Pew Pew Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 jag behöver er hjälp. jag har väldigt svårt att bestämma mig. jag är uppväxt med supernintendo och playstation och älskar alla dessa retrospel som finns, secret of mana, zelda, final fantasy 3-8, donkey kong, mario osv. grafik är alltså inget viktigt alls för mig. kan ni ge mig fördelar och nackdelar för konsollerna? jag har inte testat någon av dem men har bestämt mig att jag ska köpa en av dem. kommer det fortsättas produceras spel till DSen nu när wii kommit ut? HJÄLP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 Klart det kommer mer spel till DS, det är ju deras senaste bärbara konsoll så. (: Jag skulle väl köpt en Wii utan att tveka av dom två, men personligen såg jag ingen nödvändighet för en Wii just nu, är inte förtjust i kontrollen och jag vill bara spela lite mysiga GC spel som jag missat att spela förut. För övrigt så läste jag precis i senaste Super Play att man kommer kunna köpa adaptrar från någon sida så man kan koppla in NES/SNES/XXX kontroller till Wii'n. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 Om det är Retrospel du söker borde du skaffa en Wii, i och med att man kan ladda ner gamla nintendospel direkt till maskinen. Men om du letar efter nya spel med retrografik borde du nog titta närmare på DSen. Hurvida du ska skaffa en Wii eller DS beror annars på vilka sorts spel du söker. Maskinerna är rätt så olika varandra. Fördelen med Wii är ju den orginella handkontrollen som ger en fördjupap spelkänsla, medan DSen har dubbla skärmar, varav en är tryckkänslig. Nackdelen för båda skulle väl vara att de är mindre kraftfulla prestanda-mässigt jämfört med konkurenterna. Jag tycker det är ganska svårt att jämföra de två konsolerna, då de är så olika. Själv skaffade jag båda. Men som sagt, det beror på vilka sorts spel man är ute efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet december 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 jag är ute efter nya spel i secret of mana tappning. just nu lutar det faktiskt åt DSen. gamla spel kan jag köra på xboxen så det är inte det jag söker, jag söker nya ny-gamla spel :P min flickvän sa en intressant sak. om man skaffar en wii så är det mycket för andras skull. för förfester och spelkvällar. DS är i stortsätt motsatsen. jag antar att det är personlig prioritering som gäller. tack grabbar. det hjälpte <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 Om det är Retrospel du söker borde du skaffa en Wii, i och med att man kan ladda ner gamla nintendospel direkt till maskinen. Men om du letar efter nya spel med retrografik borde du nog titta närmare på DSen. bör påpekas att det är bara spel som nintendo har släppt, och inte vad diverse andra spelföretag släppt till nintendos konsoler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 Köp DS. Du får nog inte tag på en Wii förrän i februari eller något ändå så. Dessutom så finns det både spel till GBA och DS som är likt det du söker efter och DS är ju bakåtkompatibel med GBA. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet december 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 åh underbart. jag visste faktiskt inte att man kunde köra gba på DS. najs. tack <3 (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 bör påpekas att det är bara spel som nintendo har släppt, och inte vad diverse andra spelföretag släppt till nintendos konsoler. Glöm inte att man kan ladda ner Megadrive-spel också. jag är ute efter nya spel i secret of mana tappning. Kanske Children of Mana kan vara något? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet december 29, 2006 Anmäl Share Skrivet december 29, 2006 Jag sitter o lirar Secret of Evermore just nu på mitt SNES. Riktigt skoj faktiskt! (: ... Jag diggar också äldre spel, gärna rpg:n eller plattform, så självklart är grafiken viktig. Funderar också på vad jag ska köpa, när det blir tal om det. Gillar spelen som släpps till DS, men jag klarar verkligen inte av små bärbara skärmar, det är inte alls lika kul. Jag har bland annat flyttat upp mitt SNES till vardagsrummet. Roligare och spela där med folk omkring sig. Det enda spelet jag spelat ordentligt till GB är Blåa Fickmonster. - Finns det något sätt att spela DS-spel med storskärm? :/ Fast förhoppningsvis är det väl så att jag inte gett småskärmar en riktig chans, kanske inga bra spel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 30, 2006 Anmäl Share Skrivet december 30, 2006 Vet inte riktigt hur man ska få större skärm om man nu inte vet något sätt att modda DS/GBAn + någon annan pryl att konvertera om signalerna. Kanske låsa fast en kamera eller något på spelet som sänder vidare till datorn som i sin tur spelar upp på fullskärm? Däremot är jag petig med ljudet så jag har kopplat DS-en till högtalarsystemet hemma. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet januari 1, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2007 bör påpekas att det är bara spel som nintendo har släppt, och inte vad diverse andra spelföretag släppt till nintendos konsoler. Stämmer inte. Capcom, Konami, Square Enix, Sega och Hudson är ett utplock av tredjepart som gått ut med att dem stöder tjänsten. Redan nu kan man ladda ner MegaDrive och PC Engine spel. Commodore 64, inom en snar framtid. - Angående valet mellan Wii och DS skulle jag i nuläget satsa på det sistnämda. Spelutbudet har hunnit växa sig smarrigt stort och är smakfullt varierande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg