Hoppa till innehåll
Anime.se

Denny goes Japan 2008

F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Har funderat lite mer på det ekonomiska och jag tänker inte toksnåla som planerat. 50.000kr minst ska tjänas ihop och det är för utbildningen, sedan ska jag satsa på att leva halvt som halvt på CSN.

I alla fall så är målet fortfarande våren 2008 men någonting säger mig att det kanske blir senare. Om jag får jobb över sommaren så finns det nog en stor chans att jag kanske får fast, men det är bara vad jag tror. Då jobbar jag nog något år till och då tvivlar jag på att jag har ekonomiska problem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur ska jag säga, jag har väl lärt mig några ord och standardfraserna. Ska väl försöka studera in grunderna tillräckligt innan jag drar dit. Vissa av utbildningarna börjar ju redan från "bilderböcker" så. :)

När det gäller plats så är det inte så noga, så länge det inte är Tokyo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer att antagligen dra dit under april 2008 för att studera på Sendai Language School i 1år eller 2år om jag har tillräckligt med pengar. Sendai är mycket billigare än Tokyo och har ändå ca 1.1 milj invånare så det är ingen liten stad ute på landet.

Står att man kan spara uppemot 300.000yen eller 17 992,20kr för den petiga i mat och bo kostnader.

Själv har jag studerat Japanska i snart 2år men såklart vill man lära sig språket i landet där dem talar det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter