F.d. medlem Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Tråden skapas p.g.a. ett specifikt spel och det påminner mig om och om igen om något jag börjar bli lite less på när det gäller japanerna och 3d-spel, förutom möjligtvis Capcom och andra onämnda studios. Spelbarhet i all ära, men när det kommer spel från utvecklare i branschen som är en trippel-A studio så borde man ju kunna förvänta sig rätt så bra grafik eller hur? Spelet jag riktar mig till är Team Ninja's (Tecmo) Ninja Gaiden Sigma som kommer till PS3 så småningom....... http://www.1up.com/do/media?cId=3153721&sec=IMAGES Om ni kollar på mark och vissa detaljer så är det verkligen detaljrikedom, men sedan börjar vi gå in på karaktärerna....... Rena rama dockan i latexuniform, för det är så det ser ut som. Huden är mer slät och utsuddad än en överretuscherad bild i photoshop och hans dräkt ser ut som den har fått en phong-material och glänser som något jag aldrig sett förut. Saken är den att jag förväntar mig att slutresultatet kommer att vara liknande.... Varför? För att Team Ninja alltid har gjort saker på detta sätt. De har kraften till hands, de har makten och kunskapen för att göra något snyggt och i slutändan skapar de... Plastfigurer? Jag kan förstå lite när det gäller anime-intresset, men det ändrar inte det faktum att textur-materialen kunde ha varit bättre. Jag brukar inte beté mig som en graphicswhore, men när jag såg de där bilderna från NG : S så höll jag på att tappa hakan. Så detta får bli en tråd för oss som vill gnälla på det estetiska och moralkärringarna får hålla sig utanför. Jaja, vi vet att gameplay gäller men någon gång ska man väl få släppa ut lite ånga. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Jag tycker även karaktärerna såg ruskigt snygga ut men... :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Jag skrev om textur och material, inte modellering. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Tycker att det ser lågupplöst på vissa av bilderna, texturerna menar jag då. Men ack så snyggt det ser ut ändå. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Genom att bara kolla på bilderna tycker jag att gameplayet inte verkar vara de bästa men grafiken såg väl ut som väntat, dvs sjukt snyggt. Men jag såg nån gameplay film från nått kommande rally spel innan, och det såg bättre ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 ja vet inte, kanske hudens texturer var något rena, men klädsel hade jag inte nåt större problem med, oljat läder e ganska glansigt i sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet mars 6, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2007 Om du tänker efter så är det närmare endast Team Ninja som gör sina karaktärer på detta sätt :P DOA, Ninja Gaiden etc etc. Hellre då 2d, går att göra riktigt jävla snygg 2d =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg