LoboSolitario Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 Håller med Pew Pew på storleken på utrymmet. Jag behöver iaf minst 60gb, har en på 20gb nu men det är full, måste ha en ny. Jag har långt över 20gb i musik just nu, och musiksamlingen växer ständigt så då behöver man mycket utrymme. Iaf jag vill ha det, eftersom jag vill ha med mig allt jag lyssnar på eftersom jag när som helst kan få lust att lyssna på någon/t låt/album, och då är det jävligt surt när man inte har den på MP3-spelaren >_< Angående iPod, så är dem jävligt överskattade. Dem har blivit "omkörda" för längesedan... 1. Dem är jävligt dyra 2. Dem har absolut inte det bästa ljudet (tex Creative har mycket bättre på sina) 3. Dem är skitfula (utséendet är iofs en smaksak :)) 4. Dem stödjer bara mp4 (video format) (tex Creative stödjer dem vanligaste, så man slipper konverteringen) 5. Dem är långifrån värda vad dem kostar Det var liet mer av mina åsikter, för den som nu bryr sig... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 Här sitter ni och klagar på att ni behöver 60gb:O Själv sitter man och lyssnar på en 512 mb mp3-spelare xD Jag klarar mig faktiskt bra på de för jag byter bara ut låtarna varje gång jag kommer hem från skolan. --------------------Problem solved-------------------------------------- Nemen om jag ska va ärlig har jag ingen Ipod för jag måste spara lite på pengarna^^ Men Iphone verkar däremot klumpig och jobbig, orka ha allt i ett, ingen stil me de;D Jag har 1 gb i mobilen dvs dubbelt så mycket som mp3-spelarn men endå använder jag mp3n istället eftersom det känns bättre på nått sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 lol på er allihopa. om man har ett stort musikaliskt intresse är det klart att det behövs. jag var på tågluff i somras i fem veckor och där behövde jag verkligen mina 60 gig musik eftersom jag inte kunde uppdatera den lika mycket som jag brukar. jag tror jag laddade på den ungefär 10 gånger och då var den ju på istortsätt konstant. en mobil ska inte vara lika stor som en ipod. en mobil ska vara liten och smidig. därför kommer jag aldrig köpa en överflödig borgarmobil. jag snor borgarnas istället :P Jag kan bara se att ditt argument angående iPod, egentligen bara angående storlek, håller när det kommer till tågluffardelen. Då kan jag hålla med om att det kan vara bra om att ta med sig hela kollektionen hemifrån. Men annars är det tveksamt om det håller, dessutom så är det inte så många här som faktiskt håller sig borta från en påfyllningsstation av MP3n vidare länge. ;) Visst kan det vara praktiskt att kosta på sig en ordentlig MP3-spelare om man ofta går med en sådan igång, men jag personligen har ingen anledning att slänga ut extra pengar när jag kan ha två funktioner i samma manick som jag alltid har med mig. Dessutom är iPod inte den första MP3-spelaren jag skulle lägga ögonen på, vissa håller faktiskt koll på hela marknaden och inte ett specifikt favoritmärke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nelson Skrivet januari 19, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2007 ang. om Mobilen kommer med 3g, så kan jag säga att i mitten på sommaren är den planerad att trilla in i svenska affärer, då klar att köras ihop med 3G. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? Du känner inte att 60gig är lite överdrivet, okej, jag kan förstå att du inte får plats med all musik du har på datorn, för det hade inte jag heller gjort på 60 gig, ( jag har runt 180 gig musik, enbart ).. men vem fan använder sig av 60 gig musik, ens på en vecka ? det är lixom 15000 MP3or (beräknad snitt storlek på mp3 : 4719B, snitt uträknat på en bra bite över 40000 mp3's) och om vi säger att snitt tiden på dessa mp3or ligger runt 3 minuter, då är det bara att ta 3*15000 = 45000 / 60 = 750. då har vi alltså 750 timmar musik, och du känner inte att det är liiiiiiiiite mkt för att använda under 3dagar, för i ärlighetens namn, nog fan sitter du vid datorn lite oftare än så ? så för dom som inte vill köpa en "Blank och vit" ipod för massa pengar, ha inte dåligt samvete, det är inte direkt så att ni måste ha en.. men det är som ni kanske vet bara min tanke om det hela Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet januari 20, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2007 ang. om Mobilen kommer med 3g, så kan jag säga att i mitten på sommaren är den planerad att trilla in i svenska affärer, då klar att köras ihop med 3G. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? Du känner inte att 60gig är lite överdrivet, okej, jag kan förstå att du inte får plats med all musik du har på datorn, för det hade inte jag heller gjort på 60 gig, ( jag har runt 180 gig musik, enbart ).. men vem fan använder sig av 60 gig musik, ens på en vecka ? det är lixom 15000 MP3or (beräknad snitt storlek på mp3 : 4719B, snitt uträknat på en bra bite över 40000 mp3's) och om vi säger att snitt tiden på dessa mp3or ligger runt 3 minuter, då är det bara att ta 3*15000 = 45000 / 60 = 750. då har vi alltså 750 timmar musik, och du känner inte att det är liiiiiiiiite mkt för att använda under 3dagar, för i ärlighetens namn, nog fan sitter du vid datorn lite oftare än så ? så för dom som inte vill köpa en "Blank och vit" ipod för massa pengar, ha inte dåligt samvete, det är inte direkt så att ni måste ha en.. men det är som ni kanske vet bara min tanke om det hela Jag vill ha ALL musik jag har, på spelaren så att jag kan lyssnat på det jag känner för NÄR jag känner för det. Och har man mycket musik, och som ständigt växer, då behöver man mycket utrymme. Skulle aldrig, som sagt, aldrig falla mig in att köpa en iPod heller... Överskattade saker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg