Hoppa till innehåll
Anime.se

Magic the gathering.

IJK
 Share

Rekommenderade inlägg

Hum? Nu hänger jag inte riktigt med, gröna muskelberg? Små alver? :P

Menar du färgen på leken man hade? Isåfall så lirade jag till en början röd sen bytade jag till multicolor. Fick någon legendarisk drake som kostade en färg av varje så började spela efter det då. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag körde mest röd och grön. Grön är nog min egentliga favorit, för man kan både få ut massa billiga kreatur snabbt, men sen också ha feta bestar senare i matchen. Plus att det är väldigt lätt att få mana med rätt kort, dom har ju massa saker som man kan tappa för att få ett extra land varje tur och så vidare. Röd däremot har inte lika mycket feta saker men man kan komma ut med massa trupper snabbt, och dessutom är det massa som har Haste (har för mig att det hette så, man får tappa upp den direkt när den kommer in i spelet).

Svart är så mycket fjantich magi, inte my cup of tea i magic. Blå och vit har jag inte testat överdrivet mycket men har för mig att blå har rätt mycket flygande och det är bra i sig, men räcker inte i längden imo. Vita har massa feta enhancement som man kan boosta upp sina gubbar med hur mycket som helst, och änglarna är rätt fina.

Blandlekar har jag inga jättebra erfarenheter av heller, men har man fått till en riktigt bra en så.

Så var det iallafall i den dåvarande verisonen av Magic jag spelade. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röf o grön e ju en fin klassisk combo, som e ännu bättre nu :P

typ saker som kostar två och e 1/1 men om motståndarn blivit skadan rundan man spelar den e den 3/3 trample ^^

Det fin faktiskt stora cratures i andra färger med ;) men som sagt det är 100 ggr lättar med grön eftersom man får mana så lätt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter