JockeII Skrivet januari 5, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2007 Yay, fick min Gamecube igår tillsammans med alla Zelda spel och lite annat smått och gott. Twilight princess är riktigt grymt. (: Men idag var jag och hämtade min Dreamcast! :D Kunde bara inte låta bli att köpa en efter att jag blivit påmind om hur äckligt bra den är. Och gissa vad jag har till den, om inte en ljuspistol! Pew pew, booma zombies i House of the dead 2. :> En av dom trevligaste sakerna med DC är ju hur lätt det är att kopiera spel till den. Och faktum är att det finns en hel del bra animespel till den. Har skaffat Sword of the Berserk - Guts rage (köttar-action (: ) igen, älskade verkligen det spelet förra gången jag hade en DC, även när jag knappt visste vad anime var, än mindre serien Berserk. Sen har jag skaffat Record of Lodoss war (RPG) med, tänkte ta och se om serien på 27 avsnitt (den på 13 är riktigt dålig jämfört med den) och sen spela spelet. Spelet ska iallafall vara riktigt bra. Vad finns det mer för skojsiga animetitlar? Card Captor Sakura och Sakura Wars finns med, fast dom har jag inte sett så jag är inte så överdrivet intresserad. Finns iallafall en hel del guldklimpar till denna underbara konsol, kommer ha myyyyycket att spela framöver! (: Grandia 2, Skies of Arcadia, Shenmue 1 & 2...tjalala! Någon annan som har en Dreamcast här? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Yepp här sitter man också och lirar med sitt Dreamcast(ドリームキャス),Hur har du kunnat missa något fantaskit som en Dreamcast,nåja du får väl gå fri från detta:xD?. Håller med finns massa animetitlar till DC men dom flesta är på japanksa vilket är negativit för mig i alla fall,Och sen är det jätte enkelt att bränna ut också "Open image file-->Burn ;) ",men har också hört om man bränner ut CD-skivor till DC:n så kan det till slut göra att läsarn inuti där börjar sluta att fungera för den är faktiskt gjord egentligen för GD-skivor(Gigadisc) vilket är omöjligt att få tag på i dagsläget,men man får väl ta risken.... Men annars har du nämnt några av dom mest underbarste titlarna till DC men några av dom jag tycker är underbara av dom du inte har nämnt är "Sonic Adventure 1,2,Phantasy Star Online,Toy Commander(glöm inte detta helt underbara leksaksspel;D),Power Stone 2,Skies of Arcadia(jag är bara tvungen att nämna det igen..helt fantastikt!),aja det får väl räcka. Edit:läste sedan att du hade haft en DC förut,så min nya fråga bilr:Hur kunde du sälja den eller var du nu gjorde?>:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 hade ett DC. > Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Edit:läste sedan att du hade haft en DC förut,så min nya fråga bilr:Hur kunde du sälja den eller var du nu gjorde?:x Ja detta är faktiskt min tredje DC, så jag har inte missat nåt! :o Blev bara så nostalgisk över den så jag var tvungen att göra en tråd för att leta efter vapenbröder! :D Jaaa grejen med mig är att jag tröttnar på allt så hiskeligt snabbt. :< 2 GC, 2 Xbox och 5 PS2 säger nog en del. >_< Men så har jag inte haft det på ett tag och då blir det kul igen! ^_^ Och jo det du säger om brända spel är sant, sliter en del på laserlinsen att köra Boot-CDn och dina kopierade spel. Meeen, jag spelade grymt mycket kopierade spel på den jag hade innan denna och den fungerade lika fint för det, så hörhoppningsvis ska det inte vara något problem. Sonic Adventure 2 och PSO har jag original faktiskt! Har bara spelat ettan men det var riktigt kul minns jag, och PSO spelade jag en del med, fast det är ju egentligen gjort att spelas online. Sen Powerstone har jag spelat en massa med, grymt kul att köra flera på! Är det några busar som spelar på Dreamcast online längre? Måste bara skaffa ett till minneskort, har bara ett VMU och det börjar redan bli fullt. :/ Men det finns nog på Tradera, ska kika efter en till handkontroll där med! Gamabunta: Skaffa igen! :x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Finns bara ett spel till DC och det är Phantasy Star Online (v1 & 2). Men då menar jag också att du måste spela det online, annars ingen superhit. Tänkte faktiskt dra igång PSU nu och levla lite :P Ps: bra initiativ. Dreamcast är så förbannat underskattad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Så sant som det är sagt, Dreamcast är troligen den mest underskattade konsollen i världen. Saturn är det ju trots allt en hel del som uppskattar. Berserk till Dreamcast är fullkomligt totalt underbart. Observer att det här spelet kom ut medan Gatts var ute och letade efter Kyaska. Fatta hur paff man blev av att spelet föregick mangan i händelseförloppet. Det var typ övercoolt. Och musiken härskar. Annars är ett av mina flaggskepp till Snarkosulen (DC) det i fullkomligt dunkel höljda Lack of Love. Maken till spel får man verkligen leta efter. Ett bisarrt trial-and-error pusselspel där man spelar en mikrob som skall samla energi från andra mikrober genom att vinna deras förtroende. Varje "bana" består av en stor yta där det går runt annat liv som antingen är fiender eller potentiella vänner, och man kan 1) hälsa 2) äta/anfalla, 3) sova och 4) kissa. Slut på instruktionerna, börja spela. Helt underbart. Vartefter man klarar banorna växer mikroben och man får ta del av den märkliga historien som bara berättas med hjälp av filmsekvenser. Inte ett ord yttras. Satt med det en hel helg med en kompis och det var ett perfekt tvåspelarspel: När den ena tröttnat, greppade den andra kontrollern, och så satt vi där och löste underligare pussel efter underligare pussel. Klockrent. Sakura Taisen 3 var också det överlägset bästa Sakura Taisen-liret hittills. Skit dock i fyran, det sög phett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Har aldrig spelat online på Dreamcast,har ingen Bredbands apdapter så det är nog förklaringen,vilket jag är för lat för att köpa. Tack för tipsen Zimeon de har jag aldrig testat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Finns bara ett spel till DC och det är Phantasy Star Online (v1 & 2). Men då menar jag också att du måste spela det online, annars ingen superhit. Tänkte faktiskt dra igång PSU nu och levla lite :P Så det finns folk som lirar PSO på DC online fortfarande? :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Finns bara ett spel till DC och det är Phantasy Star Online (v1 & 2). Men då menar jag också att du måste spela det online, annars ingen superhit. Tänkte faktiskt dra igång PSU nu och levla lite :P Så det finns folk som lirar PSO på DC online fortfarande? :O han kör Phantasy star universe, inte phantasy star online... tolkar jag det som iaf. om det är han du menar vill säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 7, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2007 Aaaah, tänkte inte på det även fast jag visste att han spelar det. >_< Men som det lilla Phantasy Star fan han verkar vara så kanske han vet ändå! (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 7, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2007 Har aldrig spelat online på Dreamcast,har ingen Bredbands apdapter så det är nog förklaringen,vilket jag är för lat för att köpa. Bredbandsadapter? Vad är det, kan man köpa sådant till DC? Jag spelade via det enda(??) man kunde göra på den tiden, och det var via modemet som redan sitter i DC:et. Hade telenordia då. 5.xxkr i minuten efter 18:00 och det dubbla innan 18:00. Av alla de personer jag spelade med Online runt om i sverige och övriga världen som nämnde något om sin uppkoppling sa att det var via modem. Så det finns folk som lirar PSO på DC online fortfarande? :O Det tvivlar jag starkt på då de stängde ner servrarna för ett x antal år sedan :( Vad jag har hört. han kör Phantasy star universe, inte phantasy star online... tolkar jag det som iaf. om det är han du menar vill säga. Precis. Kör Phantasy Star Universe till PC (PS2 och PC-användare kan spela tillsammans, men inte xbox 360isar). Kalaset kostar mellan 90-95kr i månaden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 7, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2007 Det tvivlar jag starkt på då de stängde ner servrarna för ett x antal år sedan :( Vad jag har hört. Hmm hmm :( Ska kika runt lite på internet om det sen, man vet aldrig med sådant faktiskt. Testade ett skitgammalt spel från typ 95 som inte var särskilt kännt, var fortfarande folk som lirade. (: Sen så har jag något som går att ta loss som ser ut som en bredbandsadapter, för det är TP-kabel uttag, och inte för telefonkabel. Maaan vad kul Virtua Cop 2 är med pistol! <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet januari 7, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2007 Bredbandsadapter? Vad är det, kan man köpa sådant till DC?Yepp,man kan köpa en Bredbandsapdater till DC som gör att då kan man komma uppe i högre internet fart istället för att kunna gå via max gränsen 56/kbs som det var via modem(Ja,det finns högre).Eftersom jag har bredband nu så måste jag köpa en bredbandsapdater för att få det att funka.Ja,i början när DC:n kom ut så var det inte så många som hade bredband så det var nog därför. Så det finns folk som lirar PSO på DC online fortfarande?Yepp det finns fortfarande servrar som körs till PSO,de är så kallade privata server som man kan joina... Edit:Jag hitta en server som man kan spela PSO online på fortfarande http://pages.globetrotter.net/ctrep/howto.html Edit igen:Jag hitta en till server till PSO som verkar vara mycker mer upptaderad etc...(men du behöver forfarande "Codebreaker" till det här) http://schtserv.com/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 7, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2007 http://pages.globetrotter.net/ctrep/howto.html Hmm, verkar behöva någon Codebreaker för att kunna lira på den privata PSO servern via DC. Och att lira på PCn förstör ju hela grejen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 8, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2007 http://pages.globetrotter.net/ctrep/howto.html Hmm, verkar behöva någon Codebreaker för att kunna lira på den privata PSO servern via DC. Och att lira på PCn förstör ju hela grejen! Jag har en Codebreaker. 2 bannade v1-spel och 1 fungerande v2. Men det är tyvärr v1 cd-key och serial numret som är det viktiga för online GAMING! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 8, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2007 Bredbandsadapter? Vad är det, kan man köpa sådant till DC?Yepp,man kan köpa en Bredbandsapdater till DC som gör att då kan man komma uppe i högre internet fart istället för att kunna gå via max gränsen 56/kbs som det var via modem(Ja,det finns högre).Eftersom jag har bredband nu så måste jag köpa en bredbandsapdater för att få det att funka.Ja,i början när DC:n kom ut så var det inte så många som hade bredband så det var nog därför. Så det finns folk som lirar PSO på DC online fortfarande?Yepp det finns fortfarande servrar som körs till PSO,de är så kallade privata server som man kan joina... Edit:Jag hitta en server som man kan spela PSO online på fortfarande http://pages.globetrotter.net/ctrep/howto.html Edit igen:Jag hitta en till server till PSO som verkar vara mycker mer upptaderad etc...(men du behöver forfarande "Codebreaker" till det här) http://schtserv.com/ Nu var det inte jag som skrev och undrade om man kunde spela PSO online fortfarande. Men skitsamma, vi är väl egentligen alla intresserade =). Men iallafall, om det krävs en codebreaker antar jag att man får fuska? Eller att det finns folk som fuskar? Bredbandsadapter behövdes inte under min tid som PSO-progamer :P Det flöt på bra och eftersom man inte hade bredband på den tiden så körde jag på samma som pc-internetabonnemanget. Dyrt får man väl säga att det blev då man kunde lira det spelet hela livet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet januari 8, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2007 Men iallafall, om det krävs en codebreaker antar jag att man får fuska? Eller att det finns folk som fuskar? Nej,men Codebreakern gör bara så att du kan byta server från Sega's orginal till "private" vad jag har hört i alla fall,men det finns säkert folk som fuskar:xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Men iallafall, om det krävs en codebreaker antar jag att man får fuska? Eller att det finns folk som fuskar? Nej,men Codebreakern gör bara så att du kan byta server från Sega's orginal till "private" vad jag har hört i alla fall,men det finns säkert folk som fuskar:xD Mjo. I slutändan (innan jag blev bannad pga något item) så fuskade ju i stort sett alla (något överdrivet, men nästan!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg