Caroibara Skrivet december 14, 2006 Anmäl Share Skrivet december 14, 2006 Tänkte posta denna bara, kan vara bra för dom som funderar på att lära sig japanska. http://animemanga.blogg.se/141206163657 ... anska.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Strife Skrivet juli 28, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2007 Jag har köpt alla 3 kanji de manga böckerna. Kana lär jag mig från denna hemsidan: http://www.learn-japanese.info/indexv.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
harimakun Skrivet augusti 21, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2007 Oh! Viktigt! Har nämligen letat länge efter böcker att lära sig japanska ifrån, då det inte finns som tillval på min skola (vad jag vet :/). Tack! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 21, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2007 Gör som jag och en annan gjorde, Gå runt i alla klasser på skolan och be folk som är intresserade att skriva på en intresse anmälan Gå sedan till rektorn och be honom hjälpa dig att starta kursen om det finns tillräkligt stort intresse. Slutade med att vi betalade 300kr var för 30veckor med 2x1½timmars lektioner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
harimakun Skrivet augusti 28, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2007 Har hittat en störtskön text om att studera japanska i Japan. http://www.freezoon.net/jap/ Killen heter Tor Dalsjö och har helt klart inspirerat mig att göra det han gjorde. Ett riktigt äventyr! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
itsalieitsaliteitsalie Skrivet oktober 15, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2007 Ni som kan det här om att lära sig japanska osv, tycker ni att det är värdelös japanska på gymasierna eller kan man lära sig nått på dom kursena? än så länge så kan jag bara grunder och så men inga tecken som jag anser vara omöjliga att lära sig :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet oktober 15, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2007 Jag har läst både på gymnasiet och nu läser jag genom folkuniversitet. Tempot på folkuni är något bättre(men ändå rätt långsamt) dock märker jag en väldigt stor skillnad. På gymnasiet hade vi en svensk lärare som har bott i Japan ett antal år(hon är helt klart godkänd) men genom folkuni så har vi en riktig Japansk kvinna. Skillnaderna är att man kan fråga mycket mer, hon uttalar saker och ting mycket bättre och det känns lättare att lära sig(hon förklarar på en helt annan nivå). Gymnasiet = Medelbra Folkuni: Gudomligt Detta är iaf vad jag tycker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 15, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2007 Man kan verkligen lära sig något, det är i alla fall mina egenskaper. Nu är jag visserligen bara på kurs 1 och har nyss startat den. Fortsätta på japanska får jag göra efter gymnasiet tyvärr. Fast sen så beror det självklart på en massa andra faktorer som hur ens lärare lär ut och hur man själv lär in. Men sen kan jag tycka att det kan vara bättre att börja med japanska i gymnasiet när man ändå väljer induviduella (förutsatt att inriktningen finns) då det är mycket smidigare och är helt kostnadsfritt. När man ska fortsätta läsa japanska i nån kvällskurs eller liknande kan man alltid fråga sin japanskalärare vad han/hon anser vilken kurs (nybörjare etc) kan vara bra för en att börja med. Kan lägga till att min lärare är fullblodig japanska som flyttat till Sverige. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marklion Skrivet oktober 27, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2007 ehh..jag kan en hemsida för japanska fraser som "hej, tack, jag är för barbarisk för att äta japansk frukost" En liten hemsida men användbar, den är bra jag lovar^^ http://www2.tokai.or.jp/yuki/japanese_w ... hrases.htm Nihonshoku o tabesukete inai yabanjin desu. - I am too barbaric to eat a Japanese breakfast Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Själv använder jag BYKI (Before you know it). Fungerar bra och det är väldigt konstant, masserar typ in informationen i huvudet på en, långsamt men effektivt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marklion Skrivet november 5, 2007 Anmäl Share Skrivet november 5, 2007 Har hittat en störtskön text om att studera japanska i Japan. http://www.freezoon.net/jap/ Killen heter Tor Dalsjö och har helt klart inspirerat mig att göra det han gjorde. Ett riktigt äventyr! störtskön..HAN e bässsssst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanaji Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Någon som vet på vilka gymnasier i Malmö man kan välja japanska som språk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hansag Skrivet juni 4, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2009 [Removed by user] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shikosan Skrivet augusti 8, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2009 Jag håller på och lär mig hela japanska språket, det vill säga grammatik, ordhistoria etc. Har köpt mig en lärobok för gymnasieskolan samt vuxenutbildningen. Jag har även kana de manga och kanji de manga böckerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg