det påminner mig om en del Lego-kanaler jag följer. Det jag gillar med dem är uppfinningsrik design, och Primitive Technology innehåller mycket sånt, men är samtidigt informativt om hur naturen fungerar. Riktigt fascinerande. Det är inget tal i hans videor, bara bild, men i en del kan man slå på undertexter för enkla förklaringar av vad han gör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 30, 2017 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2017 WAN PUUUUUUUUUUUUUUUUNCH! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet mars 30, 2017 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet april 5, 2017 Anmäl Share Skrivet april 5, 2017 stay tuned for future dorifto channel xddd Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet april 21, 2017 Anmäl Share Skrivet april 21, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 18, 2017 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2017 https://www.youtube.com/watch?v=-zEr8RsdKxY Jag blev inte ett fan av Hinako Note, den pågående slice-of-life-moé-serien om en blyg flicka som vill spela teater, men jag tittar med viss behållning på tungvrickarvideorna som Kadokawa lägger upp, där huvudröstisarna, ja, vrickar tungorna. Videon ovan gör mig lite till ett MAO-fan, hon är så livlig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet juni 9, 2017 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ze66oX Skrivet juli 5, 2017 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 6, 2017 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2017 Trailern för den nya Overwatch-hjälten är väldigt animerad. "Animation by: Wolf Smoke", verkar vara en kinesisk studio som mest gör kortfilmer som denna. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 12, 2017 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2017 En utomjording analyserar Spirited Away. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 23, 2017 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 30, 2017 Anmäl Share Skrivet september 30, 2017 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet oktober 1, 2017 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 30, 2017 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2017 CinemaSins är en Youtube-kanal som driver med filmer genom att peka ut misstag. Jag har alltid avskytt dem, och jag har inte utsatt mig själv för någon av deras videor på många år – men jag underskattade dem. Jag trodde att deras material till 99 % bestod av asdåliga "skämt" och gnäll på knappt märkbara misstag typ kontinuitetsfel (t.ex. om en film växlar mellan två vinklar för en dialog och en person håller i en bok i en vinkel men inte den andra), och kanske 1 % material som gick att stå ut. Men CinemaSins är värre än så: de ljuger. De vilseleder. De missförstår enkla fakta. Och den här snubben har gjort flera videor (playlist + denna) där han belyser CinemaSins giriga oärlighet och lathet. (Det är uppenbart att CinemaSins lägger ner så lite energi de kan komma undan med, och har så lite integritet de kan komma undan med, för att maximera sin publik och sina reklamintäkter.) Underhållande! Han gör även videor där han bland annat analyserar videor från kända högeryoutubare: antifeminister, rasister, biologister (de som till det orimliga reducerar mänskligt beteende till biologi)… Jag har inte sett så många av hans videor, men jag tycker att han gör ett jättebra jobb med att verkligen analysera olika argument som de gör – argument som kan låta övertygande –, så det är lärorikt och intressant. Och roligt, för han är småkul på ett släpigt deadpan-sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 20, 2017 Anmäl Share Skrivet december 20, 2017 (redigerade) "De fyra stora" bland virtuella youtubare.* [Kizuna Ai] PLUSPOÄNG: Påkostat, så bra kvalitet; frekvent uppdatering. MINUSPOÄNG: Kass på spel (särskilt skjutspel). https://www.youtube.com/channel/UC4YaOt1yT-ZeyB0OmxHgolA [Mirai Akari] PLUSPOÄNG: Som en okänd idol man vill heja på; snuskskämt. MINUSPOÄNG: hennes konstiga ljud är inget vidare. https://www.youtube.com/channel/UCMYtONm441rBogWK_xPH9HA [Virtual no ja loli kitsune Youtuber ojisan] PLUSPOÄNG: klyftan mellan röst och bild är bra; gubbe. MINUSPOÄNG: gubbe. https://www.youtube.com/channel/UCt8tmsv8kL9Nc1sxvCo9j4Q [Kaguya Luna] PLUSPOÄNG: känslan av en odräglig kōhai; en röst som Hamtarō. MINUSPOÄNG: bara två videor; kommer börja skratta bara av att se Hamtarō. https://www.youtube.com/channel/UCQYADFw7xEJ9oZSM5ZbqyBw Kaguya Lunas röst var kul att höra, haha. * Inga garantier om korrekt översättning. Redigerad december 20, 2017 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet januari 9, 2018 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet januari 10, 2018 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2018 Bästa svengelskan någonsin, blir aldrig gammal denna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet april 1, 2018 Anmäl Share Skrivet april 1, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 6, 2018 Anmäl Share Skrivet april 6, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 6, 2018 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 6, 2018 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2018 Never forget. 😢😢😢 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet augusti 30, 2018 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2018 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soverejn Skrivet september 13, 2018 Anmäl Share Skrivet september 13, 2018 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg