Dread Skrivet maj 2, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2007 satt och såg Blue Dragon innan ida, Akira Toriyama har så stört skön stil, helt underbar serie, klart ett måste att följa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 Såg på Seto No Hanayome avsnitt 3 och kan konstatera att denna serien bara blir bättre och bättre. En riktig bra humorserie med snabbt tempo ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 Ja Seto no Hanayome är den som får mig att skratta mest av den här säsongens serier (Masa-san!), avsnitt 4 och 5 fortsätter i samma tempo och jag gillar verkligen åt vilket håll utvecklingen går. Om man kollar på Lucky Star så är det ingen serie som jag kanske gapskrattar åt lika mycket utan den är mer allmänt trevlig. Hayate är också kul men inte på långa vägar lika imponerande som Seto har varit och Nagasarete klarar jag inte av att titta på pga Yui Horie (Suzu). Några fler rena komedier än dom har jag inte tittat på den här säsongen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 jo, den är riktigt bra, även om hon (sjöjungfrun) ser bättre ut i mangan, och att jag vid vissa tillfället ogillar röstvalet, men den är en av årets stjärnor inom komedi, har läst delar av mangan också, vilken animen följer till punkt å pricka. Vet inte om jag kan hålla mig om med dig om att den är bättre än Hayate, Orrin, men det är fan inte långt ifrån och sen kan jag absolut inte förstå hur du kan ogilla/hata Suzu, du går miste om en helt enkelt skit kul harem serie där med. Kom nyss fram till att jag måste göra en lista på alla gäst karaktärer som är med i Hayate, sen vet jag inte, men kan inte själva serien var en parodi av Zero no Tsukaima? Stilen påminner rent generellt om den faktiskt? på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant? Vill också veta och försökt kollat runt, men det är bara massa rykten som jag hittat som nog inte går att lita på. Komedi serier finns det gott om nu, själv har jag Hayate som favorit men tycker att Seto no Hanayome och Nagasarete Airantou är grymt roliga också. Nagasarete ep 4 Det var så grymt skoj med spöket. Sen älskar jag verkligen Machi och hennes voodoo krux. även om hon (sjöjungfrun) ser bättre ut i mangan Håller med om det, fast minerna dom kör på dom vid vissa tillfällen är grym roliga, bättre än i mangan tycker jag. Gillar speciellt den som Nagasumi fårnär han ser Masa-san. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 3, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2007 sen kan jag absolut inte förstå hur du kan ogilla/hata Suzu, du går miste om en helt enkelt skit kul harem serie där med. Jag klarar inte av Yui Horie helt enkelt, visst hon går bra i vissa roller som tex Youko i Inukami men som över söt/snäll så går det inte alls för min del. Jag förstår dock att andra tycker den är bra, för dom tre avsnitten jag såg var onekligen roliga. Kanske kommer se mer när jag känner mig tolerant någon dag. på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant? Zero no Tsukaima säsong 2 börjar vid midnatt den 13nde/14nde Juli enligt Moonphase. Sen så föredrar jag faktiskt Seto animen över mangan även om dom egentligen är nästan lika bra, men då har jag inte läst särskilt mycket och började med den efter jag hade sett några avsnitt av animen så jag hade inte föreställt mig några röster innan. Det jag tyckte animen gör bättre är användandet av körsbärsblommorna när San blir allvarlig, samt att jag gillar att rösterna ändras tillsammans med ansiktsuttrycken. Sen har jag blivit riktigt förtjust i Kyoto dialekten också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Såg precis ep1 av Skull Man , helt ok första avsnitt ;) , får se hur serien artar sig i de närmsta avsnitten och se ifall man ska följa den eller ej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 7, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2007 Nu fanns det ingen Gurren Lagann-tråd, så vafan. Jag såg några uppenbara Gainax-referenser i avsnitt sex. Spoiler Rei Ayanami (Evangelion), Mahoro (Mahoromatic), Nono (Sikta mot toppen 2!), Asuka Langley Soryu (Evangelion) och Larc Melk Marre (Sikta mot toppen 2!). Jag ser fröken Aki (Abenobashi), Reiko Kashiwara? (Sikta mot toppen!) och Jung Freud (Sikta mot toppen!). Det ljusblå håret påminner om Chiko Science (Sikta mot toppen 2!). Uppe till höger är så klart Kazumi Amano (Sikta mot toppen!). Inte att missa att alla har samma utstyrsel som Daicon-tjejen. Någon som känner igen några fler? Och var är Noriko? Misato? :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet maj 8, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Da Capo 2 anime...yay. Inte för att det kommer som en större överraskning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Da Capo 2 anime...yay.Inte för att det kommer som en större överraskning. Den tackar vi och bockar för :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet maj 8, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2007 Da Capo 2 anime...yay.Inte för att det kommer som en större överraskning. Den tackar vi och bockar för :) Japp ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 14, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2007 Såg precis ep1 av Kono Aozora ni Yakusoku wo , helt klart en serie jag kommer följa, animationen var bra och handlingen med även om det inte hände allt för mycket i detta avsnittet så lade det grunden för en hel del bra framöver :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 14, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2007 Såg precis ep1 av Kono Aozora ni Yakusoku wo , helt klart en serie jag kommer följa, animationen var bra och handlingen med även om det inte hände allt för mycket i detta avsnittet så lade det grunden för en hel del bra framöver :D Det var ett tillräckligt bra avsnitt för att få mig att se ett andra , får se ifall det händer mer i nästa ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 16, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2007 Såg på första avnisttet av Keitai Shoujo. Det är skönt att se på sådana här serier där avsnitten är korta, REC var ju tex en sådan serie och den var ju kalas bra så denna kommer jag nog att fortsätta kolla på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 16, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2007 Keitai var helt klart sevärd, så korta avsnitt med så finns ingen risk att det blir segt :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Denno Coil Intressant första avsnitt. En lite annorlunda serie jämfört med andra som pågår just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Sett avsnitt 1 av Denno nu med. Helt klart annorlunda stuk jämfört med de andra serierna som dragit igång. Lyckades fånga mitt intresse iaf så det blir att se nästa avnitt med för att se hur det utvecklar sig ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet maj 17, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Lagt till juni, juli och resten av serierna som kan tänkas börja under sommaren. Länkade till forumtrådar som dykt upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Lagt till juni, juli och resten av serierna som kan tänkas börja under sommaren. Länkade till forumtrådar som dykt upp. Appropå Juli. Skulle inte Kodomo no Jikan börja sändas då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet maj 17, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Jag väntar med att sätta serierna på "rätt" månad tills det kommer ett spikat datum då jag märkt att detta kan ändras ibland. Så se det som: 2007 = inte spikat datum. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Appropå Juli. Skulle inte Kodomo no Jikan börja sändas då? Kan ju så snällt avslöja för er andra att alla serier under 2007 listan förutom Clannad är planerade för Juli. Kom bara ihåg att det inte är helt säkert att dom kommer börja då. Kodomo no jikan, Doujin Work och Moe-tan <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet maj 24, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2007 Shinkyoku Soukai Polyphonica Helt ok första avsnitt, fick sin introduktion av en del karaktärer och såg en del action ;) . Blir att se de närmsta avsnitten och se ifall det känns värt att följa den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet maj 24, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2007 20070709 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet juni 3, 2007 Lite smått och gott: Dokuro-chan 2 kommer den elfte augusti. http://www.bin-kan.com/ Och helt oväntat (inte) kommer det en anime på EF. Prelude skivan kommer den 24:e augusti. http://www.ef-memo.com/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 3, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2007 Dokuro chan 2 är trevligt men varför ef... Spelet är alleredan "animerat" och det känns bara som om det finns bättre spel att göra anime på. Jag menar ef må ha varit någonting extremt överhypat men samtidigt var den många som vart besvikna på det, trots Makoto Shinkai... Edit: Missade visst att det var Shaft som ska animera ef, då kanske den kan bli lite kul allafall... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg