F.d. medlem Skrivet december 28, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 28, 2006 Har funderat lite mer på det ekonomiska och jag tänker inte toksnåla som planerat. 50.000kr minst ska tjänas ihop och det är för utbildningen, sedan ska jag satsa på att leva halvt som halvt på CSN. I alla fall så är målet fortfarande våren 2008 men någonting säger mig att det kanske blir senare. Om jag får jobb över sommaren så finns det nog en stor chans att jag kanske får fast, men det är bara vad jag tror. Då jobbar jag nog något år till och då tvivlar jag på att jag har ekonomiska problem. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bortflugenkossa Skrivet januari 3, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2007 Fan vad coolt :) Kan du någon japanska sedan tidigare? Var i Japan vill du hamna? Själv blev jag grymt sugen på att dra dit efter att jag läst http://www.freezoon.net/jap/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 3, 2007 Hur ska jag säga, jag har väl lärt mig några ord och standardfraserna. Ska väl försöka studera in grunderna tillräckligt innan jag drar dit. Vissa av utbildningarna börjar ju redan från "bilderböcker" så. :) När det gäller plats så är det inte så noga, så länge det inte är Tokyo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bortflugenkossa Skrivet januari 3, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2007 Hehe, okej :). Nej jag har förstått att man bör försöka hålla sig undan från Tokyo. Hojta gärna om du hittar några intressanta ställen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Jag kommer att antagligen dra dit under april 2008 för att studera på Sendai Language School i 1år eller 2år om jag har tillräckligt med pengar. Sendai är mycket billigare än Tokyo och har ändå ca 1.1 milj invånare så det är ingen liten stad ute på landet. Står att man kan spara uppemot 300.000yen eller 17 992,20kr för den petiga i mat och bo kostnader. Själv har jag studerat Japanska i snart 2år men såklart vill man lära sig språket i landet där dem talar det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Själv har jag inte studerat alls och det är nog på tiden tror jag. <. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg