F.d. medlem Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 När ni ser iPhone, så tänker säkert ni: "Neh, ännu en dålig mobil som bara är snygg, inget annat...". Det är fel. 1. iPhone är den första mobiltelefon som faktiskt har ett bra interface. 2. Hårdvara som pallar med att göra en massa saker som vanliga mobiltelefoner tar äckligt långt tid på sig att göra (bläddra mellan bilder osv.) 3. Visa "riktiga" webbsidor. 4. Faktiskt fungera bra som mp3-spelare och ha mycket plats som standard. Angående 3G-frågan, jag antar att Apple kommer att släppa iPhone med 3G i Europa, något annat vore idiotiskt. Men saken är ju den; vore ju bra om man kunde använda den som man ska, eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 15, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Vad menar du? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Vad menar du? jag tror han menar att det är en mobiltelefon... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 jag bryr mig inte alls om funktioner och skit. och jag tror att det e många som e som jag. Jag vill ha en snygg, liten mobil som jag kan prata länge med, mer än så behövs inte. Ska jag ha musik har jag en Ipod video, och ska jag se på film har jag mitt psp/laptop. Va mer kan man behöva? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 jag bryr mig inte alls om funktioner och skit. och jag tror att det e många som e som jag. Jag vill ha en snygg, liten mobil som jag kan prata länge med, mer än så behövs inte.Ska jag ha musik har jag en Ipod video, och ska jag se på film har jag mitt psp/laptop. Va mer kan man behöva? Ja fast tbh är det riktigt gött att ha allt i en pryl, det vill säga MP3, digitalkamera (ingen avancerad sådan men det kan faktiskt bli riktigt snygga bilder) och telefon. Är även smidigt att kolla Eniro och att googla. Drar man någonstans tar man inte direkt med sig MP3-spelare om man inte vet att man kommer ha tråkigt, men mobilen har man ju alltid med sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 iPod mfl tycker jag är väldigt överskattade, så bra säkert denna telefon också. iPod har inte direkt det bästa ljudet, och absolut inte det bästa priset. Så bra säkert med denna också... Får förbannat vara minst 60gb i utrymme på den om jag ska vara nöjd, ska jag ha in musik vill jag ha in ALLT jag lyssnar på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Ja fast tbh är det riktigt gött att ha allt i en pryl, det vill säga MP3, digitalkamera (ingen avancerad sådan men det kan faktiskt bli riktigt snygga bilder) och telefon. Är även smidigt att kolla Eniro och att googla. Drar man någonstans tar man inte direkt med sig MP3-spelare om man inte vet att man kommer ha tråkigt, men mobilen har man ju alltid med sig. Kan hålla med dig, men vart jag vill dra linjen är att om en pryl kallas för telefon. Då ska det tamefan täcka en standardtelefons funktioner. Ska jag vara helt ärlig så skulle jag lätt kunna ta den där prylen exklusive telefonfunktionen. Men telefonfunktion + allt det goda = för dyrt för att inte kunna ringa med. Vi får väl se hur lång tid det tar innan de fattar att en operatör inte räcker. Rena rama monopol-fasoner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Kan hålla med dig, men vart jag vill dra linjen är att om en pryl kallas för telefon. Då ska det tamefan täcka en standardtelefons funktioner. Ska jag vara helt ärlig så skulle jag lätt kunna ta den där prylen exklusive telefonfunktionen. Men telefonfunktion + allt det goda = för dyrt för att inte kunna ringa med. Vi får väl se hur lång tid det tar innan de fattar att en operatör inte räcker. Rena rama monopol-fasoner. Menade ju inte för denna specifika telefonen, som jag knappast kommer köpa. Att man inte kan ha sin egen operatör är ju rena dumheterna. Sen för det priset så köper jag bra mycket hellre en SE P990i. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Erikssons 3G-telefon? Själv vet jag inte vad jag skulle köpa. Känns inte precis som om jag går och prioriterar en ny mobiltelefon stup i kvarten. Fixade nyss en W810i och det får räcka ett tag. (så jävla synd att det inte fanns ett linsskydd på den telefonen) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Yesbox. (: Har själv haft P910i modellen, föregångaren till P990i. Finns ju så grymt mycket funktioner, och touchscreenen är underbar. Sålde min för att jag aldrig utnyttjade funktionerna ändå, laddade bara ner massa program och spel till den men så använde man dom aldrig sen. Lemmings pwnade dock! :D Men det dröjer nog innan jag köper en ny mobil, tycker inte det känns så särskilt kul längre även om jag var väldigt intresserad av det förut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Den var ful. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 http://www.mobilegazette.com/sony-erics ... x05x20.htm säger jag bara. Om någon planerar att köpa en ny mobil inom den närmsta tiden så vill jag rekommendera denna. Jag är ytterst nöjd, och kan med säkerhet säga att det är den bästa mobilen jag ägt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 16, 2007 Oh, shit. Den var ju riktigt bra. :) Kanske blir ett köp. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 Den var ful. :| Vem bryr sig om det när det är en sån total imbatelefon. =p Och för den delen är den rätt snygg och fräsch om man ser den i verkligheten. Tusen gånger snyggare än tex en Palm (handdator), eller en iPod för den delen. :p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 snyggare än ipod? knappast. den ser ut som nåt microsoft bajsade ut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 snyggare än ipod? knappast. den ser ut som nåt microsoft bajsade ut Ipod är totalt överskattad. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 snyggare än ipod? knappast. den ser ut som nåt microsoft bajsade ut Ipod är totalt överskattad. :| sällan. har du en själv? jag är otroligt nöjd med min. går inte en meter utan den Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 sällan. har du en själv? jag är otroligt nöjd med min. går inte en meter utan den Jag har testat flera gånger. Jag har haft flera MP3-spelare. Just nu räcker det med den jag har på min mobil. Dessutom fattar jag inte vad som är så speciellt med designen, den är fruktansvärt tråkig och vad folk blir kåt över att den är blank och vit fattar jag inte heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 sällan. har du en själv? jag är otroligt nöjd med min. går inte en meter utan den Jag har testat flera gånger. Jag har haft flera MP3-spelare. Just nu räcker det med den jag har på min mobil. Dessutom fattar jag inte vad som är så speciellt med designen, den är fruktansvärt tråkig och vad folk blir kåt över att den är blank och vit fattar jag inte heller. den är ju så simpel. det är det som är vackert. visst, inget illa menat men en vanlig mp3spelare kanske räcker till den vanliga svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? dessutom är kvaliteten och equalizern en stor fördel mot andra mp3 spelare som bara har en patetisk "bassboost" som bara sänker treblen :P. för att inte snacka om batteritiden. ipod ligger milsvils längre fram i utvecklingen av mp3 än t.ex zune. att ha mp3spelaren i mobilen skulle jag aldrig kunna tänka mig ha. även om det var apple som gjorde produkten. jag vill ha var för sig. säg att mobilbatteriet tar slut, då kan man inte heller spela sin musik. jag skulle bli otroligt uttråkad utan musik hela tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 den är ju så simpel. det är det som är vackert. visst, inget illa menat men en vanlig mp3spelare kanske räcker till den vanliga svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? dessutom är kvaliteten och equalizern en stor fördel mot andra mp3 spelare som bara har en patetisk "bassboost" som bara sänker treblen :P. för att inte snacka om batteritiden. ipod ligger milsvils längre fram i utvecklingen av mp3 än t.ex zune. att ha mp3spelaren i mobilen skulle jag aldrig kunna tänka mig ha. även om det var apple som gjorde produkten. jag vill ha var för sig. säg att mobilbatteriet tar slut, då kan man inte heller spela sin musik. jag skulle bli otroligt uttråkad utan musik hela tiden. "vanlig svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet"? Det känns som om det är du som inte testat andra mp3-spelare. Allt du säger gäller minst fem år gamla mp3-spelare. iPod har sina fördelar med stort utrymme och fokus på användarvänlighet, men vad gäller ljudkvalitet ligger den inte på någon "egen topplats", tvärtom har den inget speciellt att erbjuda mot dagens mp3-spelare och walkmantelefoner. Sen vill jag se en iPod som har en batteritid över 20 timmar (jag kollade produktinfo, de flesta låg på 14 el. 18 timmar). Min 3 år gamla iRiver mp3-spelare med 1 gb minne hade 36 timmars batteritid, och den var hur grym som helst med bra ljud, kompatibel med alla ljudformat, equalizer och annat gott, och den hängde runt halsen. Brorsan köpte en iRiver idag som har 52 timmars batteritid. Som sagt, iPoden har sina fördelar, men den är inget speciellt i dagens marknad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 Jag vill helst ha separata delar, saken är den att om man lyssnar på musik i mobilen (eller ringer med mp3:n) så slukar man ju batteri så att man riskerar att inte ha något när man måste ringa. Det är inte så kul. oO Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 den är ju så simpel. det är det som är vackert. visst, inget illa menat men en vanlig mp3spelare kanske räcker till den vanliga svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? dessutom är kvaliteten och equalizern en stor fördel mot andra mp3 spelare som bara har en patetisk "bassboost" som bara sänker treblen :P. för att inte snacka om batteritiden. ipod ligger milsvils längre fram i utvecklingen av mp3 än t.ex zune. att ha mp3spelaren i mobilen skulle jag aldrig kunna tänka mig ha. även om det var apple som gjorde produkten. jag vill ha var för sig. säg att mobilbatteriet tar slut, då kan man inte heller spela sin musik. jag skulle bli otroligt uttråkad utan musik hela tiden. "vanlig svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet"? Det känns som om det är du som inte testat andra mp3-spelare. Allt du säger gäller minst fem år gamla mp3-spelare. iPod har sina fördelar med stort utrymme och fokus på användarvänlighet, men vad gäller ljudkvalitet ligger den inte på någon "egen topplats", tvärtom har den inget speciellt att erbjuda mot dagens mp3-spelare och walkmantelefoner. Sen vill jag se en iPod som har en batteritid över 20 timmar (jag kollade produktinfo, de flesta låg på 14 el. 18 timmar). Min 3 år gamla iRiver mp3-spelare med 1 gb minne hade 36 timmars batteritid, och den var hur grym som helst med bra ljud, kompatibel med alla ljudformat, equalizer och annat gott, och den hängde runt halsen. Brorsan köpte en iRiver idag som har 52 timmars batteritid. Som sagt, iPoden har sina fördelar, men den är inget speciellt i dagens marknad. du har nog rätt, jag har väl inte så stor koll på vad som finns ute på marknaden just nu. fördelen med ipod är att den kan trimmas jävligt lätt. med ljudkvalitet, volym och sådant. jag laddar min ipod kanske 1-2ggr / vecka och den är på nästan konstant. men saken jag behöver mest är ju utrymme. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 den är ju så simpel. det är det som är vackert. visst, inget illa menat men en vanlig mp3spelare kanske räcker till den vanliga svensson som inte behöver så mycket musik i så bra kvalitet. jag har svårt att få plats med min musik på min ipod (60gig), tänk hur svårt jag skulle ha på en vanlig!? dessutom är kvaliteten och equalizern en stor fördel mot andra mp3 spelare som bara har en patetisk "bassboost" som bara sänker treblen :P. för att inte snacka om batteritiden. ipod ligger milsvils längre fram i utvecklingen av mp3 än t.ex zune. Öh.... Dålig ljudkvalite och ingen equalizer som standard? Vad lever du i för värld? Jag har utmärkt ljudkvalité i min mobil, den har en equalizer och presets som man kan ändra bäst man vill. Det enda negativa, för sådana som dig, är utrymmet. Men sådana som jag kan faktiskt hålla oss till några hundra låtar och byta ut dem eftersom man förmår. Dessutom så klarar mobilen ca 8-14 timmar med MP3 + telefonläget igång. Sällan man lyssnar 14 timmar i sträck, så man kan lätt ladda upp den emellanåt om det skulle behövas. Välkommen till 2007, iPod är tyvärr inte den stora grejen längre. Oh nej, jag ber om ursäkt, nu förolämpade jag ju din lilla iPod. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 Håller helt med Denny och flaskis. (: Och tbh så fattar jag inte dealen med 60gb, vem fan vill ha det? Jag har 20gb musik på datorn, visserligen har mycket musik försvunnit vid formateringar men still, jag lyssnar kanske på 4-5 skivor i taget i några veckor. Sen att iPod är lika stor som en mobil med en MP3-spelare med minst lika bra kvalitet... >_> Och angående batteritiden, jag använde min K750i under bilresan till flygplatsen+under flyget till Gran Canaria+resan till hotellet+säkert lite till den dagen och jag tror den var nere på hälften i batteritid eller nåt. Och så länge lyssnar jag aldrig i vanliga fall så jag har aldrig något behov av mer batteritid. Sen att du säger att P990 är ful men tycker iPod är snygg fattar jag då inte. Men jag har aldrig förstått mig på fanboyism! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 lol på er allihopa. om man har ett stort musikaliskt intresse är det klart att det behövs. jag var på tågluff i somras i fem veckor och där behövde jag verkligen mina 60 gig musik eftersom jag inte kunde uppdatera den lika mycket som jag brukar. jag tror jag laddade på den ungefär 10 gånger och då var den ju på istortsätt konstant. en mobil ska inte vara lika stor som en ipod. en mobil ska vara liten och smidig. därför kommer jag aldrig köpa en överflödig borgarmobil. jag snor borgarnas istället :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg