zegor Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 finns det någon bra Martial Arts Anime serie som t.ex Street fighter V ?...fastnade totalt för den serien 2000 ggr bättre än filmerna Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Finns ett antal, jag kan ge dig några bra exempel. Naruto Tenjou Tenge Sedan finns det en utmärkt sida för information och den heter www.animenfo.com. Och sen har vi en utmärkt sökmotor som heter google och den finns på www.google.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Deakka Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 jag diggar ikkitousen och tenjou tenge, men då ingår det lite inslag av ecchi också, ifall du är känslig för sånt :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Animen har inte allt för mycket av det om man gemför med mangan :D. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Nej Naruto är inte likt street fighter. (men Naruto äger) Tenjou Tenge därimot är väl ganska likt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Naruto är fan inte samma sak som street fighter..(följer naruto) /.../ Zegor: Du frågade efter martial arts serier. Så ja Naruto är lik Street Fighter eftersom att båda serier innehåller martial art (mer eller mindre). Gillar du slagsmåls genren så ta och kolla på Tenjho Tenge. Dock är animéen betydligt sämre än mangan i min mening. Annars finns även serier som Air Master, Real About Highschool, Dragon Ball, Tekken (film) & Ikki Tosen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lingonsylt Skrivet juli 5, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2004 Är det bara jag som tycker att Tenjou Tenge är ganska rå? Och hur får man tag på fler avsnitt? jag har sett 8 eller 9 men sen kan jag inte få tag i fler. Finns dom på DVD eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet juli 5, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2004 Tenjou Tenge är rå och animéen är nertonad jämnfört med mangan. Geneon Entertainment bör släppa Tenjou Tenge nästa år skulle jag tro (några månader efter att serien är klar i Japan). Om du vill få reda på vart du kan få ner fansubs får du vända dig någon annanstans. Läs forumreglerna! mvh/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 5, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2004 Välkommen hit Lingonsylt! :D MhMm *Nickar* *Nickar* Reglerna är bra att kunna, inga har brutits visserligen men det är bra att kunna dem iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lerusius Skrivet juli 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2004 finns ju alltid Rurouni Kensin ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lingonsylt Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Woops, ursäkta om jag bröt mot reglerna. Jag hade visst inte läst igenom dom så bra, men nu vet jag. Finns mangan att köpa i sverige? jag har aldrig hört talas om mangan det var bara en slumpa att jag hittade serien från början. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Mangan blev nyligen licenserad utav CMX Manga. Så den kanske släpps innan årskiftet eller strax efter, har inte ingen koll på det där (:sleep:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Martial arts anime? då är väl Ranma självskriven?^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
althalus26 Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Finns en ny martial arts anime vid namn Shura No Toki. Har bara sett ett par avsnitt men den verkar lovande. Finns kanske nån som har sett fler? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 det tråkigaste som finns är ju när det är en kvinna som har hubudrollen *flatgarv* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 det tråkigaste som finns är ju när det är en kvinna som har hubudrollen *flatgarv* Hehe... Risk för skrattkramp nu faktiskt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Finns ett antal, jag kan ge dig några bra exempel. Naruto Tenjou Tenge Sedan finns det en utmärkt sida för information och den heter www.animenfo.com. Och sen har vi en utmärkt sökmotor som heter google och den finns på www.google.com Haha Naruto är ju överdrivet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Japp Shura no Toki är trevlig! Finns även Hunter X Hunter samt Shadow Skill som rekomenderas! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 det tråkigaste som finns är ju när det är en kvinna som har hubudrollen Tror att Zegor skall vara lite mera uppmärksam, eller så definerar du kvinna på ett helt annat sätt som inte jag vet något om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lingonsylt Skrivet juli 13, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2004 Är det bara jag som har märkt att det bara i killar som skriver inlägg här (förutom en som skrev om Rurouni Kenshin, men det är ganska typisk tjej grej (kanske lite fel sagt av mig, men ändå.)) , gillar tjejer inte Martial Arts Anime eller? Kanske inte finns nåra kill- och tjejanimeserier, jag gillar ju Love Hina :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grappler gene Skrivet juli 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2004 Jag gillar Grappler Baki, dock är åldrarna lite väl förvridna :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 säger bara air master... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg